2,0i männät --> 2,0T koneeseen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

2,0i männät --> 2,0T koneeseen

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Taas kerran nostan koneen irti ja mietin kuinka hyvin toimisi tuo turbokone (b202) noilla iivarin männillä? APC mulla ei ole käytössä niin ei sekään häiritse. Onko tehon lisäys huomattava?
Saab 9-5 2,0t -1999
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Miksi laittaisit iivarin heikommat männät? Saat rutut nostettua ja alakierroksille hiukan enemmän löylyä, mutta ahdoilla vastaavasti nakuttaa paljon herkemmin. En suosittele.
Foxbody turbo
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Hmm..millainen lie niiden kestävyys turbon mäntiin verrattuna mutta luulen että nakutus on melko nimellistä eikä APC siihen reagoi kun ei ole toiminnassa. Tietysti alavääntö olisi hyvä homma mutta mitä sitten kun ahtoja lyödään vähän reilu kilo 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

kopote12 kirjoitti:Hmm..millainen lie niiden kestävyys turbon mäntiin verrattuna mutta luulen että nakutus on melko nimellistä eikä APC siihen reagoi kun ei ole toiminnassa. Tietysti alavääntö olisi hyvä homma mutta mitä sitten kun ahtoja lyödään vähän reilu kilo 8O

Siis voi helv*tti sentään.... :evil:

Mitä luulet, onko se APC siellä turhaan? Sanon suoraan että ei todellakaan ole, APC haistaa nakutusta edeltävän tilan jo mitä itse ei vielä ehdi kuulla ja kuten tiedossa pitäisi olla, että nakutus on hengenvaarallista moottorille. Joten tämän asian kanssa ei todellakaan pidä leikkiä... Tietysti jos tahtoo tehdä koneremonttia niin mikäs siinä. :wink:

Ja APC:n poisto ei ainakaan ole ratkaisu nakutuksen poistoon, kannattaa varmaan rakentaa sellainen siitä koneesta että kestää nakuttamatta ahdattaa yli kilon paineita. Omilla turbon männillä ei ainakaan ole nakutusongelmaa isoillakaan paineilla, jos bensaa riittää ja ahtoilma on tarpeeksi viileää.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tällä hetkellä ohjaan ahtoja manuaalisesti eri venttiilin kautta ja APC saa luvan keskittyä nakutuksen ilmaisuun ledin avulla. Tulossa on myös lisäruisku joka antaa lisää löpöä 0,5 baarin ylimenevälle paineelle. Nyt on ahdatettu melko pitkään vakio bensansyötöllä max 1 kiloa eikä ole näkynyt männissä mitään poikkeavaa. Ilmeisesti lisää saa vielä ahtaa...kokeilunhalu on sen verran suuri että kaikki ylimääräinen teho irti :wink:
Saab 9-5 2,0t -1999
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kyllä niillä vakiosiittimillä pääsee vielä tuosta korkeemmalle, ite penkitin aikoinaan 242hv/350Nm 0.85bar paineilla...amw-cooleri, 3" hormi ja Malpassi apuna. Stage 2 oli sit ERL:n lisäruisku..sai sillä ainakin bensankulutuksen nousemaan. Onneks on nykyään vakio, ei tarvii miettii moisia.
Foxbody turbo
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tehoja kun haetaan niin ruttua alemmas ja ahtoa ylemmäs!
isompi turbo ja suuttimet tietysti!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ja eikös iivarin männät olekin tavalliset valetut, ja Turbon taasen takomännät...?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eiköhän ahdetussa koneessa kannata hakea tehoa ahtojen nostolla (isommalla ahtimella). Kannattaa ainakin nakuledi laittaa, jos ei anna apc:n laskea ahtoja.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin