
V4 nokka-akseli?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kävin ottamassa kuvan tallilla vakio kannentiivisteestä ja 95 mm:n liekkirengastiivisteestä. Sylinterin ja vesitilojen välinen tiivistekaistale ON ohut ja itse laitoin aikanaan liekkirengaslohkossa punaista silikoonia tiivistyksen varmistamiseksi.


Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Nyt passaa kuplan jouset alkuperäisiin retainereihin ja keskittyy myös alapäähän.Alunperinhän ei ainakaan bugpackin jouset istu kumpiinkaan.Eniten puolsi tässä se,että kuplaan saa paljon eri jousia,ja ovat myös halpoja.
Jousipaineita ilmoittelen kun kannet ovat nipussa.
Jousipaineita ilmoittelen kun kannet ovat nipussa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Mielenkiintoista. Mitä tartti modata ja paljonko? Olis kanssa jousien päivitys tarpeen.Suppari kirjoitti:Nyt passaa kuplan jouset alkuperäisiin retainereihin ja keskittyy myös alapäähän.Alunperinhän ei ainakaan bugpackin jouset istu kumpiinkaan.Eniten puolsi tässä se,että kuplaan saa paljon eri jousia,ja ovat myös halpoja.
Jousipaineita ilmoittelen kun kannet ovat nipussa.
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Kansien puolelta joutuu ottamaan tavaraa pois.Alkuperäisten jousien sisähalkaisija on 25mm ja ainakin ne mun bugpackin kuplajouset on 23,5
Myös yläjousilautasista joutuu ottamaan tavaraa,että passaa niihin.
Jos asustelet jossakin turun lähistöllä,niin täällä onnistuu alapäiden modaus harrastajaystävälliseen hintaan.Retainerit kannattaa viedä sorvarille,tai ostaa kuplan cromot.Siitä en tiedä että käykö kuplan retainerit alkuperäisiin venoihin,mutta varmasti saa sopimaan.
Edit.Kuvat
Vanha modaamaton
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 170031.jpg
Uusi modattu kuplanjousille
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 170030.jpg
Myös yläjousilautasista joutuu ottamaan tavaraa,että passaa niihin.
Jos asustelet jossakin turun lähistöllä,niin täällä onnistuu alapäiden modaus harrastajaystävälliseen hintaan.Retainerit kannattaa viedä sorvarille,tai ostaa kuplan cromot.Siitä en tiedä että käykö kuplan retainerit alkuperäisiin venoihin,mutta varmasti saa sopimaan.
Edit.Kuvat
Vanha modaamaton
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 170031.jpg
Uusi modattu kuplanjousille
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 170030.jpg
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hopo laittoi sivulle 3 alla olevat tiedot. Ae 5b on sit se perinteinen 7.6 rallinokka 7.6 mm:n nostolla (asteet oli jotain kolmen sadan paikkeilla) ja tuosta toisesta ei ole havaintoa. Jos numeroinnista pitäisi sanoa ae 5e:n kohdalla, niin sehän saattais olla jopa 8.3:sta kireempi. Soita sinne GT Motorssiin ja kysy. Numero on GT Motor:iin on 09-550917.wilerdo kirjoitti:mimmossia nokkia asteilta ja nostoilta on ae 5e ja ae 5b
7,2 = AE 5B2 = GT 5B2
7,6 = AE 5B = GT 5B
7,9 = AE 5B1 = GT 5B1
8,3 = AE 5C = GT 5C
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, Ma Tammi 22, 2007 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Mistä tämä tieto on kotoisin?Olen tuota pitkään jo ihmetellyt,että pirun pieniä ovat nostoltaan jos tuo mallimerkintä kertoisi siitä?KeijoAnnikki kirjoitti:7.6 rallinokka 7.6 mm:n nostolla (asteet oli jotain kolmen sadan paikkeilla)
En tiedä itsekkään mistä nuo mallimerkinnät tulee,mutta useista internetin luotettavista(?) tietolähteistä luettuna nuo eivät kerro mitään akselin nostoista tai muista?
Edittiä:Mun nokka lähtee GT:ltä huomenna kotiopäin,pyysin siihen nokan speksit eli viimeistään keskiviikkona selvinnee..The camshaft type 7.6 gives a valve lift of 10.9 - 11.50 mm, depending upon manufacturing differences in the rocker arms, etc. When the lift caused by wear has decreased 0.008" (0.2 mm), the power loss is significant and the camshaft and the valve lifters should be replaced.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eihän tähän mitään luotettavia nettilähteitä tarvitse – tästä samasta asiasta on ollut tämän jutun sivuilla yks ja kaks riittävän luotettavaa kirjoittelua . GT Motors tekee noista 7.jotain -nokkia alkuperäisten Saab V4 virinokkien mallien mukaisesti ja ko nimeämistapa noston suhteen toimii vain näissä nokissa. Maamme muut nokkahiomot nimeää nokkansa kuten haluavatSuppari kirjoitti:Mistä tämä tieto on kotoisin?Olen tuota pitkään jo ihmetellyt,että pirun pieniä ovat nostoltaan jos tuo mallimerkintä kertoisi siitä?KeijoAnnikki kirjoitti:7.6 rallinokka 7.6 mm:n nostolla (asteet oli jotain kolmen sadan paikkeilla)
En tiedä itsekkään mistä nuo mallimerkinnät tulee,mutta useista internetin luotettavista(?) tietolähteistä luettuna nuo eivät kerro mitään akselin nostoista tai muista?
Mulla on tuon 7.9:n paperi sieltä samaisesta GT Motorsista ja Rin-tin-tin kertoo vakuuttavasti omaavansa noiden 7.6 ja 7.2 nokkien pöytäkirjat. Alla listattuna ko tiedot ja näkeehän niistä ihan selkeästi, että nostolla ja tyyppimerkinnällä on selkeä yhteys, kun puhutaan GT Motorsin hiomista Saab V4 virinokista



