Saksalaiset eivät pidä Saabista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vuosituhannen vaihteessa neljä tähteä oli ihan hyvä/normaali saavutus... aika vähissä oli viiden tähden autot tuolloin.

Sitten voidaankin alkaa spekuloimaan tuloksilla joita ei ole kaikista autosta ja tuloksilla joihin vaikuttaa n+1 satunnaismuuttujaa :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Sen tiedän omasta bemusta, että vaikka turvatyynyjä tulee joka suunnasta kun ajaa ulos, niin tuosta kopperosta on tuskin mitään jäljellä. Mutta ehkä alkaa turvallisuus kiinostamaan sitten joskus jos muksuja joutuu kuskaa.
STCF #3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Speedou kirjoitti:Sen tiedän omasta bemusta, että vaikka turvatyynyjä tulee joka suunnasta kun ajaa ulos, niin tuosta kopperosta on tuskin mitään jäljellä. Mutta ehkä alkaa turvallisuus kiinostamaan sitten joskus jos muksuja joutuu kuskaa.
Omassa panzerwagenissa on 8 tyynyä, väkisinkin tulee mieleen että kuinka sinne sopii itse sekaan jos kaikki aktivoituvat kerralla. Taitaa uusissa halvoissakin autoissa (esim. Punto) olla jo toistakymmentä tyynyä vakiovarusteena, ainakin kaverin hinnat alkaen- sitikassakin oli tyynyjä 4kpl vakiona vuonna -99 jolloin Saabeissa taisi joutua maksamaan jopa apparin tyynystäkin.
Itselläni ei tuo turvallisuuspuoli kuitenkaan kamalasti paina autonvalintavaakakupissa, ehkä painottaisin sitä osuutta noin 10-15%verran arvioitaessa autoa kokonaisuutena.
Kuitenkaan se kiinalainen maasturi jossa on erittäin todennäköistä kuolla pienessäkin nopeudessa tapahtuvassa kolarissa ei herätä suurempaa ostokuumetta ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, To Helmi 01, 2007 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

No mistäkähän ne nixmannit sitten tykkäävät, noin muutenkaan :roll:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Turbo16 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:........
Ei kannata tunkea isoa moottoriin pieneen autoon ja se on nähty monta kertaa :D

En tosin tiedä mikä pahvikippo sinulla on ja peltinen kanisteri sen sisällä, mutta kuitenkin :)
Joo nähty on.....
http://www.youtube.com/watch?v=xdDHSZJhJ70

Ja täällä tonttu joka pesee tuon NG Ooppelin ja vw:n
http://www.youtube.com/watch?v=pZ7sQxw8_YI

*pitkää huolta tonnareista, ne ovat ainutlaatuisia ja pirun hyviä AUTOJA*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:........
Ei kannata tunkea isoa moottoriin pieneen autoon ja se on nähty monta kertaa :D

En tosin tiedä mikä pahvikippo sinulla on ja peltinen kanisteri sen sisällä, mutta kuitenkin :)
Joo nähty on.....
http://www.youtube.com/watch?v=xdDHSZJhJ70

Ja täällä tonttu joka pesee tuon NG Ooppelin ja vw:n
http://www.youtube.com/watch?v=pZ7sQxw8_YI

*pitkää huolta tonnareista, ne ovat ainutlaatuisia ja pirun hyviä AUTOJA*
En ymmärrä miksi sinne tänne pitää tunkea noita nopeutettuja kuvapätkiä laittomasti viritetyistä autoista ja siitä kuinka ne muka jättävät jonkin muun auton. Jos alkuperäinen teho on nostettu kaksinkertaiseksi niin eikait se mikään ihme olekaan jos suoralla tieosuudella on suht. nopea esim. välillä 100-200km/h
Miksette linkitä sellaisia videoita joissa Saab jää koneteholtaan kaksinkertaiseksi nostetulle muunmerkkiselle autolle?

