vaihdelaatikko / välitykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ja automaattiin ei varmaan saa pidempää välitystä mistään? 230 mittarissa on ~5500 kierrosta eikä se oikein enää lujempaa tahdo kulkea... :(
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mawerick kirjoitti:Ja automaattiin ei varmaan saa pidempää välitystä mistään? 230 mittarissa on ~5500 kierrosta eikä se oikein enää lujempaa tahdo kulkea... :(
Käy kokeilemassa 2.0 vapariautomaattia niin olet taas tyytyväinen omaasi.. :)
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

JouniCSE kirjoitti:
Joni Tervalahti kirjoitti:
YKÄ kirjoitti:2,3 turbossa on ne harvimmat välitykset
Tämänkö takia se aero menikin 160 kolmosella :D
Pitäs mennä 180 ainakin 8) , niin sulla on varmaan pitkälohkon loota..siinä 3 taitaa olla lyhempi kun lyhytlohkon lootas.

on se vain "hurjaa".. ex-pesän mitzu (1.6) kulki kaasu pohjassa n.160.
saabilla kolmosella "ripeät" 180 tauluun,yhdessä vilauksessa.. :roll:
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Käy kokeilemassa 2.0 vapariautomaattia niin olet taas tyytyväinen omaasi.. :)
Sellainen on nyt ajossa ja hyvin kulkee, tehoa on melkein liikaakin näille keleille ;) Kone taitaa kiertää satasessa jotain 2500rpm eli on lyhyemmät välitykset kuin turbossa, tuo 2.0iA jaksaisi mennä hyvin kyllä pidemmilläkin välityksillä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Käy kokeilemassa 2.0 vapariautomaattia niin olet taas tyytyväinen omaasi.. :)
Sellainen on nyt ajossa ja hyvin kulkee, tehoa on melkein liikaakin näille keleille ;) Kone taitaa kiertää satasessa jotain 2500rpm eli on lyhyemmät välitykset kuin turbossa, tuo 2.0iA jaksaisi mennä hyvin kyllä pidemmilläkin välityksillä.
Ai eiks se ollut sen enempää..? :) No satku i8A on ainakin muistissa paremmin, taisi kiertää 120:ssa jotain 4000rpm..? :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Ai eiks se kiertänyt sen enempää..? :) No satku i8A on ainakin muistissa paremmin, taisi kiertää 120:ssa jotain 4000rpm..? :lol:
Edit: katsoin mittaria pelkääjän paikalta, varmaan kierti sen mitä kuulukin eli jotain 2700-2800rpm. Ihan ok joka tapauksessa.
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Tammi 28, 2007 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ng900aero kirjoitti:Saattoi kyllä kiertää enemmänkin, pitää katsoa huomenna tarkemmin. Alle 3000rpm joka tapauksessa.
Välityksistä on ollut juttua aiemminkin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 171#380171
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 062#194062
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... uhteet.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin