Jope kirjoitti:
Suosittelen laittamaan esimerkiksi nakutusledin tai sitten hankkimaan jonkun (mielellään logittavan) seosmittarin jos tuolle linjalle lähdet.
Sitten kun vielä kerrot, että miten tuon nakutusledin saa DI/APC vehkeeseen tehtyä, niin tarjoan kepardit esson baarissa
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
En osaa antaa sulle valmista kytkentää, mutta voin antaa osviittaa.
The Trionic system uses an additional signal at pin 7 as an engine knock detection circuit. The knock signal is approximately 50-100 millivolts ACV at idle, and 300 millivolts ACV would be considered a large amount of knock.
Eli siitä vaan DI-kasetin johtosarjasta eristettyä johdinta vetämään ja sopivaa kytkentää suunnittelemaan, että mitenkä tuon saisi visualisoitua riittävän huomiota herättävällä tavalla.
Jope kirjoitti:Tosimies ei threadin vanhoja viestejä lue!
No milläs tapaa tuo sitten minua koskee?
Jope kirjoitti:
En osaa antaa sulle valmista kytkentää, mutta voin antaa osviittaa.
The Trionic system uses an additional signal at pin 7 as an engine knock detection circuit. The knock signal is approximately 50-100 millivolts ACV at idle, and 300 millivolts ACV would be considered a large amount of knock.
Eli enää pitäisi varmistaa, että DI/APC käyttää samaa signaalia (epäilen, eikös Trionicci haistele jotain ioneita tulppien kautta tjsp Star Trek höpinää, ei taida DI/APC olla ihan vielä samoilla viivoilla...), etsiä signaalin pinni ja cräkätä joku koodi vilkuttamaan lediä. Ei oo paha rasti, eiköhän tää oo huomiseks tehty ja saadaan koodattua kunnon vilkkuvalot DI/APC tonttuihinkin
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:cräkätä joku koodi vilkuttamaan lediä.
Mikrokontrolleripohjainen ratkaisu saattaa olla vähän overkill, passiivikomponenteillakin noista millivolteista voi saada vahvistettua riittävästi jännitettä LEDin vilkuttelemiseen.
Itse ohjaan ahtoja (1 bar) manuaalisesti venttiilin avulla mutta mietin pitääkö minunkin säätää hukkaportin tankoa puoleen tuosta max paineista? Vai onko mitään merkitystä silloin kun ohjataan manuaalisesti
kopote12 kirjoitti:Itse ohjaan ahtoja (1 bar) manuaalisesti venttiilin avulla mutta mietin pitääkö minunkin säätää hukkaportin tankoa puoleen tuosta max paineista? Vai onko mitään merkitystä silloin kun ohjataan manuaalisesti
Ei ole mitään merkitystä. Tosin olet tuolla manuaaliventtiilillä tehnyt APC:n nakutukseneston voimattomaksi, mutta ketäs se haittaa kun homma toimii ja vehkeet kulkee
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84