Käväisin alkuviikosta Joensuussa, jossa pakkasta oli tasaisesti 18-25 astetta. Kolmen päivän aikana ei mitään ongelmia. Eilen sitten ajelin takaisin Ylöjärvelle yhtä kyytiä hienossa, kirkkaassa talvisäässä.

Jyväskylää ohittaessani huomasin, että moottorijarrutukseen siirtyminen ei ollut kovin sivistynyttä: kaasun nosto aiheutti ikävän rykäyksen, samoin taas, kun siirryttiin vetopuolelle. Cruise päällä teki ihan samaa, eli oli todella ikävä ajella lieviä alamäkiä, kun liikuttiin vedon ja jarrutuksen välillä. Liikennevaloissa sitten huomasin, että tyhjäkäynti pomppi koko ajan 1400rpm-1900rpm, n.1Hz taajuudella, ehkä vähän tiheämminkin.
Kun taas maantiellä oikein kokeilin, totesin että moottorijarrutusta ei ollut alle 1700rpm, joten viitosella vauhti pysyi n.80km/h ilman kaasua!

Kävin välillä (n.5 min) työntämässä tontin rajalla ojassa ollutta Bemaria ylös, sen jälkeen tunnustelin lampun valossa ahtoputken, huohotusletkun, AIC:n letkut, MAP:in liitokset, läppäkotelon ja imuilman lämpöanturin. Kaikki ihan nätisti paikallaan. Sitten väänsin koneen käyntiin. Kierrokset ryntäsivät (huom. kuuma kone!) heti yli 2000:een, minkä jälkeen palasivat nätisti ja tasaisesti 850-900rpm --> nättiä tyhjäkäyntiä. Tänä aamuna käymään ilman mitään erikoisuuksia, ja hyvin toimii.
CE-valohan ei siis edes vilahtanut missään vaiheessa. Onko joku muu kokenut T5-koneen kanssa samaa? Mikä tuolla voisi ottaa pakkasesta/lumipöllystä/jäätyvästä kosteudesta noin paljon häiriötä? Konetilahan nyt on melkoisen lämmin tuollaisen 450km:n siirtymän aikana, mutta kyllähän siellä paikoin "tuiskulunta" oli havaittavissa.