tarjolla olis 5210 puhelin mutta pitäisi hankkia siihen akku. kannattaako ostaa, vai onko sekin "liian vanha puhelin" jonka kuuluvuustuki tullaan tiputtamaan kohta pois? älkää mainostako että uusia puhelimia saa 50 eurolla, en halua uutta puhelinta

tele finland operaattoriajn kirjoitti:Missä tuollainen ilmiö esiintyy? Mihin aikaan päivästä/viikosta todettu?
Minkä operaattorin liittymä?
Noilla tiedoilla pääsee alkuun vikaa etsimään...
mikähän tuon ongelman on mun puhelimessa aktivoinut? pudottaminen lattialle? pahensinko vielä lisää kun ongelman ilmetessä ekan kerran hakkasin kiukkuisena puhelinta tuplaysin pehmeään kojelautaan?Jope kirjoitti:6210:ssa tuli usein ongelma COBBA-piirin juotosten kanssa, jolloin alkaa just "kenttä pätkimään".
kiitos vinkistä. tuossa 5210:ssa häiritsee se, ettei siihen saa ilmeisesti kovin pitkäkestoisia akkuja (korjatkaa jos olen väärässä). vieläkin on traumat 3210:n käytöstä, joka uudellakin akulla toimi vain puoli vuotta niin ettei puhelut katkennet akun loppumiseen. nyt mulla on tuossa 6210:ssa tosi hyvä akku, vaikka käytettynä saatu.Jope kirjoitti:Kun kerran väkisin haluat vanhan puhelimen, niin 6310i on luotettava työjuhta. Niitä saa nykyään todella edullisesti käytettyjen markkinoilta.
Lisäksi samat akut + lisävarusteet käyvät, kuin mitä 6210:aan. Suosittelen softapäivityksessä käyttämistä ennen käyttöönottoa.
On se kuitenkin edullinen siihen nähden, kuinka moneksi vuodeksi 6310i:ssä on vielä puhelinta.lucaf kirjoitti:edit: huh, noista 6310 puhelimista huudetaan jopa 60 euroa! en mä sellaisia summia ole valmis investoimaan muuta kuin puolilahon tuplaysin korjaamiseen :D
pahus, heittelet tuollaista juuri kun olin kallistumassa 5210:n suuntaanJope kirjoitti:On se kuitenkin edullinen siihen nähden, kuinka moneksi vuodeksi 6310i:ssä on vielä puhelinta.lucaf kirjoitti:edit: huh, noista 6310 puhelimista huudetaan jopa 60 euroa! en mä sellaisia summia ole valmis investoimaan muuta kuin puolilahon tuplaysin korjaamiseen
5210 pahimmillaan aiheuttaa kojelautaan hakkaamisreaktion parissa viikossa, kun luuri sanoo sadatta kertaa "insert sim" eikä mitkään akun ja kuoren väliin tungetut paperipalat tunnu ongelmaa helpottavan.
minäkin alan kallistua puhelinvikaan. meinasi vaan usko loppua kun toinen samanlainen luuri toimi yhtä huonosti (tosin tämä lainaluuri on ollut pitkään käyttämättömänä, ehkä sitäkin on tiputeltu jälkeenpäin tms).V-M kirjoitti:Arvelisin että puhelimestä löytyy vika, tietty voithan kysyä operaattorilta asiaa. Esim. soulun kuormitus tietoa, sitä ei varmaan suoraan kerro mutta sen että onko esim. johonkin aikaa kuormitus piikki ollut jolloin olet itse yrittänyt käyttää etc...
V-M
Ei ole väkisin, aika monessa Nokian luurissa on just tuommoinen jousi vaan painamassa SIMiä kontakteja vasten ja akku estää sitten kortin pois tulemista.lucaf kirjoitti:pahus, heittelet tuollaista juuri kun olin kallistumassa 5210:n suuntaan :) on muuten merkillinen ko. kännykän sim-paikka. pitääkö se metalliliuska saada jotenkin auki siitä? minä en saanut, vaan ujutin väkisin sim kortin sinne liuskan alle.
i ei ole internet, se on nokia-terminologiassa vain paranneltu malli, mutta ei riittävän erilainen, että pitäisi keksiä uutta mallinumeroa.lucaf kirjoitti:edit: miksi muuten tuo ruiskumalli? eikö pelkkä 6310 ole riittävä? i= internet?
Ujutettava malli on tuon kortin suhteen. Oma (tai siis työpaikan) 5210:ssa ei ole ollut mitän kortti ongelmia vaikka on ollut yli 2 kovassa duunikäytössä ja sittemmin useilla lainassa varapuhelimena. Mutta yksilöitähän nuo ovat.lucaf kirjoitti:
pahus, heittelet tuollaista juuri kun olin kallistumassa 5210:n suuntaan
on muuten merkillinen ko. kännykän sim-paikka. pitääkö se metalliliuska saada jotenkin auki siitä? minä en saanut, vaan ujutin väkisin sim kortin sinne liuskan alle.
Oho. Minä olin just miettinyt tuota 5500:a kakkospuhelimeksi rymyreissuille. En oikein osaa enää käyttää puhelinta, jossa ei ole moniajoa (siis käyttäjän softia varten).Psychocowboy kirjoitti:viimeisin 5500 oli totaali fiasko. Toiminnoissa ei mitään vikaa mutta kuoret hajosi käteen (näppäinmatto repeilee irti-> aina huoltoon kuorien vaihtoon takuuseen). 5kk käytön jälkeen meni kalikka maanantaina vaihtoon huolimatta siitä että takuuta on 1v7kk jäljellä. Pysykää kaukana moisesta kalikasta :evil: