mitä öljyä lisäisin tomaattiin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

mitä öljyä lisäisin tomaattiin

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

tuli pulma millaista öljyä pitäs lisätä tomaattiia ,letkurempan yhteydessä , entisten väri on ainakin punainen merkistä en tiedä , mitä mut on lisännyt . :?
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Ohjekirjan mukaan vaatii ATF DEXRON II öljyä, mutta DEXRON III käy myös.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nyt kun letkutkin on irti, niin olisi hyvä tilaisuus laskea loputkin öljyt pois ja pistää kokonaan tuoreet tilalle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

oli öljyt vaihdettu 2000 km sitten edellinen omistaja oli vaihdattanut kaikki nestemmäiset aineet ja suodattimet :D
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

MNeva kirjoitti:Ohjekirjan mukaan vaatii ATF DEXRON II öljyä, mutta DEXRON III käy myös.
DEXTRON III "EI SUOSITELLA" !!!, tämän kommentin on antanut parikin ammattimiestä jotka tuntevat automaattivaihteistoja ja muistaakseni PCS taisi myös sanoa että omalla riskillä. Jokin aineiden koostumuksessa on erona ja en tiedä sitten alkaa syömään tiivisteitä vai mikä on...

mutta lyhyesti EN SUOSITTELE III:sia omalla kokemuksella....
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Voi olla noinkin, mutta ainakin moparin laatikkoon, mihin kuuluu II:nen, sanoi laatikko remontin tehnyt äijä että III:nen on parempi. Tiedä häntä sitten miten tämä saksan maalla valmistettu ZF reagoi.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

MNeva kirjoitti:Voi olla noinkin, mutta ainakin moparin laatikkoon, mihin kuuluu II:nen, sanoi laatikko remontin tehnyt äijä että III:nen on parempi. Tiedä häntä sitten miten tämä saksan maalla valmistettu ZF reagoi.
Kyl se kolmonen käy mutta sitä ennen on sitten koko systeemi putsattava kakkosesta. Joten jos on tarkotus vaan lisätä niin sitä samaa mitä siellä onkin.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

tää menee niin jutusteluks

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

sanokaa nyt mitä sinne voi lisätä ............. ei mitään öljytutkimuksia .. eli mikä öljy sinne käy . entinen on väriltään punasta :oops:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mobil ATF220, Suositeltu öljy, hyvää ja halpaa :wink:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Minuteman kirjoitti:Mobil ATF220, Suositeltu öljy, hyvää ja halpaa :wink:
Tuota olen käyttäny laatikon täysrempan aikana kasaamisessa ja kerran vaihtanut (mitä sieltä nyt vaihtuu) muutaman tonnin ajon jälkeen. Hyvin on pelittäny.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

ja se öljyn määrä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

kun siinä tikussa on niitä merkintojä 40+ ja 80+ niin mihinkä kohille se tulis kuumana olla .ettei täyttäs liikaa ... :oops: ja kummalta puolelta tikkua pitäs katella .kun on niitä merkintöjä molemmin puolin :oops:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ja se öljyn määrä

Viesti Kirjoittaja jus »

ruttunen kirjoitti:kun siinä tikussa on niitä merkintojä 40+ ja 80+ niin mihinkä kohille se tulis kuumana olla
Määrä tarkistetaan vaakasuoralla alustalla käyntilämpimänä moottori käynnissä P-asennossa, sen jälkeen kun on ensin R:llä ja D:llä käytetty kymmenisen sekuntia kummallakin. Pakkasella voi jäädä alakanttiin lämpimän +80C asteikon merkkien mukaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Voisiko jotain näistä käyttää ?

http://www.roadmachine.fi/ATF.html
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Itse olen ainakin järkeillyt asian niin, että kun kerran tähän ZF 4HP18 lootaan suositellaan DEXTRON II luokan öljyä niin miksi laittaa jotakin muuta, kalliimpaa ja mahdollisesti epäsopivaa? Nuohan Redlinen öljyt näyttivät olevan synteettisiä, ja tämä loota on aikanaan suunniteltu mineraaliöljylle, ja sen ominaisuuksille, ja kun näissä laatikoissa hyödynnetään käsittääkseni öljyn kitkaominaisuuksia kytkimissä ja jarruvanteissa, niin mitähän se tekee jos lootaan heittää jotakin synteettistä ja mahdollisesti hyvinkin paljon liukkaampaa kamaa?

Viisaammat kertokoot mitä laatikossa tapahtuu, jos tapahtuu?
Vastaa Viestiin