TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Hohhoijjaa. Työvuoro taas takana... kaikkeen sitä noissa taksihommissa taas törmää, joku radiotoimittaja otti tietoni ylös kun mulla on kuulemma erinomainen "radioääni" :P
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Kerrotaan nyt tännekin noin viikon takainen tapahtuma.

Mukulalla oli pientä kuumetta, nuhaa, yskää ym.
Vaimo soitti terveyskeskukseen ja varasi ajan illaksi. Mentiin terveyskeskuksen eteen kaksiovisella urheiluautolla eli ysiysillä. Itse olin ratissa, mukula kartanlukijan paikalla ja vaimo istui takapenkillä. Ajoin aivan terveyskeskuksen oven eteen ja nousin autosta ulos kääntääkseni kuskin penkin selkänojan eteenpäin, että vaimo pääsee takapenkiltä pois. Ensin kuului sellainen puolen sekunnin piippaus ja tajusin, että penkin niskatuki osui rattiin ja painoi torvea.
Kun vaimo lähti nousemaan takapenkiltä, niin hän sitten nojasi hiukan siihen selkänojaan ja pakko tunnustaa, että tuollainen kolme-neljä sekuntia tuntuu aika pitkältä ajalta, kun seisoo kahden metrin päässä terveyskeskuksen pääovesta torvi pohjassa. :oops: :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Löysin eilen kuopuksen suusta hampaan :D Ihmettelin vaan ku mussutti tutin reunaa niin välissä kuului napsahdus ja "legohan" sieltä löytyi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Nonnii kovasta käännytyksestä huolimatta pikkuveli meni ja osti nissan primeran, ja samaan hintaan olisi saanut vaikka minkälaisen Saabin. :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Anthuan kirjoitti:Nonnii kovasta käännytyksestä huolimatta pikkuveli meni ja osti nissan primeran, ja samaan hintaan olisi saanut vaikka minkälaisen Saabin. :lol:
Nii'in. Moni ostaa uuden Corollan vaikka samalla hinnalla saisi hyvän käytetyn Saabin. 8O
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Istuttiin jäähdytttelemässä talkoosaunan jälkeen ja jutut meni tietysti autoihin. Naapuri totesi että häälle nää autojutut on todella tärkeitä. Noh kaveri ajaa muuten primeralla, oli muuten lähellä etten siitä kuittaillut... Oli siinä naurulla pitelemistä
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

^...toiset vaan tykkää Pokemoneista :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko klubilaisissa/forumilaisissa takka-asiantuntijoita tai jopa takkamuurareita?
Olisi ajankohtainen takan muuraus, mutta eipä noista ole juuri mitään tietoa. Paitsi että elementtitakan hormiliitännät eivät sovi omaamme suoraaan, ja mieluummin ottaisin enemmän käsityönä tehdyn version.
Siis malli, koko ym. on tiedossa mutta eipä paljon muuta.

Eli kannattaisiko olla 1-kiertoinen (mielestäni kyllä), valmiilla sydämellä vai ei, ja tarvitseeko takassa olla erillinen hormin säätöpelti kun kyseisessä hormissa on jo yksi kappale sellaisia, tosin pitää aina kiertää saunaan säätämään sitä?
Tuo säätöpelti kuitenkin falskaa aina sen verran että nokeaa ympäristönsä, sikisikin olisi kiva ettei sellaista olisi.

Aika pieni värkki tulisi kyseeseen, eli korkeus 170-180cm, erkkerimalli, paino jotain 1000-1500kg, syvyys luokkaa metrin (nurkasta mitattuna).

Jos forumilta löytyy muurari niin työkeikka olisi tiedossa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Teurastaja
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
Paikkakunta: Oulu -> Espoo

Viesti Kirjoittaja Teurastaja »

ng900aero kirjoitti:Onko klubilaisissa/forumilaisissa takka-asiantuntijoita tai jopa takkamuurareita?
Olisi ajankohtainen takan muuraus, mutta eipä noista ole juuri mitään tietoa. Paitsi että elementtitakan hormiliitännät eivät sovi omaamme suoraaan, ja mieluummin ottaisin enemmän käsityönä tehdyn version.
Siis malli, koko ym. on tiedossa mutta eipä paljon muuta.

