Välitys on 4.05, eli se keskimmäinen. 2.0 vapareissa oli 4.5 matalapaineisessa 2.0 koneessa 4.05(olikohan joissain muissakin) ja täyspaine/matalapaine/vapari 2.3 3.61.
Joo, no tuo FM54003 on -94 tai uudempi loota ja sopii vain lyhytlohkon kaveriksi. Siksi luettelin nuo -94 tai uudempien laatikoiden tiedot. Vanhempien välityksistä ei ole tietoa. Täyspaineisen 3.61 välityksineen on sen verran harvinainen, että monet ovat rakentaneet 2.3 vaparin 3.61 lootasta täyspaineiseen sopivan vaihtamalla vetarin maljan oikean kokoiseen.
Matti
Edittiä sen verran, että minä teetätin oman manuaaliaskini FM54003 lootasta vaihtamalla perävälityksen 4.05 -> 3.61 ja isomman vetarin maljan. Tietysti uudelleen laakeroituna koko paketti.
Ja tuon quasimotorsin sivun lootatiedot ovat mitä sattuu ainakin koodien osalta. -94 ja uudemmat alkaa aina FM kirjaimilla ja 5 numerolla.
G-mies kirjoitti:Välitys on 4.05, eli se keskimmäinen. 2.0 vapareissa oli 4.5 matalapaineisessa 2.0 koneessa 4.05(olikohan joissain muissakin) ja täyspaine/matalapaine/vapari 2.3 3.61.
Matti
Ei pisintä (3.61) välitystä ole käytetty vapareissa.
Ok, kiitos oikaisusta. Muistini toimi huonosti eilen illalla. Oliko sitten 2.3 matalapaine, jossa tuo 3.61 välitys kuitenkin jo löytyi? Muistelin vain tuota laatikkojen saatavuusongelmaa täyspaineisissa, kun vaihtolaatikon pystyi tekemään vetarin maljaa vaihtamalla.
YKÄ kirjoitti:2,3 turbossa on ne harvimmat välitykset
Tämänkö takia se aero menikin 160 kolmosella
2.3 turbossa on harvimmat kyllä, PAITSI -91-92 jolloin 3.61 välitystä ei vielä ollut. (niissä 4.05=40-laatikko) Ja siitä lähtien sitten KAIKISSA turboissa onkin sitten tuo 3.61(45-laatikko). MYÖS matalapaineisissa.
Paitsi 2.0 matalapaineessa, jossa on tuo 4.05 loota. Tuollaisen ainakin ostin -98 CS 2.0 matalapaineesta ja laatikon sarjanumero täsmää tuohon myöhäiseen valmistusajankohtaan.
Jos ei jaksa kiskoa kolmosella enempää, voi olla että bensapumppu ei jaksa tuottaa kakkua koneelle. Ainakin automaatilla huomasi selkeästi, kun vanhalla pumpulla tomaatti vaihtoi 160 kohdalla jo neloselle ja uudella pumpulla vaihtokohta siirtyi 180 kohdalle. Molemmat testattu täyskaasukiihdytyksessä suljetulla alueella. Tämä nyt oli vaan tämmöinen ajatus, joka tuli mieleen. Jos pumppu on vaihdettu jo aikasemmin, niin ei pitäisi olla siitä sitten kiinni.
G-mies kirjoitti:Paitsi 2.0 matalapaineessa, jossa on tuo 4.05 loota. Tuollaisen ainakin ostin -98 CS 2.0 matalapaineesta ja laatikon sarjanumero täsmää tuohon myöhäiseen valmistusajankohtaan.
Matti
Hyvä tietää, koska sitä juuri epäilinkin ettei niissä olisikaan tuo pitkä. Vaikkei quasimotors-sivu erota LPT-malleja toisistaan..