vaihdelaatikko / välitykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

vaihdelaatikko / välitykset

Viesti Kirjoittaja api »

Kohtuu kiire...aamuun mennessä tarvis tietää! Loota mallia FM54003, mitkä välitykset? 8O

Kiitos ja kumarrus!

p.s.hakua koitin kyllä...
Yamaha FZ1-N -08
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

2,3 turbossa on ne harvimmat välitykset
2,3i tiuhempi,lienee samaaluokkaa kun 2,0i
2,0i aut lienee kaikki tiuhin.

Anteeksi epämääräisyys,ei jaksanut kuuven kaljan jälkeen tarkastella.

Viisaammat korjailee/kertoo totuuden.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Välitys on 4.05, eli se keskimmäinen. 2.0 vapareissa oli 4.5 matalapaineisessa 2.0 koneessa 4.05(olikohan joissain muissakin) ja täyspaine/matalapaine/vapari 2.3 3.61.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Mun vapari 2,3i on taatusti tiuhempi kun 2,3 t:bo.
2,3t:bo kiertää 100 vauhdissa n 2100
2,3i kiertää 100 vauhdissa n 2500
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

4.05 oli mielessä mutta en ollut varma. onko G-mies saletti? on kait?

quasimotors.com ei ainakaan mun koneella kerro fm54003:sta mitään 8)

Kiitos nopeille vastauksille!
Yamaha FZ1-N -08
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, no tuo FM54003 on -94 tai uudempi loota ja sopii vain lyhytlohkon kaveriksi. Siksi luettelin nuo -94 tai uudempien laatikoiden tiedot. Vanhempien välityksistä ei ole tietoa. Täyspaineisen 3.61 välityksineen on sen verran harvinainen, että monet ovat rakentaneet 2.3 vaparin 3.61 lootasta täyspaineiseen sopivan vaihtamalla vetarin maljan oikean kokoiseen.

Matti

Edittiä sen verran, että minä teetätin oman manuaaliaskini FM54003 lootasta vaihtamalla perävälityksen 4.05 -> 3.61 ja isomman vetarin maljan. Tietysti uudelleen laakeroituna koko paketti.

Ja tuon quasimotorsin sivun lootatiedot ovat mitä sattuu ainakin koodien osalta. -94 ja uudemmat alkaa aina FM kirjaimilla ja 5 numerolla.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

G-mies kirjoitti:Välitys on 4.05, eli se keskimmäinen. 2.0 vapareissa oli 4.5 matalapaineisessa 2.0 koneessa 4.05(olikohan joissain muissakin) ja täyspaine/matalapaine/vapari 2.3 3.61.

Matti
Ei pisintä (3.61) välitystä ole käytetty vapareissa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ok, kiitos oikaisusta. Muistini toimi huonosti eilen illalla. Oliko sitten 2.3 matalapaine, jossa tuo 3.61 välitys kuitenkin jo löytyi? Muistelin vain tuota laatikkojen saatavuusongelmaa täyspaineisissa, kun vaihtolaatikon pystyi tekemään vetarin maljaa vaihtamalla.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

YKÄ kirjoitti:2,3 turbossa on ne harvimmat välitykset
Tämänkö takia se aero menikin 160 kolmosella :D
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti:
YKÄ kirjoitti:2,3 turbossa on ne harvimmat välitykset
Tämänkö takia se aero menikin 160 kolmosella :D
2.3 turbossa on harvimmat kyllä, PAITSI -91-92 jolloin 3.61 välitystä ei vielä ollut. :idea: (niissä 4.05=40-laatikko) Ja siitä lähtien sitten KAIKISSA turboissa onkin sitten tuo 3.61(45-laatikko). MYÖS matalapaineisissa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Paitsi 2.0 matalapaineessa, jossa on tuo 4.05 loota. Tuollaisen ainakin ostin -98 CS 2.0 matalapaineesta ja laatikon sarjanumero täsmää tuohon myöhäiseen valmistusajankohtaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Joni Tervalahti kirjoitti:
YKÄ kirjoitti:2,3 turbossa on ne harvimmat välitykset
Tämänkö takia se aero menikin 160 kolmosella :D
Pitäs mennä 180 ainakin 8) , niin sulla on varmaan pitkälohkon loota..siinä 3 taitaa olla lyhempi kun lyhytlohkon lootas.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Jos ei jaksa kiskoa kolmosella enempää, voi olla että bensapumppu ei jaksa tuottaa kakkua koneelle. Ainakin automaatilla huomasi selkeästi, kun vanhalla pumpulla tomaatti vaihtoi 160 kohdalla jo neloselle ja uudella pumpulla vaihtokohta siirtyi 180 kohdalle. Molemmat testattu täyskaasukiihdytyksessä suljetulla alueella. Tämä nyt oli vaan tämmöinen ajatus, joka tuli mieleen. Jos pumppu on vaihdettu jo aikasemmin, niin ei pitäisi olla siitä sitten kiinni.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

G-mies kirjoitti:Paitsi 2.0 matalapaineessa, jossa on tuo 4.05 loota. Tuollaisen ainakin ostin -98 CS 2.0 matalapaineesta ja laatikon sarjanumero täsmää tuohon myöhäiseen valmistusajankohtaan.

Matti
Hyvä tietää, koska sitä juuri epäilinkin ettei niissä olisikaan tuo pitkä. Vaikkei quasimotors-sivu erota LPT-malleja toisistaan..
Vastaa Viestiin