Olipa päivä!!!
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Olipa päivä!!!
Löysin tuossa vanhan ihan aikuisten oikeasti tosikertomukseni.
Joskus voi ottaa koville.
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/onnetonta.htm
Joskus voi ottaa koville.
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/onnetonta.htm
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Entisellä kollegallani (ei uskovainen) oli tapana, välillä hankaluukiemme kanssa töissä vääntäessämme todeta: Koittelee, vaan ei hylkää herra. Saabin kanssa sama homma.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Re: Olipa päivä!!!
Mutta muistelet vaan...Vesa Pohjalainen kirjoitti:..joskaan en erityisemmin kyseistä päivää välitä muistella…jostain syystä vaan.
Raskaana oleva vaimo joutui myös työntelemään hyytynyttä satkua pois muun liikenteen alta laturin hiilten loputtua...ei ollut olo ylpeä eikä mieli kepeä. Oli vielä loppunut puhelimen akku samalla kun ilmoitti, että kojelaudassa palaa joku keltainen valo. Siellä sitä työnteli loskassa sammuneen katuvalon alla. Muutenkin oli ollut ongelmia turhien supistusten kanssa. No eihän vaimo olisi edes ajanut satkulla jos ei sitä olisi jouduttu hankkimaan kiinni leikannneen tontun tilalle. Enkä olis muutenkaan antanut vaimon ajaa satkulla, mutta kun mun piti lähteä käymään pääkaupungissa, eikä sinne asti uskalla vanhalla ogsatkulla lähteä (kaikkihan ne on vanhoja).
No pääs sitten jostain soittamaan naapurin isännälle, että tulee hakemaan pois.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Olipa päivä!!!
No huh, huh, tuosta on jo ollut vitsit vähissä.peinu kirjoitti:Mutta muistelet vaan...Vesa Pohjalainen kirjoitti:..joskaan en erityisemmin kyseistä päivää välitä muistella…jostain syystä vaan.
Raskaana oleva vaimo joutui myös työntelemään hyytynyttä satkua pois muun liikenteen alta laturin hiilten loputtua...ei ollut olo ylpeä eikä mieli kepeä. Oli vielä loppunut puhelimen akku samalla kun ilmoitti, että kojelaudassa palaa joku keltainen valo. Siellä sitä työnteli loskassa sammuneen katuvalon alla. Muutenkin oli ollut ongelmia turhien supistusten kanssa. No eihän vaimo olisi edes ajanut satkulla jos ei sitä olisi jouduttu hankkimaan kiinni leikannneen tontun tilalle. Enkä olis muutenkaan antanut vaimon ajaa satkulla, mutta kun mun piti lähteä käymään pääkaupungissa, eikä sinne asti uskalla vanhalla ogsatkulla lähteä (kaikkihan ne on vanhoja).
No pääs sitten jostain soittamaan naapurin isännälle, että tulee hakemaan pois.
Oma juttu on jo niin vanha, ettei se enää harmita, on enemmänkin uskomattomien sattumusten suma.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8098
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Olipa päivä!!!
Nääh, enemmänkin ihan normipäivä SaabistilleVesa Pohjalainen kirjoitti: Oma juttu on jo niin vanha, ettei se enää harmita, on enemmänkin uskomattomien sattumusten suma.

Mikäli asuu perämetsissä julkisen liikenteen tavoittamattomissa, on vara-auto ihan must, mieluummin jopa kaksi (mutta ne verot yms...). Nimittäin mikäs sen mukavampaa, kun vara-auton huolto on "hieman" vaiheessa (tyyliin konehuone purettu atomeiksi) ja hallitus tulee himaan möreiden ralliäänten saattelemana. Putki on poikki ja seur. aamuksi pakko olla kaksi autoa --> MIG käteen ja vesisateeseen putki irroita - putki hitsaa - putki kiinnitä talkoisiin. Siinä sitä on sitä harrastamisen riemua

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
juuri eilen olin ajamassa ladaa rampeille, mutta sehän sammui siihen ramppien eteen-> ja ei tietystikään ollut tarpeeksi virtaa että olisi startannut kunnolla. siinä sitten avaamaan peräluukkua(jossa on akku) ja tietysti avain poikki
sitten vaan lapio luukunväliin ja vääntöä
lopputulos oli koko luukku solmussa ja kiinni.
sitten menin vielä kokoilemaan starttausta ja sehän pörähti heti käyntiin.
eli ihan omaa hätiköintiä pääsee oikomaan koko luukun


lopputulos oli koko luukku solmussa ja kiinni.
sitten menin vielä kokoilemaan starttausta ja sehän pörähti heti käyntiin.
eli ihan omaa hätiköintiä pääsee oikomaan koko luukun

-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Sulla ei Vesa ole yhtä hyvin koulutettuja Saabeja, kuin mun ainokainen.
Mun Tonnari ( Sir Firges) tuo mut aina kotiin, mitä nyt joskus ( 4 kertaa ) on lyyhistynyt parkkiruudussa tai muutaman metrin päästä siitä.
Kerran yski ja ontui, tuoden mut kotiin. Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja taas Firges hirnui kuin nuori ori.
Viimeksi meni ohjauskulmat haritukselle, ihan portilla. Vetoakseli putos kadulle ja ei liikkunut mihinkään. Hätäsimmät naapurit haukkuivat mua parkkeerauksestani keskelle väylää.
Uutta niveltä ja suojakumia- ja taas kulkee.
On noissa Saabeissamme ihan oma sielunelämä. Niitä ei saa suututtaa
Kauniisti puhutulle Saabille on kunnia-asia tuoda isäntänsä kotipihalle ja vaikka siinä sitten levitä ja hylätä kaikki vialliset osat, vaikka parkkiruutuun.
Sun kauniit Saabit ovat kateellisia toisilleen.
Mun Tonnari ( Sir Firges) tuo mut aina kotiin, mitä nyt joskus ( 4 kertaa ) on lyyhistynyt parkkiruudussa tai muutaman metrin päästä siitä.
Kerran yski ja ontui, tuoden mut kotiin. Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja taas Firges hirnui kuin nuori ori.
Viimeksi meni ohjauskulmat haritukselle, ihan portilla. Vetoakseli putos kadulle ja ei liikkunut mihinkään. Hätäsimmät naapurit haukkuivat mua parkkeerauksestani keskelle väylää.
Uutta niveltä ja suojakumia- ja taas kulkee.
On noissa Saabeissamme ihan oma sielunelämä. Niitä ei saa suututtaa

Kauniisti puhutulle Saabille on kunnia-asia tuoda isäntänsä kotipihalle ja vaikka siinä sitten levitä ja hylätä kaikki vialliset osat, vaikka parkkiruutuun.
Sun kauniit Saabit ovat kateellisia toisilleen.

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Joskus ei vaan ihan kaikki mee putkeen...
Ässän webaston vesipumppu teki tenän ku tuli ekan kerran pakkasta, no hyvinhän toi on lähteny käymään ilmankin kun 68Ah akku.
Uutta vesipumppuu en oo saanu aikaseksi kun oli tarkoitus toi kumminkin purkaa pois isomman DP:n alta, tosin vasta keväämmällä.
Kun tuossa yksi päivä olin matkalla hesaan koulutukseen niin vaimo soitti että laina-auto oli hyytyny keskelle pihatietä. Kipinä häviksissä ja ainoo sytkäosa mikä on vaihtamatta niin on hall-anturi. Mukavat kelit vaan näperrellä tuollasia pihalla kun ässä on tallissa leviänä kun siinä rupesi hesan reissun jälkeen yöllä hälytin kikkaileen ja kotiin tullessa vielä kiskaisin käppärii niin reilusti että vaijeri irtosi.
Ja tämähän siis pitäisi katsastaa ens viikon aikana.
No en mä ekaa kertaa oo menos katsastukseen kojelauta leviänä, tosin hälyn vikaantumiseen löyty syykin, meinaan kun syksymmällä kirjoittelin että vesi valuu hyttiin niin arvannette minkä kautta vesi oli kulkeutunut.
No vuotopaikkakin sit löytys, siitä alkuperäsessä topiikissa enempi.
No laina-auton tilalle tuli toinen laina-auto, meikäläisen vanha ysikymppi jonka velipoika hylkäsi(myydään halvalla) joka kyllä lähtee hienosti käymään mutta kuuntelin heti ekalla ajokerralla että takapäässä kolkottaa ikävästi niinhän sieltä sitten eilen tuli takaata iskari kurkistaan.
Kulkee sentään.
Ja tonnari makaa kylmässä ulkotallissa oottamassa että joku nostais laatikon paikoilleen, tietty ilman ripustuksia että sais sen siirrettyä lämpöiseen ja homman valmiiksi että pääsis laina-autoista eroon.
Ja luonnollisesti "tapahtumapäivien" aikana kunnon flunssa päällänsä.
Ässän webaston vesipumppu teki tenän ku tuli ekan kerran pakkasta, no hyvinhän toi on lähteny käymään ilmankin kun 68Ah akku.
Uutta vesipumppuu en oo saanu aikaseksi kun oli tarkoitus toi kumminkin purkaa pois isomman DP:n alta, tosin vasta keväämmällä.

Kun tuossa yksi päivä olin matkalla hesaan koulutukseen niin vaimo soitti että laina-auto oli hyytyny keskelle pihatietä. Kipinä häviksissä ja ainoo sytkäosa mikä on vaihtamatta niin on hall-anturi. Mukavat kelit vaan näperrellä tuollasia pihalla kun ässä on tallissa leviänä kun siinä rupesi hesan reissun jälkeen yöllä hälytin kikkaileen ja kotiin tullessa vielä kiskaisin käppärii niin reilusti että vaijeri irtosi.
Ja tämähän siis pitäisi katsastaa ens viikon aikana.
No en mä ekaa kertaa oo menos katsastukseen kojelauta leviänä, tosin hälyn vikaantumiseen löyty syykin, meinaan kun syksymmällä kirjoittelin että vesi valuu hyttiin niin arvannette minkä kautta vesi oli kulkeutunut.

No vuotopaikkakin sit löytys, siitä alkuperäsessä topiikissa enempi.
No laina-auton tilalle tuli toinen laina-auto, meikäläisen vanha ysikymppi jonka velipoika hylkäsi(myydään halvalla) joka kyllä lähtee hienosti käymään mutta kuuntelin heti ekalla ajokerralla että takapäässä kolkottaa ikävästi niinhän sieltä sitten eilen tuli takaata iskari kurkistaan.
Kulkee sentään.

Ja tonnari makaa kylmässä ulkotallissa oottamassa että joku nostais laatikon paikoilleen, tietty ilman ripustuksia että sais sen siirrettyä lämpöiseen ja homman valmiiksi että pääsis laina-autoista eroon.
Ja luonnollisesti "tapahtumapäivien" aikana kunnon flunssa päällänsä.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992