miksi ohitat???
Periaatteessa jos joku ajaa mun edellä hiljempaa voin mennä sitäkin nopeutta, mutta sitten jos edellä menevä pumppaa kaasua edes takaisin niin että samalla nopeuskin seilaa, niin silloin on pakkomennä edelle. Rekat ja dieselit ohitan, kun ne tuprauttelevat niitä hajuja.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vaikka iha siitäkin ilosta että on mukava nähdä amisjätkien naaman valahtavan valkeaksi kun menee "kaasari" satkulla ohi, sitten pitää ajaa läpimädällä korollalla sen minkä lähtee ettei vaa pääse vehkeet kutistumaan. Pitäähä ihmisellä jotain iloa kotimatkalla olla
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Tällä mun matkalla immeeset ajaa 80 alueella soutaen 75-85..ei sitä jaksa katsoa. Mitenkä se kaasujalka ei pysy paikallaan? Itselläni kerran alkoi kaasujalka kramppaamaan ohituksen jälkeen. Oli hiukan noloa siirtyä sivuun. Sen jälkeen tajusin siirtää penkkiä vähän taaemmas, eipä kramppaile kovankaan reenin jälkeen.
VW transporter 2.5tdi vm.99
ymmärsin tän sillree et ohittaja jää jurraamaan naurettavaa nopeutta siihe eteen vaikka ensin on pitäny ky**ä pitkällä pitäny päästä ohi... Sit sitä joutuu sen kuitenki ohittaa vaikka ei nopeutta nostaskaan. Näitä näkee jatkuvasti...9-5T kirjoitti:Ajan cruisella määrättyä nopeutta, tavoitan edellä ajavan jonka ohitan ja jatkan cruisella entistä vauhtia jolloin perässä ajava pelle nostaa nopeuttaan ja kirjoittaa nettiin että ohittaja jää ajamaan samaa nopeutta. Ehkä ei koske sinua mutta näin tapahtuu usein.Siriam kirjoitti:Liikenteessä riittää pellejä jotka ohittavat mutta jäävät kuitenkin ajamaan samaa nopeutta siihen eteen. ---> Turha ohitus, vaaratilanne.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
9-5T:n mainitsema ilmiö ei ole ihan yleisin mahdollinen, mutta melko tavallinen kuitenkin. V-mäisempi on kuitenkin nämä kuuluisat ohituskaista nopeudennostajat.9-5T kirjoitti:Mina naen tuollaisia hyvin harvoin korkeintaan muutaman vuodessa tosin ajan vain reilut 100000km vuodessa tosin harvemmin tientukkona.saab87 kirjoitti:ymmärsin tän sillree et ohittaja jää jurraamaan naurettavaa nopeutta siihe eteen vaikka ensin on pitäny ky**ä pitkällä pitäny päästä ohi... Sit sitä joutuu sen kuitenki ohittaa vaikka ei nopeutta nostaskaan. Näitä näkee jatkuvasti...9-5T kirjoitti: Ajan cruisella määrättyä nopeutta, tavoitan edellä ajavan jonka ohitan ja jatkan cruisella entistä vauhtia jolloin perässä ajava pelle nostaa nopeuttaan ja kirjoittaa nettiin että ohittaja jää ajamaan samaa nopeutta. Ehkä ei koske sinua mutta näin tapahtuu usein.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Tuo juuri on V ttumaista, kun 80 alueella ajaa omasta mielestään n. 90 "oikeeta nopeutta" eli kympin yli, niin perässä roikutaan ja kolistellaan puskuria.9-5T kirjoitti:Ajan cruisella yleensä n.12km/h(mittarinopeus+virhe+12km/h) yli rajoituksen ja ohitan heti poliisia lukuunottamatta kaikki jotka eteen tulee. Jos jää roikkumaan jonkun kohtalaisestikin ajavan perään voi seuraavan rekan tai traktorin kohdalla huomata edellä ajavan kyvyttömyyden ohittamiseen. Eniten harmittaa 90km/h tasanopeutta ajavat(50-100 rajoituksilla) sekä tyypit joiden on aina jarrutettava ennen traktorin ohitusta tyhjälläkin tiellä. Saabilla pääsee ohi niissäkin paikoissa kun toiset ei edes kuvittele ohittavansa.
Kun taas tulee 100 alue ja ajaa taas "oikeeta nopeutta" kympin yli eli n.110 alkaa äskeiset hiostajat jäämään ja autoja alkaa tulemaan perä edellä vastaan.
Kohta varmaan tulee 90 yleisrajoitus.......