Turbooo 900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pt75
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti

Turbooo 900

Viesti Kirjoittaja pt75 »

Onkohan kukaan tehny kaasari turboa saabista stömperiä tai pierburkkia hyväksi käyttäen.Tarkoitus ois kokeilla jos joskus rikastuu ja sais uuden ahtimen niin R-sportin volvon osista ja T8 koneen osista kasata 88vm.900 kaasari koneeseen puhallin.Elikkäs onko toimiva ja pommin varma suunnitelma
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Just on oman auton moottori auki. Joten siis kiinnostaa minuakin.

Jossain vanhassa Tekniikan Maailmassa oli tätä aihetta käsitttelevä artikkeli "Haisulista kulkuriksi" jossa muutettiin Turboksi Petro -malli.

Polttoaineen syöttöön käytettiin kaasaria.

Itse ajattelin käyttää tuplakaasareita taikka sitten tuplien tilalle ne kaksi 175 kokoista kaasaria.
SAAB
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24633
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vastahan tätä asiaa käsiteltiin hakua poijaat. mutta kumpi on mielekkäämpi kasata bolt on turbo kone vai kaasari palapeli....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kaasareiden paineistus... tiivisteet mitkä kestää painetta.

melkeen jotkut valmiiks paineistetut kaasarit kantsii...

on siinä muutakin.


http://www.netikka.net/ville.vieri/127t.htm

tossa on joku jaksanut väkästellä :D

mut k-jetti helpoin urposaaposta...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

petrohan jyy hyvä aihia on kun turbon matala rutisteiset männät... imu puolelle kokeilisin itse kaasaria laittaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7684
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tämä topiikki vastannee moneen kysymykseen:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=41573

Tosin mulla homma ja suunnitelmat vielä jäissä, sais ny käyttikset iskuun ensiks. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

mikkoimp kirjoitti:. imu puolelle kokeilisin itse kaasaria laittaa...
Vaan miksi,kun Strömberg toimii kunnon pumpulla,paineensäätimellä sekä muutamalla pikku kikalla myös painepuolella.Ja voi käyttää välijäähdytintä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

saabracing kirjoitti:kaasareiden paineistus... tiivisteet mitkä kestää painetta.

melkeen jotkut valmiiks paineistetut kaasarit kantsii...


mut k-jetti helpoin urposaaposta...
Römberg kestää oikeastaan sellaisenaan.Mielestäni paljon helpompi,halvempi ja luotettavampi ratkaisu kuin k-jet.Varsinkin siis jos auto alunperin kaasari.

Melkoisen luotettavista lähteistä kuultuna,römppä ''riittää'' pikku kikoilla 200hp.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

voisikos noita pikkukikkoja saada tietää???
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

axtec kirjoitti:voisikos noita pikkukikkoja saada tietää???
Mielestäni olen yhden linkin pastennut tänne muutamiakin kertoja,ja vanhasta projektikertomuksestani saattaa jotain tippejä herua.

Haku olisi itse kullekkin melko hyvä näppäin.Sitten kun on haettu,niin sitten vasta kysytään jos jäi epäselvyyttä. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
pt75
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pt75 »

Pitää nyt selventää juttua että enemmänkin oisin kiinnostunut millaisia kokemuksia ihmisillä on ollut kaasarilla tehdyistä turboista kuten yleinen toimivuus,kiihtyvyys,kulutus,ohitus kiihtyvyys ja sellaista.Saako ja joutuuko olemaan joka toinen päivä säätämässä jotain. Itse tekniikan asennus on melkein senkun pulttaa osat kiinni.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eipä taida tällä foorumilla paljon kaasari turboja liikkua kun saabilla kaikki turbot ruiskuja.. lähinnä toisen ruotsalaisen puolelta niitä taitaisi löytyä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

pt75 kirjoitti:Pitää nyt selventää juttua että enemmänkin oisin kiinnostunut millaisia kokemuksia ihmisillä on ollut kaasarilla tehdyistä turboista kuten yleinen toimivuus,kiihtyvyys,kulutus,ohitus kiihtyvyys ja sellaista.Saako ja joutuuko olemaan joka toinen päivä säätämässä jotain. Itse tekniikan asennus on melkein senkun pulttaa osat kiinni.
Mulla ei ainakaan ollut juuri kaasuttimeen liittyviä ongelmia sen jälkeen kun sen sai pelaamaan kunnolla.Kiihtyy hyvin.Kahdesta kaasutinturbosta kokemusta,kumpikaan ei tosin ole h tai b koneisia.Kaasariturbojahan on iät ja ajat tehty.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Yep, tuskin muuten aikanaan auton maahantuojatkaan olisi kaasaria valinnut. (esim ford). Niin ja itse puhun Skodasta. Siitä tehtiin myös maahantuojan toimesta turbo-versio.Ei joka tallaajan suosioon, mutta kokeilu onnistui... Ja se coupe...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

oma lada pelaa ihan hyvin, tosin kulutus on riittävä.
erinomainen käynnistyvyys, mutta melkoinen viiiiiiive.
Vastaa Viestiin