9000 on kylmä
9000 on kylmä
Elikkäs mistähän kannattaisi ruveta vikaa hakeen ku sisälle ei tule lämmintä ilmaa on jotain tyyppivikoja tai jotain. termostaatti aukeaa kyllä melkein viime metreilllä eli viisarin verran ennen punasta ja laskee sitten puoliväliin jossa pysyy mutta lämmintä ei vain tule. Koitin jäähdyttäjästä vesi letkuja niin almpi vesiletku oli hieman kylmempi kuin ylempi. Joten missä voisi olla vika viisaammat auttakkaa!
Ei ole erillistä ilmausproppua, ilma poistuu kyllä järjestelmästä itsestään ajon aikana, kunhan nestepinta säiliössä on yli minimin.
Lämmityksessähän väliaineena on jäähdytysneste, ei voi lämpöä siirtyä lämmityslaitteen kennosta ohjaamoon tulevaan ilmaan ellei kennoon mene kuumaa nestettä.
Jos nestettä on tarpeeksi ja se on pakkasenkestoltaan tarpeeksi tukevaa ja termostaatti silti käyttäytyy noin, termostaatissa on vikaa.
Jos auto on vm 90 tai uudempi ja siinä on automaatti-ilmastointi ACC2, lämmönsaamattomuus voi johtua myös siitä että akku on ollut irti ja ilmastoinnin ohjausyksikkö on unohtanut läppämoottorien asennot. Kalibrointi auttaa siihen:
http://www.hut.fii/u/jus/saab/9000/ACC/ ... mointi.gif
80-luvun tonnarin automaatti-ilmastointi on ACC1, siinä kalibrointi käynnistetään painamalla ACC ja VENT, tyypillisesti tässä versiossa ei läppämoottoreiden asennot pääse unohtumaan, kun moottorit on asentopotentiometrillä olevia servoja, toisin kuin ACC2 ja ACC3:ssa askelmoottoreita.
Lämmityksessähän väliaineena on jäähdytysneste, ei voi lämpöä siirtyä lämmityslaitteen kennosta ohjaamoon tulevaan ilmaan ellei kennoon mene kuumaa nestettä.
Jos nestettä on tarpeeksi ja se on pakkasenkestoltaan tarpeeksi tukevaa ja termostaatti silti käyttäytyy noin, termostaatissa on vikaa.
Jos auto on vm 90 tai uudempi ja siinä on automaatti-ilmastointi ACC2, lämmönsaamattomuus voi johtua myös siitä että akku on ollut irti ja ilmastoinnin ohjausyksikkö on unohtanut läppämoottorien asennot. Kalibrointi auttaa siihen:
http://www.hut.fii/u/jus/saab/9000/ACC/ ... mointi.gif
80-luvun tonnarin automaatti-ilmastointi on ACC1, siinä kalibrointi käynnistetään painamalla ACC ja VENT, tyypillisesti tässä versiossa ei läppämoottoreiden asennot pääse unohtumaan, kun moottorit on asentopotentiometrillä olevia servoja, toisin kuin ACC2 ja ACC3:ssa askelmoottoreita.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
87-mallisen jalkatilasuutin on aika vaatimaton, puhaltaa lähinnä kaasujalan nilkkaan eikä muualle, uudemmissa on leveämmälle ulottuva kanavisto.
Kylmäähän siitä jalkatilankin suuttimista puhaltaa jos tuulilasille ja joka paikkaan muuallekin tulee kylmää.
Tarkista että lattiassa polkimien yläpuolella rintapellissä on johtoläpiviennin läpivientikumi paikallaan. Tosin täytynee irrottaa jalkatilan yläpuolella oleva huopaverhoiltu äänieristepahvi, jotta tuohon kohtaan pääsee käsiksi.
Onko sitä jäähdytysnestettä tarpeeksi?
Onko puhallinkotelon lämmönsäätövipu ehjä? Läpät ohjaavat ilman kulkemaan kennon läpi kun halutaan lämmitystä ja kennon ohi kun halutaan viileätä. Jos läppiä kääntävä vipu on poikki, lämmitys voi jäädä mihin sattuu asentoon, mutta pyrkii painovoiman vaikutuksesta menemään itsekseen kylmä-asentoon.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36213
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/lampovipu1.jpg
Kylmäähän siitä jalkatilankin suuttimista puhaltaa jos tuulilasille ja joka paikkaan muuallekin tulee kylmää.
Tarkista että lattiassa polkimien yläpuolella rintapellissä on johtoläpiviennin läpivientikumi paikallaan. Tosin täytynee irrottaa jalkatilan yläpuolella oleva huopaverhoiltu äänieristepahvi, jotta tuohon kohtaan pääsee käsiksi.
Onko sitä jäähdytysnestettä tarpeeksi?
Onko puhallinkotelon lämmönsäätövipu ehjä? Läpät ohjaavat ilman kulkemaan kennon läpi kun halutaan lämmitystä ja kennon ohi kun halutaan viileätä. Jos läppiä kääntävä vipu on poikki, lämmitys voi jäädä mihin sattuu asentoon, mutta pyrkii painovoiman vaikutuksesta menemään itsekseen kylmä-asentoon.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36213
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/lampovipu1.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ei se kylmyys sitten nesteen puutteesta pitäisi johtua. Termostaatti nyt ainakin kannattaisi vaihtaa jos noin jumittaa.zero_cool kirjoitti:nestettä on tarpeeksi karvan alle maxin oli mutta nyt on vähän yli.
Tarkista akvaariossa olevan lämmönsäätövivun liikkuminen lämmönsäätönuppia pyöritettäessä. Sinne pääset kurkkaamaan kun avaat konepellin alla olevan apukuskinpuoleisen peitekannen siitä pyyhkijoiden edestä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuolla juttua termostaatin vaihdosta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35207
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=35207
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9000,kylmä
onhan sulla nyt varmasti tarpeeksi pakkasnestettä,kun on siellä niin kylmääkin?? Voi olla lämpökenno jäässä!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tarkista kennon ja puhaltimen välinen tila.
Poista kaikki lehdet ja neulaset sieltä.
Kennon lamellit voivat olla tukkeentuneet, hapettumalla tai ulkopuolisesta paskasta täynnä
Tuolloin on puhallin poistettava paikaltaan.
Mulla tuli ämpärillinen lehtiä, havuja ja neulasia, kun vaihdoin lämppärin kennon.
SIIS= puhallin pois ja kenno käteen. Oikotietä ei ole
Poista kaikki lehdet ja neulaset sieltä.
Kennon lamellit voivat olla tukkeentuneet, hapettumalla tai ulkopuolisesta paskasta täynnä
Tuolloin on puhallin poistettava paikaltaan.
Mulla tuli ämpärillinen lehtiä, havuja ja neulasia, kun vaihdoin lämppärin kennon.
SIIS= puhallin pois ja kenno käteen. Oikotietä ei ole
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3