Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Giggsy
"Ruisku"

Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Eilen töistä lähtiessä ei pommari käynnistynyt. Äsken vaihdoin uuden DI:n ja vehje käynnistyi. Melkein pääsin kotiin asti. Vehje sammui ensin kertaalleen, jolloin lähti käymään kun vauhdista "mäkikäynnistin", toisella kertaa vauhti oli jo liian hiljainen ettei enää tuokaan toiminut. Nyt se nököttää 200 m kotipihasta. Seuraava looginen vaihtoehto lienee vaihtaa tulpat. Manailin jo itseäni kun en ostanut samalla uusia tulppia :roll:

Vai kuulostaako tuo bensapumpun ongelmalta? No, ne tulpat vaihdan joka tapauksessa.
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"

Re: Käynnistysonkelmia, CS 2.3T

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Giggsy kirjoitti:Eilen töistä lähtiessä ei pommari käynnistynyt. Äsken vaihdoin uuden DI:n ja vehje käynnistyi. Melkein pääsin kotiin asti. Vehje sammui ensin kertaalleen, jolloin lähti käymään kun vauhdista "mäkikäynnistin", toisella kertaa vauhti oli jo liian hiljainen ettei enää tuokaan toiminut. Nyt se nököttää 200 m kotipihasta. Seuraava looginen vaihtoehto lienee vaihtaa tulpat. Manailin jo itseäni kun en ostanut samalla uusia tulppia :roll:

Vai kuulostaako tuo bensapumpun ongelmalta? No, ne tulpat vaihdan joka tapauksessa.
Bensapumppu, kampuran asentoanturi ja tulpat. Noista luulis löytyvän syyllinen.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Giggsy
"Ruisku"

V.J.S kirjoitti:Bensapumppu,
Eli ruiskupumppu ilmeisesti?

Kiitos avusta, kohta vaihdetaan tulpat.

Ja vielä piti kysyä että missä kampiakselin asentoanturi sijaitsee?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"

Giggsy kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Bensapumppu,
Eli ruiskupumppu ilmeisesti?
Ei ole 2.3T:ssä kuin yksi pumppu, eli siis bensapumppu = ruiskupumppu. Pumppu löytyy takakontin verhoilun alta paljastuvan kannen alta paljastuvan "ämpärin" sisältä :)

Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Giggsy
"Ruisku"

V.J.S kirjoitti:Ei ole 2.3T:ssä kuin yksi pumppu, eli siis bensapumppu = ruiskupumppu. Pumppu löytyy takakontin verhoilun alta paljastuvan kannen alta paljastuvan "ämpärin" sisältä :)

Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
Oikein paljon kiitoksia. Motonetin Walbro sitten sopii tuohon, jos tarve tulee. Asentoanturi on "hieman" halvempi tarvikeversiona. Jep, olen pihi :)
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

V.J.S kirjoitti:Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
Pitääkö tämä paikkansa myös lyhytlohkokoneelle? Omani on vm. -95
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"

Giggsy kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Kampuran asentoanturi taas on sitten hihnapyörän takana "jemmassa".
Pitääkö tämä paikkansa myös lyhytlohkokoneelle? Omani on vm. -95
Ei pidä...mistähän lie keksin, että -92 mallista olis ollu kyse :roll: Trionic-miehet osaa neuvoa paremmin, haullakin pitäisi jotain juitsukkaa löytymän lyhytlohkon anturin sijainnista.
9000 cs -94
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Kampiakselin asentoanturi on siinä lohkolämmittimen vieressä laatikosta luoteeseen edestä katsottuna, anturi helppo vaihtaa mutta kaapelin liiti sijaitsee siellä jossakin moottorin toisella puolella.
Giggsy
"Ruisku"

9000 cs -94 kirjoitti:Kampiakselin asentoanturi on siinä lohkolämmittimen vieressä laatikosta luoteeseen edestä katsottuna, anturi helppo vaihtaa mutta kaapelin liiti sijaitsee siellä jossakin moottorin toisella puolella.
Kiitoksia tästä! Maanantaina jatkuu homma anturin vaihdolla.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

Anturin toinen pää tosiaan menee jonnekin sinne imusarjan alle, en oikein nähnyt minne. Onko tuo edes mahdollista vaihtaa päältä?
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

Giggsy kirjoitti:Anturin toinen pää tosiaan menee jonnekin sinne imusarjan alle, en oikein nähnyt minne. Onko tuo edes mahdollista vaihtaa päältä?
The CPS for model year 94 and up is located in the front of the block next to the bell housing as Anders said. The wiring loops around the top of the transmission then along the metal tubing supplying coolant to the heater matrix. That L shaped metal tubing starts on the crank side of the block at the water pump. The long side of the L is behind the engine. The CPS wiring rides on the long side of the L with two metal clips. You can find the CPS connector behind the alternator somewhere.

http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=192560

Eli laturin takana "jossain" pitäisi olla liittimen toinen pää.
En osaa, olen saabisti
Giggsy
"Ruisku"

Työnsin pääni takaluukkuun käynnistyksen aikana ja jälkeen eikä mitään pumpunääntä kuulunut. Olen ymmärtänyt että ääni pitäisi kyllä kuulua. Tuli sitten huidottua nyrkin kanssakin ympäriinsä takaluukun kantta. Ei apua. Pumppu tahi rele lienee sönder?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"

Giggsy kirjoitti: Pumppu tahi rele lienee sönder?
Aivan.
Giggsy
"Ruisku"

V.J.S kirjoitti:
Aivan.
Onko autossa muita samanlaisia releitä, että voisi testata?
En osaa, olen saabisti
V.J.S
"Hölösuu"

Giggsy kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
Aivan.
Onko autossa muita samanlaisia releitä, että voisi testata?
Jos ensteksi mittaisit, että tuleeko pumpun liittimeen jännitettä starttauksessa. Jos tulee, niin pumppu on satavarmasti valmista kauraa. Jos ei tule, niin sitten relettä puukottamaan auki ja kolvaamaan releen tinaliitokset läpi. Kai sulakkeet on kunnossa? :roll:
Vastaa Viestiin