Itselläni on ollut 5kpl uudempia manuaali Saabeja, joissa ei vaihteiden kanssa ollut mitään ongelmaa.
Automaatin kanssa taas on ollut murheita. Automaatti on kiva ja kun se hajoo, niin korjaus maksaa.
Tällä hetkellä talossa on NG900 automaatti ja 9-5Aero uudemmalla 5 lovisella automaatilla. Tuo uusi automaatti vaihtaa korjauksenkin jälkeen huonommin kuin vanhan NG 900:n laatikko. Huonommin tarkoittaa hetkittäin nykivää vaihtamista ja joskus laatikko "ryntää" eli vaihtaa suuremmalle aivan liian aikaisin tai silloin kun on jo päästänyt jalan kaasulta. Samoja huomioita on muutkin tällä palstalla kirjoitelleet. Laatikossa on uusi softa, vaihdettu useaan otteeseen öljyt jne.
Minun mielipiteeni on että automaatti on mukava ja silti suositteltava, mutta 9-5:sen laatikko ei todellakaan ole parhaasta päästä. Se mikä kulutukseen tulee ja keskusteluun 2.0T/t vai 2.3T/t, niin ostaisin 2.3T tai 2.3t ja lastun perään. 2.0 lastulla ei myöskään ole täysin pois suljettu. Käytettynä ei vain noiden 2.0 ja 2.3:sen välillä ole juurikaan hintaeroa. 9-5:nen on iso ja painava auto ja varsinkin kun auto lastataan täyteen. Teho / paino suhde esim. 150HP matalapaineturbo + automaatti ei tosiaankaan ole kehuttava..
OT: Tuli tilattua Stage 3:nen Aeroon. Aero menee ihan ok, kun yksin ajaa. Täyteen lastattuna ei
