Aksu900 kirjoitti:Ja käsijarrustakin jäätyy vain vaijerit. Avaimen sijottelussa on sekin takana ettei tarvitse kolarin jälkeen kaivaa polvesta sitä avainta.
Ei tuota ng900aeroa kannata ottaa kovin tosissaan, itsekin on myöntänyt haastavansa riitaa tahallaan.
..
Ei mitään riitaa haasteta vaan on aina aidosti kummastuttanut miksi tosiaan sekä avaimen että virtalukon pitää sijaita siellä konsolissa.
Myönnettäköön että 9-5:ssä löytyy ikkunoiden kytkimet huomattavasti nopeammin kuin tonnarissa, jossa ainakin vanhemmanmallisia kytkimiä sai ihan tosissaan hakea, ja yleensä ensimmäisenä meni keskuslukitus kiinni, sitten ainakin kerran väärä ikkuna aukesi jne
Varsinkin näin talvella tulee lisäksi aina heitettyä pipo ja hanskat ja mahdoliisesti kaulahuivikin siihen konsolin päälle niin on aina kaivamista ikkunoita availlessa (ja minähän en tottumuksiani muuta, nuo rojut on oltava konsolin päällä

).
Aktiivitupakoitsijana arvostan kovasti noita oviin sijoitettuja kytkimiä, tällöin ei tarvitse irrottaa molempia käsiä ratista ikkunoita avatessa (turvallisuusasia), eikä tulipää tipahda autoon keskikonsolia kaivaessa (paloturvallisuusasia).
Eipä nuo mitään maailman tärkeimpiä asioita ole, ja tosiaan se aktiivinen ikkunoiden ylösnoisto olisi asiaa, kuten myös kaikkien lasien nosto/lasku yhdellä napilla kuten cabeissa.
Virtalukon sijoituksenkin voisi sietää mutta itseä riepoo se pakkilukko, sen olisivat voineet jättää pois jo og:saabien jälkeen ja kehittää jonkin muun systeemin jos mekaaninen parkkilukitus on ylipäätään tarpeen.
Meilläkin on kalteva piha, ja ng:ssä ei tietenkään uskalla käyttää käsijarrua kun on aina jäässä jos siihen hipaiseekaan (ehjät vaijerit ja niiden kumit, tarkistin pari viikkoa sitten tilanteen), niin mielellään laittaisi jonkin muun vaihteen päälle kuin pakin ettei luiskahtaisi aina sen 0.5m taaksepäin kun päästää käyttöjarrun ylös.
Lisäksi joskus aamulla kun auto on kohmea, voi olla satunnaisesti ongelmia vapauttaa pakkilukko koska auto makaa pakkivaihteen varassa.
Ja kun tapana on laittaa auto 10 minuutiksi lämpeämään ennen ajoon lähtöä niin tuolla Saabin käsijarrumekanismilla on ainoa vaihtoehto laittaa kalikka renkaan taakse, muuten karkaa laskuojaan koko Saabi, tai sitten käsijaru jumittaa ensimmäiset 3km, eikä tuolla pääse sen jäädyttyä lähintä ylämäkeä ylös.
Menee pahasti OT:ksi kyllä jo, pieniä juttujahan tuollaiset tosiasiassa ovat, eikä itse asiassa 9-5:ssämme jäätynyt käsijarru kertaakaan, kun noissa ng:eissä tuntuu jäätyvän lähes aina.
Ja pakkilukkohommakin voisi olla toimivampi normaalikytkimisessä versiossa (jotain huonoa sensonicissakin).
Mutta ihan puhtaalta kone näytti, sihtiin vaan oli rapissut näemmä jostain jakopään liepeiltä karstaa, ei mutakuin sihti puhtaaksi ja nippuun.
Ehkä se öljypohjan luukkusysteemi olisi ihan kätevä, siis se jolla saisi sihdin putsattua pohjaa avaamatta?