Tulpat katsottu, kaikki oli ok, puolanjohto oli halkeillut ja sekin on vaihdettu. Tulpanjohtoja ei voinut kokeilla ristiin (kiitos tarkasti mitoitetuille kaapeleille taas). Ehdotuksia?
Pätkii... -86 T16
Pätkii... -86 T16
Mikähän ihme on tonnariin tullut, kun käynnistyksen jälkeen kone pyörii puolisen minuuttia normaalisti. Mutta seuraavana aloittaa käymään kolmella, kierroksia kun nostaa niin ilmiö katoaa ja ajossa vedot päällä yli 2000rpm pelaa täysin normaalisti, mutta varsinkin jos löysää kaasua (ja hieman alle 2000rpm) pyörii kuin traktori ja käy kolmella.
Tulpat katsottu, kaikki oli ok, puolanjohto oli halkeillut ja sekin on vaihdettu. Tulpanjohtoja ei voinut kokeilla ristiin (kiitos tarkasti mitoitetuille kaapeleille taas). Ehdotuksia?
Tulpat katsottu, kaikki oli ok, puolanjohto oli halkeillut ja sekin on vaihdettu. Tulpanjohtoja ei voinut kokeilla ristiin (kiitos tarkasti mitoitetuille kaapeleille taas). Ehdotuksia?
Vaikuttaisi pieneltä imuvuodolta, käynnistyksen jälkeen on hetken rikastus päällä -> kone käy ok. Isommilla kierroksilla taas pienen vuodon vaikutus menee olemattomaksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Mystinen ongelma ei ole vieläkään korjautunut, IMM on kunnossa ainakin silmämääräisen tarkastelun mukaan. Puristuspaineet mitattu -> ok, 4 pytystä kun nykäisee johdon irti niin käynti ei juurikaan muutu. Eniten ihmetytti se kun kaasua painoi paikallaan niin 3000rpm kohalla vilkkui nakuvalo.
Syttypuolelle kaikki uusittu, uudet tulpanjohdot, tulpat jne. Polttoaineensuodatin vasta vaihdettu. Alkaa keinot loppua kesken.
Syttypuolelle kaikki uusittu, uudet tulpanjohdot, tulpat jne. Polttoaineensuodatin vasta vaihdettu. Alkaa keinot loppua kesken.
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
f-19 kirjoitti:4.:s pytyn suutin kusee/tukossa/rikki. Ei saa tarpeeksi soppaa ja alkaa hetken päästä nakutellakin kun tulee "kuormaa"? Varsinkin jos nelospytyn tulpanjohdon nyppääminen ei vaikuta käyntiin, eli pytty ei ole muutenkaan mukana ja jos sytkäpuoli on ehjää.
Vaihdettu eri suuttimet kokeilun vuoksi = ei vaikutusta
-
Firges9000
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ja ongelma senkun jatkuu, vaihdettua:
- Polttoaineensuodatin
- Hall-anturi
- Puola
- Tulpat
- Tulpanjohdot
- Sytytysyksikkö
- Jakajan kansi ja pyörijä on uutta.
Kummastelua herättää moiset asiat: EDU:ssa ei näy yhtikäs mitään tällä hetkellä (vähän aikaa sitten oli valoshow, missä näky mm. automaattivaihteisen vaihdenäyttö yms), auto ei meinaa käynnistyä kunnolla, jos käynnistyy niin pysyy käynnissä hetken ja putkessa palaa kun painaa kaasua. Bensanpainekin on tyhjäkäynnillä 1.3 baaria (jo ongelman aikana paine oli 1.8 bar ja säätimen letkun irtiotto nosti paineen 2.5 baariin niinkuin pitääkin. Nyt kun letkun ottaa pois niin painetta on ~1.6bar).
Lokasuojassa sijaitseva maadoituspiste tarkistettu ja puhdistettu.
Hyviä vihjeitä ja neuvoja kaivattaisiin, olisi kiva saada tonttu tienpäälle, kun nuo lumetkin alkavat sulaa.
- Polttoaineensuodatin
- Hall-anturi
- Puola
- Tulpat
- Tulpanjohdot
- Sytytysyksikkö
- Jakajan kansi ja pyörijä on uutta.
Kummastelua herättää moiset asiat: EDU:ssa ei näy yhtikäs mitään tällä hetkellä (vähän aikaa sitten oli valoshow, missä näky mm. automaattivaihteisen vaihdenäyttö yms), auto ei meinaa käynnistyä kunnolla, jos käynnistyy niin pysyy käynnissä hetken ja putkessa palaa kun painaa kaasua. Bensanpainekin on tyhjäkäynnillä 1.3 baaria (jo ongelman aikana paine oli 1.8 bar ja säätimen letkun irtiotto nosti paineen 2.5 baariin niinkuin pitääkin. Nyt kun letkun ottaa pois niin painetta on ~1.6bar).
Lokasuojassa sijaitseva maadoituspiste tarkistettu ja puhdistettu.