Tähänastisista paras, onnistunein ja rehellisin Saab-video on tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=u8Ow90kbI00
Siinä kiteytettiin mainiosti koko automerkin filosofia, ja olen samaa mieltä Clarksonin kanssa auton ominaisuuksista, mukiteline ja valot ovat hyvät.
Juontaja totesi toisen kilpailijan huomattavasti paremmaksi ja järkevämmäksi hankinnaksi.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

ng900aero kirjoitti: Tähänastisista paras, onnistunein ja rehellisin Saab-video on tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=u8Ow90kbI00
Siinä kiteytettiin mainiosti koko automerkin filosofia, ja olen samaa mieltä Clarksonin kanssa auton ominaisuuksista, mukiteline ja valot ovat hyvät.
Juontaja totesi toisen kilpailijan huomattavasti paremmaksi ja järkevämmäksi hankinnaksi.
Tuossa ei sanottu mihin suuntaan bemari lähtee jos se käynnistetään pakki päällä ilman että kytkintä ymmärretään painaa pohjaan. Jeesus mikä pelle tuo äijä. Se oli tosiaankin tosissaan, ei tuollaista muuten pystyisi vakavalta naamalta esittämään!
Koko ajan tuli Mr.Bean mieleen mutta se oli sentään oikeasti hauska.

Annetaan äijälle anteeksi. Ei se varmaan ole lumella koskaan autoa ajanut eikä toivottavasti koskaan ajakaan.
9000CS 2,3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saappi Kuski kirjoitti:
Tuossa ei sanottu mihin suuntaan bemari lähtee jos se käynnistetään pakki päällä ilman että kytkintä ymmärretään painaa pohjaan. Jeesus mikä pelle tuo äijä. Se oli tosiaankin tosissaan, ei tuollaista muuten pystyisi vakavalta naamalta esittämään!
Koko ajan tuli Mr.Bean mieleen mutta se oli sentään oikeasti hauska.

Annetaan äijälle anteeksi. Ei se varmaan ole lumella koskaan autoa ajanut eikä toivottavasti koskaan ajakaan.
Todella asiallinen ja ammattitaitoinen toimittaja.

Aivan varmasti on ajanut autoa lumella ja jäällä ja tietää kuinka vaarallista etuvetoisella on sellaisissa olosuhteissa ajaa.
Ohjaus ja veto eivät voi olla samoilla pyörillä, pidon menetys kun sellaisissa konstruktioissa merkitsee myös ohjauksen katoamista ja niinhän se ei missään nimessä voi olla ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Helmi 04, 2007 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Saappi Kuski kirjoitti: Tuossa ei sanottu mihin suuntaan bemari lähtee jos se käynnistetään pakki päällä ilman että kytkintä ymmärretään painaa pohjaan. Jeesus mikä pelle tuo äijä. Se oli tosiaankin tosissaan, ei tuollaista muuten pystyisi vakavalta naamalta esittämään!
Koko ajan tuli Mr.Bean mieleen mutta se oli sentään oikeasti hauska.

Annetaan äijälle anteeksi. Ei se varmaan ole lumella koskaan autoa ajanut eikä toivottavasti koskaan ajakaan.
Juu. Ylipäänsä vähän hassua on suht yleinen Topgearin hypettäminen. Parhaimmillaankin tuo on vain keskinkertaista brittiviihdettä (esim. Little Britain huomattavasti parempi) ja Clarkson omimmillaan Äksyissä vanhoissa herroissa. Ja ei kait juuri kukaan edes yritä väittääkään, että tuolla on jotain oikeasti tekemistä autojen kanssa :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Saappi Kuski kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Tähänastisista paras, onnistunein ja rehellisin Saab-video on tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=u8Ow90kbI00
Siinä kiteytettiin mainiosti koko automerkin filosofia, ja olen samaa mieltä Clarksonin kanssa auton ominaisuuksista, mukiteline ja valot ovat hyvät.
Juontaja totesi toisen kilpailijan huomattavasti paremmaksi ja järkevämmäksi hankinnaksi.
Tuossa ei sanottu mihin suuntaan bemari lähtee jos se käynnistetään pakki päällä ilman että kytkintä ymmärretään painaa pohjaan. Jeesus mikä pelle tuo äijä. Se oli tosiaankin tosissaan, ei tuollaista muuten pystyisi vakavalta naamalta esittämään!
Koko ajan tuli Mr.Bean mieleen mutta se oli sentään oikeasti hauska.

