
TOPIC: muuta keskustelua
Kerrotaan nyt tännekin noin viikon takainen tapahtuma.
Mukulalla oli pientä kuumetta, nuhaa, yskää ym.
Vaimo soitti terveyskeskukseen ja varasi ajan illaksi. Mentiin terveyskeskuksen eteen kaksiovisella urheiluautolla eli ysiysillä. Itse olin ratissa, mukula kartanlukijan paikalla ja vaimo istui takapenkillä. Ajoin aivan terveyskeskuksen oven eteen ja nousin autosta ulos kääntääkseni kuskin penkin selkänojan eteenpäin, että vaimo pääsee takapenkiltä pois. Ensin kuului sellainen puolen sekunnin piippaus ja tajusin, että penkin niskatuki osui rattiin ja painoi torvea.
Kun vaimo lähti nousemaan takapenkiltä, niin hän sitten nojasi hiukan siihen selkänojaan ja pakko tunnustaa, että tuollainen kolme-neljä sekuntia tuntuu aika pitkältä ajalta, kun seisoo kahden metrin päässä terveyskeskuksen pääovesta torvi pohjassa.

Mukulalla oli pientä kuumetta, nuhaa, yskää ym.
Vaimo soitti terveyskeskukseen ja varasi ajan illaksi. Mentiin terveyskeskuksen eteen kaksiovisella urheiluautolla eli ysiysillä. Itse olin ratissa, mukula kartanlukijan paikalla ja vaimo istui takapenkillä. Ajoin aivan terveyskeskuksen oven eteen ja nousin autosta ulos kääntääkseni kuskin penkin selkänojan eteenpäin, että vaimo pääsee takapenkiltä pois. Ensin kuului sellainen puolen sekunnin piippaus ja tajusin, että penkin niskatuki osui rattiin ja painoi torvea.
Kun vaimo lähti nousemaan takapenkiltä, niin hän sitten nojasi hiukan siihen selkänojaan ja pakko tunnustaa, että tuollainen kolme-neljä sekuntia tuntuu aika pitkältä ajalta, kun seisoo kahden metrin päässä terveyskeskuksen pääovesta torvi pohjassa.


Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Löysin eilen kuopuksen suusta hampaan
Ihmettelin vaan ku mussutti tutin reunaa niin välissä kuului napsahdus ja "legohan" sieltä löytyi.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Istuttiin jäähdytttelemässä talkoosaunan jälkeen ja jutut meni tietysti autoihin. Naapuri totesi että häälle nää autojutut on todella tärkeitä. Noh kaveri ajaa muuten primeralla, oli muuten lähellä etten siitä kuittaillut... Oli siinä naurulla pitelemistä
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Onko klubilaisissa/forumilaisissa takka-asiantuntijoita tai jopa takkamuurareita?
Olisi ajankohtainen takan muuraus, mutta eipä noista ole juuri mitään tietoa. Paitsi että elementtitakan hormiliitännät eivät sovi omaamme suoraaan, ja mieluummin ottaisin enemmän käsityönä tehdyn version.
Siis malli, koko ym. on tiedossa mutta eipä paljon muuta.
Eli kannattaisiko olla 1-kiertoinen (mielestäni kyllä), valmiilla sydämellä vai ei, ja tarvitseeko takassa olla erillinen hormin säätöpelti kun kyseisessä hormissa on jo yksi kappale sellaisia, tosin pitää aina kiertää saunaan säätämään sitä?
Tuo säätöpelti kuitenkin falskaa aina sen verran että nokeaa ympäristönsä, sikisikin olisi kiva ettei sellaista olisi.
Aika pieni värkki tulisi kyseeseen, eli korkeus 170-180cm, erkkerimalli, paino jotain 1000-1500kg, syvyys luokkaa metrin (nurkasta mitattuna).
Jos forumilta löytyy muurari niin työkeikka olisi tiedossa
Olisi ajankohtainen takan muuraus, mutta eipä noista ole juuri mitään tietoa. Paitsi että elementtitakan hormiliitännät eivät sovi omaamme suoraaan, ja mieluummin ottaisin enemmän käsityönä tehdyn version.
Siis malli, koko ym. on tiedossa mutta eipä paljon muuta.
Eli kannattaisiko olla 1-kiertoinen (mielestäni kyllä), valmiilla sydämellä vai ei, ja tarvitseeko takassa olla erillinen hormin säätöpelti kun kyseisessä hormissa on jo yksi kappale sellaisia, tosin pitää aina kiertää saunaan säätämään sitä?
Tuo säätöpelti kuitenkin falskaa aina sen verran että nokeaa ympäristönsä, sikisikin olisi kiva ettei sellaista olisi.
Aika pieni värkki tulisi kyseeseen, eli korkeus 170-180cm, erkkerimalli, paino jotain 1000-1500kg, syvyys luokkaa metrin (nurkasta mitattuna).
Jos forumilta löytyy muurari niin työkeikka olisi tiedossa

