"Virityksiä" ja huomiota
Ihan käyttöautona pidan satkua niin ei ole tarvinnut leikkiä "oikeasti" isoilla tehoilla. Sen verran on kuitenkin tullut todettua ihan aikuisten oikeasti
, että Saabin turbo suorastaan huutaa hiukan lisää painetta. Kulkua ja tunnetta tulee lisää. Sen jälkeen onkin kuitenkin maltettava mieli ja sivuutettava järjettömät ylipaineet. Kulku ei juurikaan lisäännyt, mutta kuluminen ja vauriot kylläkin.
Rautapalikoiden päivitys ja maltillisemmat ahdot on ollut x^n kertaa miellyttävämpi kokemus. Todellisen suorityskyvyn ei ainakaan huonontuessa. Pelkkä lastu/bleedi-tie on kuitenkin aika nopeasti kuljettu loppuun.
Jos saanen (?) lainata Aksun empiiristä tietoa LH:n bensalastusta niin kerrottakoon, että se rikastaa seosta, mutta maksimi tuotto on ennallaan. Eli sen mitä suuttimet antaa myöden. Toisin sanoin senkin hyöty on kyseenalainen.

Rautapalikoiden päivitys ja maltillisemmat ahdot on ollut x^n kertaa miellyttävämpi kokemus. Todellisen suorityskyvyn ei ainakaan huonontuessa. Pelkkä lastu/bleedi-tie on kuitenkin aika nopeasti kuljettu loppuun.
Jos saanen (?) lainata Aksun empiiristä tietoa LH:n bensalastusta niin kerrottakoon, että se rikastaa seosta, mutta maksimi tuotto on ennallaan. Eli sen mitä suuttimet antaa myöden. Toisin sanoin senkin hyöty on kyseenalainen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Eikö moinen kokemus opettanut että jossain muualla se vika on, kyllä ne ahtimet kestää kun laittaa oikean kokoisen. Onhan se selvä että ainakaan vakioahdin ei kestä työnnättää 1.6 baria, eikä siinä todellakaan ole _MITÄÄN_ järkeä.janii kirjoitti:mites porukoilla on turbo kestäny paineitten noston myötä?
itellä 2.3t vm:91 lastutettu paineet max:1.6 bar.
nyt on kaks turboo antautunu parin kuukauden sisällä.

Toki saat.tema kirjoitti: Jos saanen (?) lainata Aksun empiiristä tietoa LH:n bensalastusta niin kerrottakoon, että se rikastaa seosta, mutta maksimi tuotto on ennallaan. Eli sen mitä suuttimet antaa myöden. Toisin sanoin senkin hyöty on kyseenalainen.

Aki Peltola #1132
tiedossa oli ettei t25:tosen päätylevyt kestä tommosia paineita mut kivaa oli niin kauan kuin kestiZebe kirjoitti:Eikö moinen kokemus opettanut että jossain muualla se vika on, kyllä ne ahtimet kestää kun laittaa oikean kokoisen. Onhan se selvä että ainakaan vakioahdin ei kestä työnnättää 1.6 baria, eikä siinä todellakaan ole _MITÄÄN_ järkeä.janii kirjoitti:mites porukoilla on turbo kestäny paineitten noston myötä?
itellä 2.3t vm:91 lastutettu paineet max:1.6 bar.
nyt on kaks turboo antautunu parin kuukauden sisällä.

onks tietoo et miten paljon paineita t03 kestää?
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
9000 cd 2.3T vm:91
Ei se ole sen kummempi t03:ssakaan ellei ole 360ast levy. Sillä saa kyllä painetta mutta se edellyttää että siitä on hyötyä kunhan muut osat on paineen mukaiset... Tosin ei 360 mahottomia ota mutta kuitenkin.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mulla on sellane menossa paikalleen ennen kesää (siis on jo valmiina tallissa paketti). Mutta T03 pakosarjalla se onnistuu paremmin kuin tuolla pikkusella t25:n sarjalla. Aeron mitsu taitaa mennä suoraan tuohon t25:n sarjaan mutta vollen ei (reilusti isompi sisään meno aukko).janii kirjoitti:mites tommonen mitsun td04 sopii t25:tosen tilalle?uusi ahdin hinta 690e
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Voisin sanoa että en usko että on ollut pienellä vakioturbolla hirveän kivaa noilla paineilla
Isompi ahdin vaan tilalle jos tehoa meinaa, (T03 ei ole iso, pikkuturbohan sekin on vielä ja taaskaan ei ole järkeä työntää niitä hirviöpaineita). Kun isommalla ahtimella ei tarvitse käyttää suuria ahtopaineita, että saadaan tuotto vastaavaksi kun sen vakiotulpan 1.6bar.
"onks tietoo et miten paljon paineita t03 kestää?" Ei paljon painetta tarkoita suurta tehoa, eri asia on mitenkä paljon sitä ilmaa siellä liikkuu.

