Puominosturi? Siis pilari vai sellainen nostosilta? Vaan enpä tiedä onko tuosta mitään apua alakautta tehdä kun raidetanko ja vaihteensiirrin on kivasti edessä.stara kirjoitti:puominosturin tai montun tarvii aika inhimillisesti ja "metriseen " lattaan hitsatun ja laikalla madalletun avainväli 30 mm hylsyn, koska on niin ahdas rako ( mikään vakioavain/ hylsy ei sinne mene. Jos kone on n. 89 mallia uudempi niin muistaakseni vaihtuu mutteri avainväli 27 mm. Jos on vielä ilmastointi niin lisää hommia tulee.
Panisin vain originaalikamaa, koska työn osuus arvokas. Ammattilaiset haluavat jotain 3-4 tunnin korvausta veikkaisin. Minä teetin 2 tunnilla viimeksi, mutta eivät sitten jaksaneet enää öljypumpun O- rengasta tehdä samalla. Se siinä taitaa edelleen vuotaa osittain.
Yksin ei oikein voi tehdä, koska käsijarru ( jos edessä) tuskin niin paljon pitää vastaan kuin ruuvin avaus ( n. 300 Nm) vaatii. Starttaamalla aukeaa itsekseen ( sanovat ainakin).
Itse olen hihnapyörän vaihtanut yläkautta irrottaen. Pulttikin aukeaa kivasti kun kaveri pitää isoa ruuvaria vauhtipyörän hampaita vasten ja itse vääntää metrisellä varrella pultin auki. Hylsynä olen käyttänyt biltemasta hankittua normaalia hylsyä, on mahtunut ihan muokkaamatta, tosin avainta joutuu vääntämään hassusti että saa hylsyn paikoilleen. Muokkaaminen toki helpottaa hommaa.
Pumpun kannen irroitus on tosiaankin ihan suotavaa. Saa stefan hallitusti vaihdettua ja sen mahdollisesti vuotavan pumpun o-renkaankin.