Koneistus pöytäkirjasta voin lukea:
”7,9” Imu 7,95 296 astetta, Pako 7,8 295 astetta
"7,6" Imu 7,65 305 astetta Pako 7,65 305 astetta
"7,2" Imu 7,25 290 astetta Pako 7,25 300 astetta
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Moro
Tuossa on joku vanha juttu ruotsiksi, jossa sivutaan nokka-akseliasioita...
http://koti.armas.fi/~srt/saabtrim74_3.jpg
Joku jossain kaipaili sonetin runkonumeropaikkoja. Taas joku vanha kuva..
http://koti.armas.fi/~srt/nummer.jpg
t.hopo
hopo
Tuossa on joku vanha juttu ruotsiksi, jossa sivutaan nokka-akseliasioita...
http://koti.armas.fi/~srt/saabtrim74_3.jpg
Joku jossain kaipaili sonetin runkonumeropaikkoja. Taas joku vanha kuva..
http://koti.armas.fi/~srt/nummer.jpg
t.hopo
hopo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Mulla on Gt-motorsin 8.3 nokkakeppi, mitkäköhän on sen asteet??? Nokka on GT 5C ...KeijoAnnikki kirjoitti:Eihän tähän mitään luotettavia nettilähteitä tarvitse – tästä samasta asiasta on ollut tämän jutun sivuilla yks ja kaks riittävän luotettavaa kirjoittelua . GT Motors tekee noista 7.jotain -nokkia alkuperäisten Saab V4 virinokkien mallien mukaisesti ja ko nimeämistapa noston suhteen toimii vain näissä nokissa. Maamme muut nokkahiomot nimeää nokkansa kuten haluavatSuppari kirjoitti:Mistä tämä tieto on kotoisin?Olen tuota pitkään jo ihmetellyt,että pirun pieniä ovat nostoltaan jos tuo mallimerkintä kertoisi siitä?KeijoAnnikki kirjoitti:7.6 rallinokka 7.6 mm:n nostolla (asteet oli jotain kolmen sadan paikkeilla)
En tiedä itsekkään mistä nuo mallimerkinnät tulee,mutta useista internetin luotettavista(?) tietolähteistä luettuna nuo eivät kerro mitään akselin nostoista tai muista?
Mulla on tuon 7.9:n paperi sieltä samaisesta GT Motorsista ja Rin-tin-tin kertoo vakuuttavasti omaavansa noiden 7.6 ja 7.2 nokkien pöytäkirjat. Alla listattuna ko tiedot ja näkeehän niistä ihan selkeästi, että nostolla ja tyyppimerkinnällä on selkeä yhteys, kun puhutaan GT Motorsin hiomista Saab V4 virinokista![]()
![]()
.
Koneistus pöytäkirjasta voin lukea:
”7,9” Imu 7,95 296 astetta, Pako 7,8 295 astetta
"7,6" Imu 7,65 305 astetta Pako 7,65 305 astetta
"7,2" Imu 7,25 290 astetta Pako 7,25 300 astetta
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Juu niin siis sehän on kaksi eriasiaa ne nokan nousu ja venttiilinnousu näissä tikkukoneissaKeijoAnnikki kirjoitti: Eihän tähän mitään luotettavia nettilähteitä tarvitse – tästä samasta asiasta on ollut tämän jutun sivuilla yks ja kaks riittävän luotettavaa kirjoittelua . GT Motors tekee noista 7.jotain -nokkia alkuperäisten Saab V4 virinokkien mallien mukaisesti ja ko nimeämistapa noston suhteen toimii vain näissä nokissa. Maamme muut nokkahiomot nimeää nokkansa kuten haluavat
Mulla on tuon 7.9:n paperi sieltä samaisesta GT Motorsista ja Rin-tin-tin kertoo vakuuttavasti omaavansa noiden 7.6 ja 7.2 nokkien pöytäkirjat. Alla listattuna ko tiedot ja näkeehän niistä ihan selkeästi, että nostolla ja tyyppimerkinnällä on selkeä yhteys, kun puhutaan GT Motorsin hiomista Saab V4 virinokista![]()
![]()
.
Koneistus pöytäkirjasta voin lukea:
”7,9” Imu 7,95 296 astetta, Pako 7,8 295 astetta
"7,6" Imu 7,65 305 astetta Pako 7,65 305 astetta
"7,2" Imu 7,25 290 astetta Pako 7,25 300 astetta

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei tietoa, mutta nosto on abaut 8.3 mm ja asteet on varmasti yli 300 joidenkin täällä kirjottaneiden herrojen kokemusten perusteella. Mulla molemmissa kilpureissa ja Sonett:ssa GT 2C4 (Volvon nokan mallin mukaan V4:lle tehty) ja sen arvot: imu 8,4 mm nosto ja 308 astetta, pako 8,45 mm nosto ja 310 astetta. Soittamalla saa varman tiedon, ellei joku sitä tänne kirjoita.Saab.96 kirjoitti:Mulla on Gt-motorsin 8.3 nokkakeppi, mitkäköhän on sen asteet??? Nokka on GT 5C ...

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )