Olipa päivä!!!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Olipa päivä!!!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Löysin tuossa vanhan ihan aikuisten oikeasti tosikertomukseni.
Joskus voi ottaa koville.

http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/onnetonta.htm
# 419 Vesa Pohjalainen
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

No, Mr Myrphy laittaa lusikkansa joskus soppaan.
Ari 1622
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Entisellä kollegallani (ei uskovainen) oli tapana, välillä hankaluukiemme kanssa töissä vääntäessämme todeta: Koittelee, vaan ei hylkää herra. Saabin kanssa sama homma.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Olipa päivä!!!

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:..joskaan en erityisemmin kyseistä päivää välitä muistella…jostain syystä vaan.
Mutta muistelet vaan...

Raskaana oleva vaimo joutui myös työntelemään hyytynyttä satkua pois muun liikenteen alta laturin hiilten loputtua...ei ollut olo ylpeä eikä mieli kepeä. Oli vielä loppunut puhelimen akku samalla kun ilmoitti, että kojelaudassa palaa joku keltainen valo. Siellä sitä työnteli loskassa sammuneen katuvalon alla. Muutenkin oli ollut ongelmia turhien supistusten kanssa. No eihän vaimo olisi edes ajanut satkulla jos ei sitä olisi jouduttu hankkimaan kiinni leikannneen tontun tilalle. Enkä olis muutenkaan antanut vaimon ajaa satkulla, mutta kun mun piti lähteä käymään pääkaupungissa, eikä sinne asti uskalla vanhalla ogsatkulla lähteä (kaikkihan ne on vanhoja).

No pääs sitten jostain soittamaan naapurin isännälle, että tulee hakemaan pois.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Olipa päivä!!!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

peinu kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:..joskaan en erityisemmin kyseistä päivää välitä muistella…jostain syystä vaan.
Mutta muistelet vaan...

Raskaana oleva vaimo joutui myös työntelemään hyytynyttä satkua pois muun liikenteen alta laturin hiilten loputtua...ei ollut olo ylpeä eikä mieli kepeä. Oli vielä loppunut puhelimen akku samalla kun ilmoitti, että kojelaudassa palaa joku keltainen valo. Siellä sitä työnteli loskassa sammuneen katuvalon alla. Muutenkin oli ollut ongelmia turhien supistusten kanssa. No eihän vaimo olisi edes ajanut satkulla jos ei sitä olisi jouduttu hankkimaan kiinni leikannneen tontun tilalle. Enkä olis muutenkaan antanut vaimon ajaa satkulla, mutta kun mun piti lähteä käymään pääkaupungissa, eikä sinne asti uskalla vanhalla ogsatkulla lähteä (kaikkihan ne on vanhoja).

No pääs sitten jostain soittamaan naapurin isännälle, että tulee hakemaan pois.
No huh, huh, tuosta on jo ollut vitsit vähissä.

Oma juttu on jo niin vanha, ettei se enää harmita, on enemmänkin uskomattomien sattumusten suma.
# 419 Vesa Pohjalainen
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8098
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Olipa päivä!!!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vesa Pohjalainen kirjoitti: Oma juttu on jo niin vanha, ettei se enää harmita, on enemmänkin uskomattomien sattumusten suma.
Nääh, enemmänkin ihan normipäivä Saabistille :wink:

Mikäli asuu perämetsissä julkisen liikenteen tavoittamattomissa, on vara-auto ihan must, mieluummin jopa kaksi (mutta ne verot yms...). Nimittäin mikäs sen mukavampaa, kun vara-auton huolto on "hieman" vaiheessa (tyyliin konehuone purettu atomeiksi) ja hallitus tulee himaan möreiden ralliäänten saattelemana. Putki on poikki ja seur. aamuksi pakko olla kaksi autoa --> MIG käteen ja vesisateeseen putki irroita - putki hitsaa - putki kiinnitä talkoisiin. Siinä sitä on sitä harrastamisen riemua :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