Annetaan äijälle anteeksi. Ei se varmaan ole lumella koskaan autoa ajanut eikä toivottavasti koskaan ajakaan.
No eiköhän sen nyt ymmärrä sanomattakin, että takaperin se bemarikin lähtee jos on pakki päällä :). Mielestäni aivan asiallinen pätkä ja Clarksoniahan ei saa ottaa tosissaan kun arvostelee autoja oman makunsa ja mielialansa mukaan.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

ng900aero kirjoitti: Ohjaus ja veto eivät voi olla samoilla pyörillä, pidon menetys kun sellaisissa konstruktioissa merkitsee myös ohjauksen katoamista ja niinhän se ei missään nimessä voi olla ;)
Veto saadaan katkaistua vetäviltä pyöriltä painamalla kytkin pohjaan. Samaa proseduuria suositellaan myös autoa käynnistettäessä, ainakin jos vaihde on päällä.
Etuvetoisen nokkaluisu lakkaa välittömästi kun kytkin painetaan pohjaan ja ohjaus käännetään luiston suuntaan. Takavetoisen sivuluisu oikenee joskus jos rattia punomalla sattuu oikenemaan ennen kuin osuu johonkin.

Britti autotoimittajana, ehhehhehhhee.. :wink: :wink: Maasta jossa autonvalmistuskin olisi aikoja sitten pitänyt kieltää.

Mutta jos tuo teoriasi pitää paikkansa niin sittenpä maailman vaarallisin auto on sellainen joka on varustettu nelivedolla ja nelipyöräohjauksella . :lol:
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Su Helmi 04, 2007 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Saappi Kuski kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Tähänastisista paras, onnistunein ja rehellisin Saab-video on tuo:
http://www.youtube.com/watch?v=u8Ow90kbI00
Siinä kiteytettiin mainiosti koko automerkin filosofia, ja olen samaa mieltä Clarksonin kanssa auton ominaisuuksista, mukiteline ja valot ovat hyvät.
Juontaja totesi toisen kilpailijan huomattavasti paremmaksi ja järkevämmäksi hankinnaksi.
Tuossa ei sanottu mihin suuntaan bemari lähtee jos se käynnistetään pakki päällä ilman että kytkintä ymmärretään painaa pohjaan. Jeesus mikä pelle tuo äijä. Se oli tosiaankin tosissaan, ei tuollaista muuten pystyisi vakavalta naamalta esittämään!
Koko ajan tuli Mr.Bean mieleen mutta se oli sentään oikeasti hauska.

Annetaan äijälle anteeksi. Ei se varmaan ole lumella koskaan autoa ajanut eikä toivottavasti koskaan ajakaan.
Suomessahan on jo autokoulussa opetettu, että aina kytkin pohjassa auto käyntiin....mikähän ihme tuo oli, kun ilman kytkintä piti käynnistellä :roll:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Juu. Ylipäänsä vähän hassua on suht yleinen Topgearin hypettäminen. Parhaimmillaankin tuo on vain keskinkertaista brittiviihdettä (esim. Little Britain huomattavasti parempi) ja Clarkson omimmillaan Äksyissä vanhoissa herroissa. Ja ei kait juuri kukaan edes yritä väittääkään, että tuolla on jotain oikeasti tekemistä autojen kanssa :lol:
Kyllähän siinä laitetaan autot aina radalle, jotta nähdään mistä ne on oikeasti tehty. Esim. Opel Vectran urheilumallin bluffi paljastui, kun auto ei millään halua kääntyä mutkassa, vaan jatkaisi mielellään suoraan :lol: Se on meikäläiselle ainakin tärkeämpää tietää, kääntyykö auto mutkassa kuin se, kuinka monta kaljakoria takapaksiin mahtuu. Autot, joissa on kokoluokkaansa nähden iso takapaksi ovat monesti jotain kehitysmaan mallia kuten Dacia Logan tai se joku Fiatin uusi halpa sedan.

Ja mitä tuohon 9-5:n arviointiin tulee, mielestäni siinä ei valehdeltu. Onko 9-5:n vaihteensiirto sitten oikeasti täsmällinen tai onko 9-5 keilaradan kunkku? Onko se jotenkin pakollista tehdä tuo virtalukko noin hankalaksi että joutuu kytkeä pakin päälle?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Moukarimies kirjoitti: Onko se jotenkin pakollista tehdä tuo virtalukko noin hankalaksi että joutuu kytkeä pakin päälle?
Pakkilukko taitaa teknisesti järkevin ratkaisu virtalukon ollessa pankkien välissä.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Tri-Lo kirjoitti:
Moukarimies kirjoitti: Onko se jotenkin pakollista tehdä tuo virtalukko noin hankalaksi että joutuu kytkeä pakin päälle?
Pakkilukko taitaa teknisesti järkevin ratkaisu virtalukon ollessa pankkien välissä.
Kaiken lisäksi siihen tottuu todella nopeasti. -Nimim. "Myös Audi käynnistyy ja sammuu pakki päällä" :wink:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Vastaa Viestiin