Isompi ahdin vaan tilalle jos tehoa meinaa, (T03 ei ole iso, pikkuturbohan sekin on vielä ja taaskaan ei ole järkeä työntää niitä hirviöpaineita). Kun isommalla ahtimella ei tarvitse käyttää suuria ahtopaineita, että saadaan tuotto vastaavaksi kun sen vakiotulpan 1.6bar.
"onks tietoo et miten paljon paineita t03 kestää?" Ei paljon painetta tarkoita suurta tehoa, eri asia on mitenkä paljon sitä ilmaa siellä liikkuu.

Niin siis T03:sesta ei voi puhua minään tiettynä puhaltimena kun niitä on "miljoonaa" eri kokoa ja mallia ja yhdistelmää!
T25 on aika yksi selitteinen kuten myös gt17 (toki näissäkin variantteja mutta vähemmän kuin T03:ssa).
Sama yleistys ei toimi myöskään mitsun kohdalla! vaikka puhuttais esim -16G tai -15G tai -18T aina pitää tietää mistä kyseinen on peräisin ja vielä mielummin A/R ja siipi koot niin pääsee etes hieman kartalle.
Sorry! mutta hieman ärsyttää kun immeeset törisee T03:sta ihan ku se olis joku tietty koko (noita on näissä armoitetuissa saapukoissakin useampaa kokoa).
V-M
T25 on aika yksi selitteinen kuten myös gt17 (toki näissäkin variantteja mutta vähemmän kuin T03:ssa).
Sama yleistys ei toimi myöskään mitsun kohdalla! vaikka puhuttais esim -16G tai -15G tai -18T aina pitää tietää mistä kyseinen on peräisin ja vielä mielummin A/R ja siipi koot niin pääsee etes hieman kartalle.
Sorry! mutta hieman ärsyttää kun immeeset törisee T03:sta ihan ku se olis joku tietty koko (noita on näissä armoitetuissa saapukoissakin useampaa kokoa).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mitkä ovat tarkat speksit tuosta tonnareiden TO3:sta, omassa -89 cc tonnarissa oli vaihdettu T25 mikä korjattuna kesti n. 30tkm 1.5 bar huippupaineilla.(nakutti niin pirusti, modatulla m-boksilla)
Hitto kun ei n. 6v. sitten ei tiennyt, noista vehkeistä mitään
(ahtoja helvetisti vakio kaluilla)nykytietämyksellä/rahalla tollaisen saisi kulkemaan aika helposti kohtuu hyvin.

Hitto kun ei n. 6v. sitten ei tiennyt, noista vehkeistä mitään



Saab 9-3 TTID Vector 2008
olen samaa mieltä
Alunperin oli 1.3bar paineet T25 ja nyt on samat paineet 9-5 aeron Mitsulla (T15, 5:en pakopesällä) ja väitän vedon olevan tasaisempaa ja rajumpaa. Asiaan saattaa vaikuttaa myös hukkaprtin väsyminen T25:lla ja se että Mitsu jaksaa pitää 1.3bar ahdot maksimikierroksille saakka. Pitää vain olla pikkuisen varovainen tuon kanssa, koska boksia ei ole muutettu turbon vaihdon yhteydessä.Zebe kirjoitti:Voisin sanoa että en usko että on ollut pienellä vakioturbolla hirveän kivaa noilla paineilla![]()
Isompi ahdin vaan tilalle jos tehoa meinaa, (T03 ei ole iso, pikkuturbohan sekin on vielä ja taaskaan ei ole järkeä työntää niitä hirviöpaineita). Kun isommalla ahtimella ei tarvitse käyttää suuria ahtopaineita, että saadaan tuotto vastaavaksi kun sen vakiotulpan 1.6bar.
"onks tietoo et miten paljon paineita t03 kestää?" Ei paljon painetta tarkoita suurta tehoa, eri asia on mitenkä paljon sitä ilmaa siellä liikkuu.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Ja tietysti sen Aeron mitsun tuotto on suurempi, koska kyseessä on suurempi puhallin. Joten veto on varmasti rajumpaa ja tasaista loppuun saakka, koska ahdin pystyy pitämään paineet kierroksilla, jota taas pieni ahdin ei kykene tekemään. 
Frostgrey Tonnarin T03:n mitat ovat seuraavanlaiset:
Imu 40mm ja pako 48mm. Pakopesän A/R on .48 ja kompressoripesän A/R .42 ja riittää noin 250hp.

Frostgrey Tonnarin T03:n mitat ovat seuraavanlaiset:
Imu 40mm ja pako 48mm. Pakopesän A/R on .48 ja kompressoripesän A/R .42 ja riittää noin 250hp.