juuri eilen olin ajamassa ladaa rampeille, mutta sehän sammui siihen ramppien eteen-> ja ei tietystikään ollut tarpeeksi virtaa että olisi startannut kunnolla. siinä sitten avaamaan peräluukkua(jossa on akku) ja tietysti avain poikki :x sitten vaan lapio luukunväliin ja vääntöä :?
lopputulos oli koko luukku solmussa ja kiinni.
sitten menin vielä kokoilemaan starttausta ja sehän pörähti heti käyntiin.
eli ihan omaa hätiköintiä pääsee oikomaan koko luukun :x
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Sulla ei Vesa ole yhtä hyvin koulutettuja Saabeja, kuin mun ainokainen.

Mun Tonnari ( Sir Firges) tuo mut aina kotiin, mitä nyt joskus ( 4 kertaa ) on lyyhistynyt parkkiruudussa tai muutaman metrin päästä siitä.

Kerran yski ja ontui, tuoden mut kotiin. Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja taas Firges hirnui kuin nuori ori.

Viimeksi meni ohjauskulmat haritukselle, ihan portilla. Vetoakseli putos kadulle ja ei liikkunut mihinkään. Hätäsimmät naapurit haukkuivat mua parkkeerauksestani keskelle väylää.

Uutta niveltä ja suojakumia- ja taas kulkee.

On noissa Saabeissamme ihan oma sielunelämä. Niitä ei saa suututtaa :wink:

Kauniisti puhutulle Saabille on kunnia-asia tuoda isäntänsä kotipihalle ja vaikka siinä sitten levitä ja hylätä kaikki vialliset osat, vaikka parkkiruutuun.

Sun kauniit Saabit ovat kateellisia toisilleen. :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joskus ei vaan ihan kaikki mee putkeen...

Ässän webaston vesipumppu teki tenän ku tuli ekan kerran pakkasta, no hyvinhän toi on lähteny käymään ilmankin kun 68Ah akku.
Uutta vesipumppuu en oo saanu aikaseksi kun oli tarkoitus toi kumminkin purkaa pois isomman DP:n alta, tosin vasta keväämmällä. :roll:

Kun tuossa yksi päivä olin matkalla hesaan koulutukseen niin vaimo soitti että laina-auto oli hyytyny keskelle pihatietä. Kipinä häviksissä ja ainoo sytkäosa mikä on vaihtamatta niin on hall-anturi. Mukavat kelit vaan näperrellä tuollasia pihalla kun ässä on tallissa leviänä kun siinä rupesi hesan reissun jälkeen yöllä hälytin kikkaileen ja kotiin tullessa vielä kiskaisin käppärii niin reilusti että vaijeri irtosi.
Ja tämähän siis pitäisi katsastaa ens viikon aikana.

No en mä ekaa kertaa oo menos katsastukseen kojelauta leviänä, tosin hälyn vikaantumiseen löyty syykin, meinaan kun syksymmällä kirjoittelin että vesi valuu hyttiin niin arvannette minkä kautta vesi oli kulkeutunut. :cry:
No vuotopaikkakin sit löytys, siitä alkuperäsessä topiikissa enempi.

No laina-auton tilalle tuli toinen laina-auto, meikäläisen vanha ysikymppi jonka velipoika hylkäsi(myydään halvalla) joka kyllä lähtee hienosti käymään mutta kuuntelin heti ekalla ajokerralla että takapäässä kolkottaa ikävästi niinhän sieltä sitten eilen tuli takaata iskari kurkistaan.
Kulkee sentään. :lol:

Ja tonnari makaa kylmässä ulkotallissa oottamassa että joku nostais laatikon paikoilleen, tietty ilman ripustuksia että sais sen siirrettyä lämpöiseen ja homman valmiiksi että pääsis laina-autoista eroon.

Ja luonnollisesti "tapahtumapäivien" aikana kunnon flunssa päällänsä. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin