Sähkötolppa jäässä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
make_saab
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 17:43
Paikkakunta: Tampere/Kangasala

Sähkötolppa jäässä

Viesti Kirjoittaja make_saab »

Sähkötolpan mittari jääty (tai hajos ) nyt sitten ja se tuntimittari lopetti pyörisen , mutta virtaa
tulee kuitenkin kunhan pistää sen mittarin vain siihen kohtaan kelloa jollain virtaa haluaa.

Kysymys nyt olisikin sitten että voiko autoo lämmittää koko yön tolpassa vai aiheutuuko siitä mahdollisesti jotain fyysistä haittaa lohkolle olla ns. lämpimänä koko yön?? :?

Toinen vaihtoehtohan on että herään aamulla kaksi tuntia etuajassa ja käyn pistään 9oo parikstunniks tolppaan ennen kuin töihin lähden.

Kumpi nyt sitten on parempi?
Viimeksi muokannut make_saab, Ti Helmi 13, 2007 02:34. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Oman asuintaloni autopaikoissa tolpissa on jatkuva sähkö ja joku Theben timerin tai vastaavan ajastin ei tolpan koteloon mahdu -> lämmittää jatkuvasti ainakin itsellä, näkyvät muutkin pitävän piuhaa jatkuvasti kiinni autoissaan. Tuskin tuosta hirveää haittaa on, tosin sähköä menee harakoille, se on varma. Joskus myös kuullut, että letkulämppärit eivät välttämättä tykkäisi tarpeettoman pitkästä lämmittämisestä.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Itse jättäisin yöksi. Tietty, jos se sitten alkaakin käymään väärässä ajassa, eikä lämmitäkään, niin ei sekään hyvä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Jätä vaan koko yöks, Tampereellekin luvattu -28 astetta aamuksi.
make_saab
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 17:43
Paikkakunta: Tampere/Kangasala

Viesti Kirjoittaja make_saab »

Kiitokseni.. pidetään juu saabbi remmissä yön yli vaan :)
Ompahan sitten ainakin lämmin aamulla 8)
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vaikkei kello mahdu tolpan sisään niin miksei voi ottaa jatkojohtoa vaikka metrinen ja laittaa kello ulkopuolelle.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

^ silloin se tarttuu jonkun liimanäpin matkaan...

Jos on sisälämppäri niin voi olla että sulake katkaisee lämppärin ja ei puhalla enää aamulla lämmintä ilmaa. Omassa on ainakin nappi jonka painamisen jälkeen alkaa taas futaamaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Vaikkei kello mahdu tolpan sisään niin miksei voi ottaa jatkojohtoa vaikka metrinen ja laittaa kello ulkopuolelle.
Jaksa alkaa mitään jatkojohtopatentteja tehdä ja joku voisi nusasta koko kellon, kuten tturku sanoi. Ja minulle se on ihan sama lämpiääkö auto juurikin tarkat 2 tuntia tai tohottaako lohkis koko yön, vastus ei ole tuosta hajonnut 10 vuoden aikana. Ja sähkön kuluminen ei kiinnosta pätkääkään, saanut pelkästä autopaikasta maksaa jo sen verran tarpeeksi.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

kuinkahan

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin kuinkahan mahtaa onnistua jos tolpassa on ajastin jossa on maksimiaika kaksi tuntia.

Olis kiva saada lämmittämään pidempään.
SAAB
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: kuinkahan

Viesti Kirjoittaja saapasi »

kimmoisa kirjoitti:Niin kuinkahan mahtaa onnistua jos tolpassa on ajastin jossa on maksimiaika kaksi tuntia.

Olis kiva saada lämmittämään pidempään.
sama ongelma. mitähän sille vois tehdä?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: kuinkahan

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saapasi kirjoitti:
kimmoisa kirjoitti:Niin kuinkahan mahtaa onnistua jos tolpassa on ajastin jossa on maksimiaika kaksi tuntia.

Olis kiva saada lämmittämään pidempään.
sama ongelma. mitähän sille vois tehdä?
Koodaa Lost-tyyppisen sekkarin varottamaan aina 1h 58min välein ja käy kääntämässä uudet 2h mittariin :P
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ihottuma
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 19:38
Paikkakunta: Lahti

Re: kuinkahan

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

V.J.S kirjoitti:
saapasi kirjoitti:
kimmoisa kirjoitti:Niin kuinkahan mahtaa onnistua jos tolpassa on ajastin jossa on maksimiaika kaksi tuntia.

Olis kiva saada lämmittämään pidempään.
sama ongelma. mitähän sille vois tehdä?
Koodaa Lost-tyyppisen sekkarin varottamaan aina 1h 58min välein ja käy kääntämässä uudet 2h mittariin :P
:D

Kuulostaa loistavalta.

Todellisuudessahan tuohon on vain yksi lääke, eli ohittaa tuo kello sulakkeelta. Itsekin olen tuota miettinyt, mutta kun myös naapurin auto on samassa tolpassa, olen tullut siihen tulokseen että 2h on riittävä lämmitysaika.

Osakseen voisi myös auttaa (ja olla samalla huomattavasti helpompi toteuttaa) jos suurentaa sisätilalämppärin tehoa. Esim. isosta Defan 2kw lämppäristä joutui köyhtymään motonetissä n.60 euroa, joten kovin suuresta panostuksesta ei ole kyse.
Vastaa Viestiin