Eli kannattaisiko olla 1-kiertoinen (mielestäni kyllä), valmiilla sydämellä vai ei, ja tarvitseeko takassa olla erillinen hormin säätöpelti kun kyseisessä hormissa on jo yksi kappale sellaisia, tosin pitää aina kiertää saunaan säätämään sitä?
Tuo säätöpelti kuitenkin falskaa aina sen verran että nokeaa ympäristönsä, sikisikin olisi kiva ettei sellaista olisi.

Aika pieni värkki tulisi kyseeseen, eli korkeus 170-180cm, erkkerimalli, paino jotain 1000-1500kg, syvyys luokkaa metrin (nurkasta mitattuna).

Jos forumilta löytyy muurari niin työkeikka olisi tiedossa ;)
Kun muurarin löydät, niin kannattaa kysellä referenssikohteita. Jotkut tiiliasentajat kun ottavat valokuvia tekemästään valmiista tulisijasta. Muutama malli Tiilerin tarjonnasta
Rakentaja.fi ja rintamamiestalo.net on asiaanliittyviä foorumeita, tarkemmin sanottuna niiden keskustelupalstat.
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Teurastaja kirjoitti: Kun muurarin löydät, niin kannattaa kysellä referenssikohteita. Jotkut tiiliasentajat kun ottavat valokuvia tekemästään valmiista tulisijasta. Muutama malli Tiilerin tarjonnasta
Rakentaja.fi ja rintamamiestalo.net on asiaanliittyviä foorumeita, tarkemmin sanottuna niiden keskustelupalstat.
Joo löytyi jo takkamestari jolla olikin kuvia parista tekemästään takasta.
Pätevä kaveri.
En jaksa alkaa noita rakentajapalstoja lukemaan kun ei voisi mikään asia maailmassa kiinnostaa rakentamista vähempää, kunhan saadaan vaan asap. tämä talo viimeisteltyä, lopputarkastus läpi ja myyntiin niin samantien kerrostalooon loppuiäksi ja tästedes taulun ripustamiseenkin tilaan ammattimeihen paikalle, itse en enää rakenna yhtään mitään :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Paitsi Saabeja :lol:
Tai Saabarua :lol:
Sabillac on harmillisesti liian isokokoinen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

muista että pari vuotta talossa asumalla säästyt siltä myyntiverolta ;)
rakentaminen on nannaa ja muuttaminen mahtavaa... nooh siinä vaiheessa kun istut valmiin oman talon (hah, projektia löytyy aina..) takan ääressä olut kourassa niin tuokin paha 'unohtuu'
#2633
Tomaatti9000
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Make5 kirjoitti:muista että pari vuotta talossa asumalla säästyt siltä myyntiverolta ;)
rakentaminen on nannaa ja muuttaminen mahtavaa... nooh siinä vaiheessa kun istut valmiin oman talon (hah, projektia löytyy aina..) takan ääressä olut kourassa niin tuokin paha 'unohtuu'
Asuttu jo 2.5v ;)
Joo ei talo tule koskaan valmiiksi, aina jotan nysvättävää löytyy.
Mieluummin sitä käy nauttimassa sen oluttuopillisen krouvissa niin ei tartte edes takkaa lämmittää :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

On se ihan istahtaa kesällä tuohon kotiportaille siemailemaan jääkylmää peltikaljaa, varsinkin ku takana on joku ihmeen Saab-näpräys. Tai vieläkin parempana näen sen, että vinttiä remontoidessa mietiskelen kaikenlaista ja sitä, että tämän jälkeen pääsemään sekä eristämään että levyttämään autotallia ja varastoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

dimebak kirjoitti:On se ihan istahtaa kesällä tuohon kotiportaille siemailemaan jääkylmää peltikaljaa, varsinkin ku takana on joku ihmeen Saab-näpräys. Tai vieläkin parempana näen sen, että vinttiä remontoidessa mietiskelen kaikenlaista ja sitä, että tämän jälkeen pääsemään sekä eristämään että levyttämään autotallia ja varastoa.
Kai nyt kajaa voi juoda missä tahansa, eikait siihen omakotitaloa tarvita? :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin