Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Eilen töistä lähtiessä ei pommari käynnistynyt. Äsken vaihdoin uuden DI:n ja vehje käynnistyi. Melkein pääsin kotiin asti. Vehje sammui ensin kertaalleen, jolloin lähti käymään kun vauhdista "mäkikäynnistin", toisella kertaa vauhti oli jo liian hiljainen ettei enää tuokaan toiminut. Nyt se nököttää 200 m kotipihasta. Seuraava looginen vaihtoehto lienee vaihtaa tulpat. Manailin jo itseäni kun en ostanut samalla uusia tulppia :roll:

Vai kuulostaako tuo bensapumpun ongelmalta? No, ne tulpat vaihdan joka tapauksessa.
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti:Eilen töistä lähtiessä ei pommari käynnistynyt. Äsken vaihdoin uuden DI:n ja vehje käynnistyi. Melkein pääsin kotiin asti. Vehje sammui ensin kertaalleen, jolloin lähti käymään kun vauhdista "mäkikäynnistin", toisella kertaa vauhti oli jo liian hiljainen ettei enää tuokaan toiminut. Nyt se nököttää 200 m kotipihasta. Seuraava looginen vaihtoehto lienee vaihtaa tulpat. Manailin jo itseäni kun en ostanut samalla uusia tulppia :roll:

Vai kuulostaako tuo bensapumpun ongelmalta? No, ne tulpat vaihdan joka tapauksessa.
Bensapumppu, kampuran asentoanturi ja tulpat. Noista luulis löytyvän syyllinen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

V.J.S kirjoitti:Bensapumppu,
Eli ruiskupumppu ilmeisesti?

Kiitos avusta, kohta vaihdetaan tulpat.

Ja vielä piti kysyä että missä kampiakselin asentoanturi sijaitsee?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Bensapumppu,
Eli ruiskupumppu ilmeisesti?
Ei ole 2.3T:ssä kuin yksi pumppu, eli siis bensapumppu = ruiskupumppu. Pumppu löytyy takakontin verhoilun alta paljastuvan kannen alta paljastuvan "ämpärin" sisältä :)

Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

V.J.S kirjoitti:Ei ole 2.3T:ssä kuin yksi pumppu, eli siis bensapumppu = ruiskupumppu. Pumppu löytyy takakontin verhoilun alta paljastuvan kannen alta paljastuvan "ämpärin" sisältä :)

Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
Oikein paljon kiitoksia. Motonetin Walbro sitten sopii tuohon, jos tarve tulee. Asentoanturi on "hieman" halvempi tarvikeversiona. Jep, olen pihi :)
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

V.J.S kirjoitti:Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
Pitääkö tämä paikkansa myös lyhytlohkokoneelle? Omani on vm. -95
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
Pitääkö tämä paikkansa myös lyhytlohkokoneelle? Omani on vm. -95
Ei pidä...mistähän lie keksin, että -92 mallista olis ollu kyse :roll: Trionic-miehet osaa neuvoa paremmin, haullakin pitäisi jotain juitsukkaa löytymän lyhytlohkon anturin sijainnista.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Kampiakselin asentoanturi on siinä lohkolämmittimen vieressä laatikosta luoteeseen edestä katsottuna, anturi helppo vaihtaa mutta kaapelin liiti sijaitsee siellä jossakin moottorin toisella puolella.
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

9000 cs -94 kirjoitti:Kampiakselin asentoanturi on siinä lohkolämmittimen vieressä laatikosta luoteeseen edestä katsottuna, anturi helppo vaihtaa mutta kaapelin liiti sijaitsee siellä jossakin moottorin toisella puolella.
Kiitoksia tästä! Maanantaina jatkuu homma anturin vaihdolla.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Anturin toinen pää tosiaan menee jonnekin sinne imusarjan alle, en oikein nähnyt minne. Onko tuo edes mahdollista vaihtaa päältä?
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Giggsy kirjoitti:Anturin toinen pää tosiaan menee jonnekin sinne imusarjan alle, en oikein nähnyt minne. Onko tuo edes mahdollista vaihtaa päältä?
The CPS for model year 94 and up is located in the front of the block next to the bell housing as Anders said. The wiring loops around the top of the transmission then along the metal tubing supplying coolant to the heater matrix. That L shaped metal tubing starts on the crank side of the block at the water pump. The long side of the L is behind the engine. The CPS wiring rides on the long side of the L with two metal clips. You can find the CPS connector behind the alternator somewhere.


http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=192560

Eli laturin takana "jossain" pitäisi olla liittimen toinen pää.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Työnsin pääni takaluukkuun käynnistyksen aikana ja jälkeen eikä mitään pumpunääntä kuulunut. Olen ymmärtänyt että ääni pitäisi kyllä kuulua. Tuli sitten huidottua nyrkin kanssakin ympäriinsä takaluukun kantta. Ei apua. Pumppu tahi rele lienee sönder?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti: Pumppu tahi rele lienee sönder?
Aivan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Giggsy
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 17:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

V.J.S kirjoitti:
Giggsy kirjoitti: Pumppu tahi rele lienee sönder?
Aivan.
Onko autossa muita samanlaisia releitä, että voisi testata?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
Giggsy kirjoitti: Pumppu tahi rele lienee sönder?
Aivan.
Onko autossa muita samanlaisia releitä, että voisi testata?
Jos ensteksi mittaisit, että tuleeko pumpun liittimeen jännitettä starttauksessa. Jos tulee, niin pumppu on satavarmasti valmista kauraa. Jos ei tule, niin sitten relettä puukottamaan auki ja kolvaamaan releen tinaliitokset läpi. Kai sulakkeet on kunnossa? :roll:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin