Tomi9000T kirjoitti:Minä välillä ihmettelen ihmisten logiikkaa liikenteessä
Näköjään sääntöjen puutteellinen tieto ja rangaistus ei ole tiedossa.
Itse ajan sen 10km/h gps mukaan eli mittari näyttää sen 14 yli
Eli 114km/h on 109km/h tämä MB 2006
Kaverin VW Passat 2006 taas 120km/h mittari on 110km/h GPS
No kuitenkin ihmettelen suuresti näitä jotka ajavat suurta nopeutta taajama aluella.
Esim: Hyrylästä kun ajaa Keravalle Kulloontietä niin on ensin 80Km/h ja laskee sitten 60km/h alueeksi....niin ihan kun kukaan ei välittäisi että nopeusrajoituslaski koska noin 99% on mun persees kiinni kun ajan 69 km/h GPS nopeutta.
Jos itse kaahaisin niin kyllä se olisi motarilla. Koska jo tuo 1,5 kertainen ylitys vie kortin hyllylle.
eli 30 km/h aluella riittää saada kortti hyllylle ku ajaa 45km/h tutkaa
Ihmettelen kovasti mistä tämä huononeva liikennekulttuuri juurtaa ?
Itse en ole ajanut vasta 10 vuotta autolla. Mutta minusta kyllä ennen ajettiin huomaavaisemmin. Sellainen olo tulee kun ittensä tuonne liikenteeseen lykkää kun olisi ratakilpailussa.
Kuka ensin Alepan pihalla tai Kotona on voittaja

Joo, kyllä Suomen liikenteessä tuntuu olevan jo aika paljon yhtäläisyyksiä esim. Kosovon, Makedonian, Bulgarian ja Kreikan liikennekulttuuriin, kuten itse tuli RT-palveluksen aikana todettua, järjettömiä ohituksia piittaamatta vastaantulijoista, vaikka oltaisiin kääntymässä seuraavan 30 metrin päässä, yhdellä kaistalla saattaa ajaa 3-4 autoa rinnakkain, ja nopein ajaa keulille. Jos joudut pysähtymään esim. noudattaaksesi väistämisvelvollisuutta, tai joudut hidastamaan jonossa välttääksesi peräänajon, takaatuleva alkaa soittamaan torvea, "pikkukolarin" jälkeen ei edes pysähdytä selvittämään asiaa, vaan jatketaan kuin mitään ei olisi tapahtunut yms.. Noissa em. maissa "poliisitkin" ajavat itsekin kuinka sattuu, piittaamatta itsekään "säännöistä". Itse uskon, että tuo liikennekulttuurin huononeminen Suomessa johtuu aika pitkälti mm. poliisin näkyvän/näkymättömän liikennevalvonnan vähenemisen johdosta, jonkun tilaston mukaan vähentynyt puolella vuodesta 1992. Tuo lisääntynyt "kameravalvonta" kun ei korvaa tuota em. , vaikka sitäkin yritetään uskotella kansalle.
Itsellä ollut ajokortti kohta 18 v., ja kyllähän tuo liikenne jollain tapaa oli kohteliaampaa ja huomioonottavampaa tuolloin kortin saamisen aikoihin. Tosin ajoneuvomäärä on kasvanut joka vuosi ja nykyisin kaikkissa tavallisissa perheautoissakin on tuota suorituskykyä "enemmän" kuin tarpeeksi.
Tämä ei sitten ollut mikään kannanotto "poliisivaltion" puolesta, vaikka jostakusta niin saattaisi tuntua, läheskään kaikki vaan kun eivät tuolla liikenteessä enää tunnu muistavan, että ne liikennesäännöt on lähtökohtaisesti laadittu myös "heikompia" osapuolia, kuten lapset ja vanhukset huomioiden.