lasikuituinen konepelti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

lasikuituinen konepelti

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eli kuinkas monella on kiinnostusta moiseen olisi tarkoitus teettää kaverilla muutama ja todennäköisesti jos useampi lähtee projektiin niin kaveri voisi lähteä tekemäänkin muottia siihen tosin nyt kyseessä cc ja cd tonnari vanhemmat.
hinta tietoa saadaan kun noin kpl määrät tiedossa
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

riippuu mitä maksaa?! mutta mahdottomia en rupeisi maksamaan! mutta laitappa lisää infoa! :P
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

eli

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

kuiduttaja kaverini varmaan haluaisi jotain määrää kuinka monta pitäisi tehdä että kannattaako ruveta tekemään muottia.
tosin kysyi että olenko terve kun tommoista ajattelen laittaa tonnariin :wink:
mutta ilmoittelen jos kiinnostuu tekemään ja mihin hintaan.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

On tullut noita kompostiitti osia rakennettua kilpureihin, enemmänkin.

Tuo tonnarin konepelti pitää tehdä kahdella muotilla. Sisä ja ulkopuolen malli, koska sisäpuolelle on tehtävä jäykisteet.
hinnaksi muodostuu helposti 500 - 1000 ecua.

Halvemmalla saa jos laittaa vain hiilikuidusta valetun pintalevyn ja keksii itse taustavahvikkeet = RUMA

Painon säästö on kummassakin tapauksessa huima.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Firges9000 kirjoitti:On tullut noita kompostiitti osia rakennettua kilpureihin, enemmänkin.

Tuo tonnarin konepelti pitää tehdä kahdella muotilla. Sisä ja ulkopuolen malli, koska sisäpuolelle on tehtävä jäykisteet.
hinnaksi muodostuu helposti 500 - 1000 ecua.

Halvemmalla saa jos laittaa vain hiilikuidusta valetun pintalevyn ja keksii itse taustavahvikkeet = RUMA

Painon säästö on kummassakin tapauksessa huima.
Jos painon säästö on jo tasoa huima, niin kuinka paljon se tonnarin pelti oikein painaa??? Ja jos OT sallitaan niin onko tietoa paljonko CC tonnarin takaluukku painaa, sillä kuullut olen että aika raskas olisi.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

jups

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eli kone pelti painaa aikasta paljon ja vahvaa peltiä (kokemus ottaessani rutatusta pellistä korjauspalaa toyotaan) tosin toi taka lasi on aivan alyttömän painava (kokemusta on kun tipahti selän päälle) :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.
Hiilikuituisen konepellin nostaa yhdellä kädellä. :lol:

Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta :idea: ,
mutta kehikon voi. Silloinkin paino putoaa paljon, takakontista.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Firges9000 kirjoitti:Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.
Hiilikuituisen konepellin nostaa yhdellä kädellä. :lol:

Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta :idea: ,
mutta kehikon voi. Silloinkin paino putoaa paljon, takakontista.
Juu ei mulla ole aikomustakaan kumpaakaan edes tehdä lasikuidusta.
Mutta painot kiinnostaisivat, sillä tiputtaako tuollainen lasikuitu konepelti paljonkin painoa pois...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

painonlaskun lisäksi muita etuja voisi laskea että lasikuitu harvemin ruostuu!!! :P

nooh, oon itse ajatellut sellastajo parikertaa terhdä mutta aika tuskin riittää, eli jos sopu hintaan saisi niin mikä ettei...

itse olisin tehnyt pellin näin: eli muotti päältä, kerroksittain kuitua, takapuolelle samanlaiset poikkipuut/jäykisteet kuin vakiossa... sitten äänieristys tavaraa ja 0,6mm ROSTERIpelti siihen päälle "jäykistämään ja peittämään eristykset/poikkipuut ja kannen avatessa kiiltelisi siististi..
kaveri tehnyt tuollaisen joskus eli en ite oo ajatuksissani kehityllt :P
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

norther7 kirjoitti:painonlaskun lisäksi muita etuja voisi laskea että lasikuitu harvemin ruostuu!!! :P

nooh, oon itse ajatellut sellastajo parikertaa terhdä mutta aika tuskin riittää, eli jos sopu hintaan saisi niin mikä ettei...

itse olisin tehnyt pellin näin: eli muotti päältä, kerroksittain kuitua, takapuolelle samanlaiset poikkipuut/jäykisteet kuin vakiossa... sitten äänieristys tavaraa ja 0,6mm ROSTERIpelti siihen päälle "jäykistämään ja peittämään eristykset/poikkipuut ja kannen avatessa kiiltelisi siististi..
kaveri tehnyt tuollaisen joskus eli en ite oo ajatuksissani kehityllt :P
Asiallisin ja kaunein tulee kahdella muotilla tehtynä. Valmiit puoliskot "liimataan" yhteen.

Tuon rosteripellin laminointi tuohon kompostiin on hankalaa, niin että pysyisi kiinni. Saa sen, mutta vaatii muutaman kikan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Firges9000 kirjoitti:Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.
Hiilikuituisen konepellin nostaa yhdellä kädellä. :lol:

Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta :idea: ,
mutta kehikon voi. Silloinkin paino putoaa paljon, takakontista.
Häh..? Jopa tämmönen riisitautinen nostaa tonnarin konepellin yksin paikalleen. Toki kaksin helpompaa.. :wink:
VW transporter 2.5tdi vm.99
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

himmee kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.
Hiilikuituisen konepellin nostaa yhdellä kädellä. :lol:

Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta :idea: ,
mutta kehikon voi. Silloinkin paino putoaa paljon, takakontista.
Häh..? Jopa tämmönen riisitautinen nostaa tonnarin konepellin yksin paikalleen. Toki kaksin helpompaa.. :wink:
No, joka tapauksessa painoero on huomattava. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2837
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei se paino ole sen paikalleennoston yksinään tiellä, vaan se koko... Taidan käydä huomenna nostelemassa irtopeltiä takapihalla ja raportoida paljon persdyno sanoo painoksi 8)
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Coltti kirjoitti:Ei se paino ole sen paikalleennoston yksinään tiellä, vaan se koko... Taidan käydä huomenna nostelemassa irtopeltiä takapihalla ja raportoida paljon persdyno sanoo painoksi 8)
Pitää olla apinan käret, jotta saa nostettuu.. :)
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Firges9000 kirjoitti:Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta :idea: ,
mutta kehikon voi. Silloinkin paino putoaa paljon, takakontista.
Mutta lasin voi korvata plexillä, esim. at-plexi kiuruvedellä tekee melkeinpä mitä vaan plexistä, eikä hinnatkaan ylipääsemättömiä ole.

-Sami

EDIT: Ja oikeastaan jos ei takalasia tarvitse, niin voihan senkin kuiduttaa umpeen. Samoin takasivulastikin voi muurailla umpeen jollain kevyellä materiaalilla. :)
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin