Mitä on uudet saabit ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Noh... täytynee tietysti ottaa huomioon sekin että mikä tahansa Opel on kuitenkin pirusti parempi kuin se mihin rapakon toisella puolen on yleisesti totuttu :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mitäpä ne vanhatkaan...


Kuva


:D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

JK_9-3 kirjoitti:
Mawerick kirjoitti:
JK_9-3 kirjoitti:Pitäis lähettää jenkkeihin pari kpl munamallin kadetteja esimerkkinä :)
Vuoden 1993 Pontiac Le Mans :wink:
Hehe. Tutunnäkönen palloperse:D
Joka sekin on peräisin Koreasta Daewoon tehtailta.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Jussi kirjoitti:Noh... täytynee tietysti ottaa huomioon sekin että mikä tahansa Opel on kuitenkin pirusti parempi kuin se mihin rapakon toisella puolen on yleisesti totuttu :)
Hyvä esimerkki tästä oli viime Ajoneuvoksessa. Dodge Viperin ovien tiivisteet sulavat moottorin lämmöistä :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Henkka #2283 kirjoitti:
Jussi kirjoitti:Noh... täytynee tietysti ottaa huomioon sekin että mikä tahansa Opel on kuitenkin pirusti parempi kuin se mihin rapakon toisella puolen on yleisesti totuttu :)
Hyvä esimerkki tästä oli viime Ajoneuvoksessa. Dodge Viperin ovien tiivisteet sulavat moottorin lämmöistä :D
Tuo tuntu kyllä tosi uskomattomalta...luulishan siinä, että sähköjohdot ja muut kalutkin ottavat siipeensä :roll:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Saabinsti kirjoitti:Tuo tuntu kyllä tosi uskomattomalta...luulishan siinä, että sähköjohdot ja muut kalutkin ottavat siipeensä :roll:
Varmasti ottavatkin, mutta ei se jenkkiä haittaa...

Jenkki suunnittelija suunnittelee kaiken kertakäyttöiseksi ja huomattavasti lyhyemmälle elinkaarelle kuin eurooppalainen kolleegansa... eikä amerikkailainen kuluttajakaan odota samanlaista kestävyyttä esimerkiksi autolta kuin eurooppalainen kuluttaja.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Henkka #2283 kirjoitti: Hyvä esimerkki tästä oli viime Ajoneuvoksessa. Dodge Viperin ovien tiivisteet sulavat moottorin lämmöistä :D
Jos oli silmät auki ajoneuvosta kattoessa niin näki kyllä ettei se ovitiiviste ollut missä halli sormiaan likasi.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Haza kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti: Hyvä esimerkki tästä oli viime Ajoneuvoksessa. Dodge Viperin ovien tiivisteet sulavat moottorin lämmöistä :D
Jos oli silmät auki ajoneuvosta kattoessa niin näki kyllä ettei se ovitiiviste ollut missä halli sormiaan likasi.
Ahaa. Ilmeisesti jenkkipiireissä on totuttu kaivamaan yhtä tai toista sulanutta tavaraa ovirakosista ajon jälkeen. Itselle tuo kertoo vain heikosta laadusta (ellei tuo ollut autoon alunperin kuulumaton osa), oli tavara ovitiiviste tai ei.

Tuolta jokainen voi tiirata kaman laadun, tiivisteeksi tuo nimetään, saattaa hyvin olla jotain muutakin, kuten alustamassaa tai liimaa:

http://nettitv.mtv3.fi/maksuttomat/inde ... 1058#91058
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jussi kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:Tuo tuntu kyllä tosi uskomattomalta...luulishan siinä, että sähköjohdot ja muut kalutkin ottavat siipeensä :roll:
Varmasti ottavatkin, mutta ei se jenkkiä haittaa...

Jenkki suunnittelija suunnittelee kaiken kertakäyttöiseksi ja huomattavasti lyhyemmälle elinkaarelle kuin eurooppalainen kolleegansa... eikä amerikkailainen kuluttajakaan odota samanlaista kestävyyttä esimerkiksi autolta kuin eurooppalainen kuluttaja.
Eurooppalainen auto tänä päivänä suunnitellaan kestämään 90% todnäkösyyellä 150tkm. Eli siihen mennessä 10prossaa osista saa olla porsinut ja sitten loputkin. :) Eli ihan samaa lähtökohtaa kuin jenkeilläkin.
Aki Peltola #1132
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Aksu900 kirjoitti:Eurooppalainen auto tänä päivänä suunnitellaan kestämään 90% todnäkösyyellä 150tkm. Eli siihen mennessä 10prossaa osista saa olla porsinut ja sitten loputkin. :) Eli ihan samaa lähtökohtaa kuin jenkeilläkin.
Totta mooses suunnitellaan... varaosabisnes on euroopassa osa kokonaisuutta, ei tehdas ja sen verkostot pelkällä automyynnillä elä. Jenkeissä taas asia ei ole aivan samalla tavalla vaan autoteollisuus pyrkii samanlaisiin markkinoihin kuin esim viihde-elektroniikka teollisuudella.

Kyse on kulttuurierosta ja autovalmistajat osaavat ulosmitata sen hyödyt. Jenkkikulttuuri pyörii hysteerisen kulutuksen ympärillä, joka osaltaan luo kertakäyttöisyydenkin. Sen lisäksi autoihin kohdistuu pienemmät verot kuin euroopassa, lainaraha on toistaiseksi halpaa ja keskiluokka tienaa enemmän kuin euroopassa. Auto voidaan tehdä tietylle elinkaarelle ilman että täytyy ajatella elinkaaren pidentämismahdollisuuksia.

Ei amerikkalaiset autot ole uutena halpoja vain dollarin kurssin vuoksi ja käytettynä puoli-ilmaisia vain suuren polttoaineen kulutuksen vuoksi :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin