2,0i männät --> 2,0T koneeseen
2,0i männät --> 2,0T koneeseen
Taas kerran nostan koneen irti ja mietin kuinka hyvin toimisi tuo turbokone (b202) noilla iivarin männillä? APC mulla ei ole käytössä niin ei sekään häiritse. Onko tehon lisäys huomattava?
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12 kirjoitti:Hmm..millainen lie niiden kestävyys turbon mäntiin verrattuna mutta luulen että nakutus on melko nimellistä eikä APC siihen reagoi kun ei ole toiminnassa. Tietysti alavääntö olisi hyvä homma mutta mitä sitten kun ahtoja lyödään vähän reilu kilo
Siis voi helv*tti sentään....

Mitä luulet, onko se APC siellä turhaan? Sanon suoraan että ei todellakaan ole, APC haistaa nakutusta edeltävän tilan jo mitä itse ei vielä ehdi kuulla ja kuten tiedossa pitäisi olla, että nakutus on hengenvaarallista moottorille. Joten tämän asian kanssa ei todellakaan pidä leikkiä... Tietysti jos tahtoo tehdä koneremonttia niin mikäs siinä.

Ja APC:n poisto ei ainakaan ole ratkaisu nakutuksen poistoon, kannattaa varmaan rakentaa sellainen siitä koneesta että kestää nakuttamatta ahdattaa yli kilon paineita. Omilla turbon männillä ei ainakaan ole nakutusongelmaa isoillakaan paineilla, jos bensaa riittää ja ahtoilma on tarpeeksi viileää.
Tällä hetkellä ohjaan ahtoja manuaalisesti eri venttiilin kautta ja APC saa luvan keskittyä nakutuksen ilmaisuun ledin avulla. Tulossa on myös lisäruisku joka antaa lisää löpöä 0,5 baarin ylimenevälle paineelle. Nyt on ahdatettu melko pitkään vakio bensansyötöllä max 1 kiloa eikä ole näkynyt männissä mitään poikkeavaa. Ilmeisesti lisää saa vielä ahtaa...kokeilunhalu on sen verran suuri että kaikki ylimääräinen teho irti 

Saab 9-5 2,0t -1999
Kyllä niillä vakiosiittimillä pääsee vielä tuosta korkeemmalle, ite penkitin aikoinaan 242hv/350Nm 0.85bar paineilla...amw-cooleri, 3" hormi ja Malpassi apuna. Stage 2 oli sit ERL:n lisäruisku..sai sillä ainakin bensankulutuksen nousemaan. Onneks on nykyään vakio, ei tarvii miettii moisia.
Foxbody turbo