Onneksi huoltokirja on tip-top...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Kuinka helposti lähtevät huollossa moottoria avamaaan jos ketju pitää hieman ääntä? Varmasti aika paljon eroja eri huoltopaikkojen välillä. Jotenkin jäänyt sellainen fiilis, että Tampereen metro-autossa ei tuohon hommaan lähdettäisi kovinkaan innokkaasti. Joten voisitteko kertoa missä paikoissa on tehty remppoja tehtaan moottoritakuun piikkiin?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos ketju pitää ääntä, on ensimmäinen toimenpide ketjunkiristimen mittaus => jos kiristin on yli 15mm "ulkona" tehdään jakopääremontti... Pitäisi onnistua kaikissa valtuutetuissa Saab-merkkihuolloissa.

Eski
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Kun tosiaan auto viedään normaaliin huoltoon, eivät ukot siellä kovinkaan innokkaasti noita kolinoita ja rohinoita kuuntele ja niistä huomauttele. Tämä tapahtuu siis asiakkaan pyynnöstä. Oma-aloitteisuutta siis, jos kone tuntuu metelöivän epänormaalisti. Tosin nämä koneet eivät ole kunnossakaan kovin hiljaisia.
Myös alle tuon 15 mm kiristimen ohjearvon "ulostulon", on näitä jakopääremontteja määrätty tehtäväksi.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

mikan kirjoitti:Kuinka helposti lähtevät huollossa moottoria avamaaan jos ketju pitää hieman ääntä? Varmasti aika paljon eroja eri huoltopaikkojen välillä. Jotenkin jäänyt sellainen fiilis, että Tampereen metro-autossa ei tuohon hommaan lähdettäisi kovinkaan innokkaasti. Joten voisitteko kertoa missä paikoissa on tehty remppoja tehtaan moottoritakuun piikkiin?

t. Mika
Tampereen Metro-Autossa korjattiin meikän Aero ja pyytämättä avasivat koneen.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

karg kirjoitti:Tampereen Metro-Autossa korjattiin meikän Aero ja pyytämättä avasivat koneen.
Aero ostettu kyseisestä liikkeestä? Sitten ymmärrän, muuten en.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

patse kirjoitti:
karg kirjoitti:Tampereen Metro-Autossa korjattiin meikän Aero ja pyytämättä avasivat koneen.
Aero ostettu kyseisestä liikkeestä? Sitten ymmärrän, muuten en.
Ymmärrä pois.
Minun aero on ostettu yksityiseltä ja tuotu sitä ennen Italiasta ja sama remontti tehtiin ihan pyytämättä Espoon länsi-autossa. Rahastahan ne niitä tekee vaikka maksaja ei olekaan auton omistaja.
9000CS 2,3
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Saappi Kuski kirjoitti:
patse kirjoitti:
karg kirjoitti:Tampereen Metro-Autossa korjattiin meikän Aero ja pyytämättä avasivat koneen.
Aero ostettu kyseisestä liikkeestä? Sitten ymmärrän, muuten en.
Ymmärrä pois.
Minun aero on ostettu yksityiseltä ja tuotu sitä ennen Italiasta ja sama remontti tehtiin ihan pyytämättä Espoon länsi-autossa. Rahastahan ne niitä tekee vaikka maksaja ei olekaan auton omistaja.
:D en ymmärrä. Turbon vaihtoa tarjosin ja GM:n vastuuta kyselin, ei kelvannut. Piti viedä Helsinkiin Konalaan, jossa hoitivat asian kunniakkaasti.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

patse kirjoitti:
karg kirjoitti:Tampereen Metro-Autossa korjattiin meikän Aero ja pyytämättä avasivat koneen.
Aero ostettu kyseisestä liikkeestä? Sitten ymmärrän, muuten en.
Ei oo Aero ostettu Metro-Autosta vaan Saksasta...
smt
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 07:39
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja smt »

Kerrompa oman 9-5 tarinani: 150tkm huollossa kertoivat jakopään pitävän ääntä -> vein auton takuuhuoltoon.

Eilen sain auton takas. Kaksi viikkoa pitivät sisällä. Pitkä lista tehtyä:
-jakopään jutut
-huohotin päivitys
-vesipumppu
-kannetiiviste
-remmit
-turbo vaihdettu
jne.

Saas nähdä kuinka iso lasku tulee itselle. Arvioivat autoa viedessä rempan hinnaksi 550€. Tämä oli itselle vähän yllätys koska kyseessä oli kuitenkin takuuhuolto.

2.3t A vm.2002
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos turbon vaurioituminen katsotaan huohotinongelmasta johtuvaksi, tuosta listasta pitäisi mennä kaikki muut takuuseen paitsi vesipumppu ja hihna. Työn osuuden suhteen kannattaa olla tarkkana, GM maksaa aika nihkeästi huolloille noista takuuremonteista...

Eski
Vastaa Viestiin