Tonnari pätkii pahasti
Tonnari pätkii pahasti
Elikäs autona on 9000 cs -96 2,0t +jotain pientä. Viime perjantaina töihin mennessä auto alkoi pätkiä pahasti. kylmänä sammuu lähes aina heti, mutta sitten lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti ontuu.
Mutta varsinaiset oireet tulee esille kun lähtee ajaan. Aluksi ei toimi ollenkaan, mutta kun kone on lämmin, niin pystyy ajamaan jos pitää ahdot "miinuksella". Siis heti kun nousee yli nollan eli ahdoille, niin alkaa jumalaton pätkiminen ja meno loppuu, mutta jos hellittää kaasusta pystyy jatkaan.
Eli ajaan pystyy vaikka kuinka lujaa, jos vaan pitää ahdot kurissa ja paikallaan pystyy kierrättämään vaikka tappiin,jos painaa rauhallisesti kaasua.
Ajossa taas jos antaa mennä ahdoille ja pitää siinä hetken että pätkii, syttyy Check engine valo ja meno hyytyy siihen paikkaan. Sen jälkeen kääntää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin voi jatkaa taas heti kunhan pitää kaasun kurissa.
En tiedä onko vaikutusta, mutta tankkasin edellisenä iltana (to) tankin täyteen.
Foorumilta etsin vastauksia ja tähän asti olen tehnyt:
Tulpat vaihdettu, bensan suodatin vaihdettu, DI-kasetti testattu toimivasta autosta, alipaineletkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu, jäänestoo tankissa, akunkenkä irrotettu eli jonkunsortin nollaus tehty.
Bensansäädin ja bensapumppu olis seuraavat kohdat tarkistuksessa, mutta jos jollain olisi jotain ehdotuksia niin otan kiitollisuudella vastaan niitä.
Mutta varsinaiset oireet tulee esille kun lähtee ajaan. Aluksi ei toimi ollenkaan, mutta kun kone on lämmin, niin pystyy ajamaan jos pitää ahdot "miinuksella". Siis heti kun nousee yli nollan eli ahdoille, niin alkaa jumalaton pätkiminen ja meno loppuu, mutta jos hellittää kaasusta pystyy jatkaan.
Eli ajaan pystyy vaikka kuinka lujaa, jos vaan pitää ahdot kurissa ja paikallaan pystyy kierrättämään vaikka tappiin,jos painaa rauhallisesti kaasua.
Ajossa taas jos antaa mennä ahdoille ja pitää siinä hetken että pätkii, syttyy Check engine valo ja meno hyytyy siihen paikkaan. Sen jälkeen kääntää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin voi jatkaa taas heti kunhan pitää kaasun kurissa.
En tiedä onko vaikutusta, mutta tankkasin edellisenä iltana (to) tankin täyteen.
Foorumilta etsin vastauksia ja tähän asti olen tehnyt:
Tulpat vaihdettu, bensan suodatin vaihdettu, DI-kasetti testattu toimivasta autosta, alipaineletkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu, jäänestoo tankissa, akunkenkä irrotettu eli jonkunsortin nollaus tehty.
Bensansäädin ja bensapumppu olis seuraavat kohdat tarkistuksessa, mutta jos jollain olisi jotain ehdotuksia niin otan kiitollisuudella vastaan niitä.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Paitsi tuossa ei ole IMMua ollenkaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
veikkauksia: kampiakselin asentotunnistin tai DI kasetti(vaikka olikin testattu toimivalla silti mahdollinen vika nimim kokemusta on että testasin toista toimivaksi luultua kasettia, ja sitten toista vuotta kärsin nykimisestä kunnes tuli kasetti täysin entiseksi)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jos
Jos on ajettu 200- 300tkm , niin bensapumppu on todennäköisin syy. Toisessa tonnarissa hajosi kerralla, mutta toinen pystyi käymään tyhjäkäyntiä. Kilometrit olivat ensimmäisessä 210tkm ja toisessa 279tkm.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kuten kirjoitin, niin voi hajota myös muulla tavoin. Jonkun Saabistin tiedän pitäneen kakkosnelosta tavaratilassa, että voi kopauttaa tankinpohjaan, jos bensapumppu ei lähde pyörimääncayman kirjoitti:Eppäillä soppii, mutta en usko bensapumppuvikaan, ittellä meni laakista ja helppo kokeilla kun laittaa virran päälle niin pumpun ääni kuuluu sisälle.eppäillä soppii oisko ruuttapuolen boxi.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vika selvisi lopulta ja se oli kuin olikin bensapumppu. Kaikkee sitä oppii, senkin että bensapumppu toimii, mutta silti ei toimi. Edellisissä OG900:ssa meni aina bensapumput kerrasta mykiksi.
Se toimii ja se on tärkeintä. Tuli siinä tehtyä samalla perusteellinen huolto, kun tuli vaihdettu/tarkistettua lähes kaikki auton osat.
Se toimii ja se on tärkeintä. Tuli siinä tehtyä samalla perusteellinen huolto, kun tuli vaihdettu/tarkistettua lähes kaikki auton osat.

#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97