Hyviä vihjeitä ja neuvoja kaivattaisiin, olisi kiva saada tonttu tienpäälle, kun nuo lumetkin alkavat sulaa.
Tuota on näkynyt että EDU menee sekaisin kun akkujännite on romahtanut tai jotain. Palautuu itsekseen?Zebe kirjoitti:Ja ongelma senkun jatkuu, vaihdettua:
- Polttoaineensuodatin
- Hall-anturi
- Puola
- Tulpat
- Tulpanjohdot
- Sytytysyksikkö
- Jakajan kansi ja pyörijä on uutta.
Kummastelua herättää moiset asiat: EDU:ssa ei näy yhtikäs mitään tällä hetkellä (vähän aikaa sitten oli valoshow, missä näky mm. automaattivaihteisen vaihdenäyttö yms), auto ei meinaa käynnistyä kunnolla, jos käynnistyy niin pysyy käynnissä hetken ja putkessa palaa kun painaa kaasua. Bensanpainekin on tyhjäkäynnillä 1.3 baaria (jo ongelman aikana paine oli 1.8 bar ja säätimen letkun irtiotto nosti paineen 2.5 baariin niinkuin pitääkin. Nyt kun letkun ottaa pois niin painetta on ~1.6bar).
Lokasuojassa sijaitseva maadoituspiste tarkistettu ja puhdistettu.
Hyviä vihjeitä ja neuvoja kaivattaisiin, olisi kiva saada tonttu tienpäälle, kun nuo lumetkin alkavat sulaa.
Et vissiin tiennytkään että nuo bensanpaineet ole ihan kunnossa... BP-säädin, bensapumppu, bensafiltteri? Jännä miten letkun irti otto vaikuttaa noin paljon.
Kyseisen auton ajotietokone sekoili viimeksi, kun akku alkoi antautua. Ilmeni eka kerran, kun käynnisti kärry kiinni. Jos autossa on vielä vakio cooleri, niin tarkasta sen vuodot, koska kooleri ei tahdo kestää yli 1.3bar ahtoja kovin pitkään.Zebe kirjoitti:Ja ongelma senkun jatkuu, vaihdettua:
- Polttoaineensuodatin
- Hall-anturi
- Puola
- Tulpat
- Tulpanjohdot
- Sytytysyksikkö
- Jakajan kansi ja pyörijä on uutta.
Kummastelua herättää moiset asiat: EDU:ssa ei näy yhtikäs mitään tällä hetkellä (vähän aikaa sitten oli valoshow, missä näky mm. automaattivaihteisen vaihdenäyttö yms), auto ei meinaa käynnistyä kunnolla, jos käynnistyy niin pysyy käynnissä hetken ja putkessa palaa kun painaa kaasua. Bensanpainekin on tyhjäkäynnillä 1.3 baaria (jo ongelman aikana paine oli 1.8 bar ja säätimen letkun irtiotto nosti paineen 2.5 baariin niinkuin pitääkin. Nyt kun letkun ottaa pois niin painetta on ~1.6bar).
Lokasuojassa sijaitseva maadoituspiste tarkistettu ja puhdistettu.
Hyviä vihjeitä ja neuvoja kaivattaisiin, olisi kiva saada tonttu tienpäälle, kun nuo lumetkin alkavat sulaa.
Bensan paineet on mielestäni hieman alhaiset, pumppu kannattaa tarkastaa. Suodatin on vaihdettu ennen auton myyntiä.
Onko muuten ollut vapaa virtaus suodinta käytössä, jos on ollut niin kokeilkaa käyttää ensin ilman IMM ja jos käy kaikilla, niin sitten toisella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tänään auto lähti käyntiin normaalisti, pyöri useita minuutteja ihan tavallisesti. Mutta hetken päästä alkoi rumista ja pyöriä taas kolmella, siitä kahdelle ja sitten sammui.
Seuraavan kerran kun auton laittoi käyntiin, tyhjäkäynti oli tosi matala ja kaasuläppää sai pitää kokonaan auki, että auto juuri ja juuri pysyi käynnissä.
Kolmannella käynnistysyrityksellä ei tapahtunut mitään, kipinä tulee eli bensapuolella vikaa.
Puhdistettiin juuri pahassa kunnossa ollut moottoriin menevä maadoituskaapeli ja ruiskun maadoituspisteet. (Moottorin maadoituksen puhdistuksen jälkeen ei olla vielä kokeiltu, kun akku on latauksessa.)
Seuraavan kerran kun auton laittoi käyntiin, tyhjäkäynti oli tosi matala ja kaasuläppää sai pitää kokonaan auki, että auto juuri ja juuri pysyi käynnissä.
Kolmannella käynnistysyrityksellä ei tapahtunut mitään, kipinä tulee eli bensapuolella vikaa.
Puhdistettiin juuri pahassa kunnossa ollut moottoriin menevä maadoituskaapeli ja ruiskun maadoituspisteet. (Moottorin maadoituksen puhdistuksen jälkeen ei olla vielä kokeiltu, kun akku on latauksessa.)