lasikuituinen konepelti
-
- "Aero"
lasikuituinen konepelti
eli kuinkas monella on kiinnostusta moiseen olisi tarkoitus teettää kaverilla muutama ja todennäköisesti jos useampi lähtee projektiin niin kaveri voisi lähteä tekemäänkin muottia siihen tosin nyt kyseessä cc ja cd tonnari vanhemmat.
hinta tietoa saadaan kun noin kpl määrät tiedossa
hinta tietoa saadaan kun noin kpl määrät tiedossa
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
3kpl mopareita
-
- "Aero"
eli
kuiduttaja kaverini varmaan haluaisi jotain määrää kuinka monta pitäisi tehdä että kannattaako ruveta tekemään muottia.
tosin kysyi että olenko terve kun tommoista ajattelen laittaa tonnariin
mutta ilmoittelen jos kiinnostuu tekemään ja mihin hintaan.
tosin kysyi että olenko terve kun tommoista ajattelen laittaa tonnariin

mutta ilmoittelen jos kiinnostuu tekemään ja mihin hintaan.
3kpl mopareita
3kpl mopareita
-
- "Saabisti"
On tullut noita kompostiitti osia rakennettua kilpureihin, enemmänkin.
Tuo tonnarin konepelti pitää tehdä kahdella muotilla. Sisä ja ulkopuolen malli, koska sisäpuolelle on tehtävä jäykisteet.
hinnaksi muodostuu helposti 500 - 1000 ecua.
Halvemmalla saa jos laittaa vain hiilikuidusta valetun pintalevyn ja keksii itse taustavahvikkeet = RUMA
Painon säästö on kummassakin tapauksessa huima.
Tuo tonnarin konepelti pitää tehdä kahdella muotilla. Sisä ja ulkopuolen malli, koska sisäpuolelle on tehtävä jäykisteet.
Halvemmalla saa jos laittaa vain hiilikuidusta valetun pintalevyn ja keksii itse taustavahvikkeet = RUMA
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jos painon säästö on jo tasoa huima, niin kuinka paljon se tonnarin pelti oikein painaa??? Ja jos OT sallitaan niin onko tietoa paljonko CC tonnarin takaluukku painaa, sillä kuullut olen että aika raskas olisi.Firges9000 kirjoitti:On tullut noita kompostiitti osia rakennettua kilpureihin, enemmänkin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Aero"
jups
eli kone pelti painaa aikasta paljon ja vahvaa peltiä (kokemus ottaessani rutatusta pellistä korjauspalaa toyotaan) tosin toi taka lasi on aivan alyttömän painava (kokemusta on kun tipahti selän päälle) 

3kpl mopareita
3kpl mopareita
-
- "Saabisti"
Juu ei mulla ole aikomustakaan kumpaakaan edes tehdä lasikuidusta.Firges9000 kirjoitti:Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.
Hiilikuituisen konepellin nostaa yhdellä kädellä.
Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta,
mutta kehikon voi. Silloinkin paino putoaa paljon, takakontista.
Mutta painot kiinnostaisivat, sillä tiputtaako tuollainen lasikuitu konepelti paljonkin painoa pois...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
painonlaskun lisäksi muita etuja voisi laskea että lasikuitu harvemin ruostuu!!! 
nooh, oon itse ajatellut sellastajo parikertaa terhdä mutta aika tuskin riittää, eli jos sopu hintaan saisi niin mikä ettei...
itse olisin tehnyt pellin näin: eli muotti päältä, kerroksittain kuitua, takapuolelle samanlaiset poikkipuut/jäykisteet kuin vakiossa... sitten äänieristys tavaraa ja 0,6mm ROSTERIpelti siihen päälle "jäykistämään ja peittämään eristykset/poikkipuut ja kannen avatessa kiiltelisi siististi..
kaveri tehnyt tuollaisen joskus eli en ite oo ajatuksissani kehityllt

nooh, oon itse ajatellut sellastajo parikertaa terhdä mutta aika tuskin riittää, eli jos sopu hintaan saisi niin mikä ettei...
itse olisin tehnyt pellin näin: eli muotti päältä, kerroksittain kuitua, takapuolelle samanlaiset poikkipuut/jäykisteet kuin vakiossa... sitten äänieristys tavaraa ja 0,6mm ROSTERIpelti siihen päälle "jäykistämään ja peittämään eristykset/poikkipuut ja kannen avatessa kiiltelisi siististi..

-
- "Saabisti"
Asiallisin ja kaunein tulee kahdella muotilla tehtynä. Valmiit puoliskot "liimataan" yhteen.norther7 kirjoitti:painonlaskun lisäksi muita etuja voisi laskea että lasikuitu harvemin ruostuu!!!
Tuon rosteripellin laminointi tuohon kompostiin on hankalaa, niin että pysyisi kiinni. Saa sen, mutta vaatii muutaman kikan.
Jäsen 1124
Häh..? Jopa tämmönen riisitautinen nostaa tonnarin konepellin yksin paikalleen. Toki kaksin helpompaa..Firges9000 kirjoitti:Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.

VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Saabisti"
No, joka tapauksessa painoero on huomattava.himmee kirjoitti:Häh..? Jopa tämmönen riisitautinen nostaa tonnarin konepellin yksin paikalleen. Toki kaksin helpompaa..Firges9000 kirjoitti:Kumpaakan et nosta yksin, paikalleen.

Jäsen 1124
Mutta lasin voi korvata plexillä, esim. at-plexi kiuruvedellä tekee melkeinpä mitä vaan plexistä, eikä hinnatkaan ylipääsemättömiä ole.Firges9000 kirjoitti:Takalasia ei voi tehdä hiilikuidusta :idea: ,
-Sami
EDIT: Ja oikeastaan jos ei takalasia tarvitse, niin voihan senkin kuiduttaa umpeen. Samoin takasivulastikin voi muurailla umpeen jollain kevyellä materiaalilla. :)
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83