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Kun muurarin löydät, niin kannattaa kysellä referenssikohteita. Jotkut tiiliasentajat kun ottavat valokuvia tekemästään valmiista tulisijasta. Muutama malli Tiilerin tarjonnastang900aero kirjoitti:Onko klubilaisissa/forumilaisissa takka-asiantuntijoita tai jopa takkamuurareita?
Olisi ajankohtainen takan muuraus, mutta eipä noista ole juuri mitään tietoa. Paitsi että elementtitakan hormiliitännät eivät sovi omaamme suoraaan, ja mieluummin ottaisin enemmän käsityönä tehdyn version.
Siis malli, koko ym. on tiedossa mutta eipä paljon muuta.
Eli kannattaisiko olla 1-kiertoinen (mielestäni kyllä), valmiilla sydämellä vai ei, ja tarvitseeko takassa olla erillinen hormin säätöpelti kun kyseisessä hormissa on jo yksi kappale sellaisia, tosin pitää aina kiertää saunaan säätämään sitä?
Tuo säätöpelti kuitenkin falskaa aina sen verran että nokeaa ympäristönsä, sikisikin olisi kiva ettei sellaista olisi.
Aika pieni värkki tulisi kyseeseen, eli korkeus 170-180cm, erkkerimalli, paino jotain 1000-1500kg, syvyys luokkaa metrin (nurkasta mitattuna).
Jos forumilta löytyy muurari niin työkeikka olisi tiedossa
Rakentaja.fi ja rintamamiestalo.net on asiaanliittyviä foorumeita, tarkemmin sanottuna niiden keskustelupalstat.
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Joo löytyi jo takkamestari jolla olikin kuvia parista tekemästään takasta.Teurastaja kirjoitti: Kun muurarin löydät, niin kannattaa kysellä referenssikohteita. Jotkut tiiliasentajat kun ottavat valokuvia tekemästään valmiista tulisijasta. Muutama malli Tiilerin tarjonnasta
Rakentaja.fi ja rintamamiestalo.net on asiaanliittyviä foorumeita, tarkemmin sanottuna niiden keskustelupalstat.
Pätevä kaveri.
En jaksa alkaa noita rakentajapalstoja lukemaan kun ei voisi mikään asia maailmassa kiinnostaa rakentamista vähempää, kunhan saadaan vaan asap. tämä talo viimeisteltyä, lopputarkastus läpi ja myyntiin niin samantien kerrostalooon loppuiäksi ja tästedes taulun ripustamiseenkin tilaan ammattimeihen paikalle, itse en enää rakenna yhtään mitään

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Asuttu jo 2.5vMake5 kirjoitti:muista että pari vuotta talossa asumalla säästyt siltä myyntiverolta
rakentaminen on nannaa ja muuttaminen mahtavaa... nooh siinä vaiheessa kun istut valmiin oman talon (hah, projektia löytyy aina..) takan ääressä olut kourassa niin tuokin paha 'unohtuu'

Joo ei talo tule koskaan valmiiksi, aina jotan nysvättävää löytyy.
Mieluummin sitä käy nauttimassa sen oluttuopillisen krouvissa niin ei tartte edes takkaa lämmittää

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
On se ihan istahtaa kesällä tuohon kotiportaille siemailemaan jääkylmää peltikaljaa, varsinkin ku takana on joku ihmeen Saab-näpräys. Tai vieläkin parempana näen sen, että vinttiä remontoidessa mietiskelen kaikenlaista ja sitä, että tämän jälkeen pääsemään sekä eristämään että levyttämään autotallia ja varastoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kai nyt kajaa voi juoda missä tahansa, eikait siihen omakotitaloa tarvita?dimebak kirjoitti:On se ihan istahtaa kesällä tuohon kotiportaille siemailemaan jääkylmää peltikaljaa, varsinkin ku takana on joku ihmeen Saab-näpräys. Tai vieläkin parempana näen sen, että vinttiä remontoidessa mietiskelen kaikenlaista ja sitä, että tämän jälkeen pääsemään sekä eristämään että levyttämään autotallia ja varastoa.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98