Tonnari pätkii pahasti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pimilia
"Aero"
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 08:34
Paikkakunta: Nokia

Tonnari pätkii pahasti

Viesti Kirjoittaja pimilia »

Elikäs autona on 9000 cs -96 2,0t +jotain pientä. Viime perjantaina töihin mennessä auto alkoi pätkiä pahasti. kylmänä sammuu lähes aina heti, mutta sitten lähtee käyntiin ja tyhjäkäynti ontuu.
Mutta varsinaiset oireet tulee esille kun lähtee ajaan. Aluksi ei toimi ollenkaan, mutta kun kone on lämmin, niin pystyy ajamaan jos pitää ahdot "miinuksella". Siis heti kun nousee yli nollan eli ahdoille, niin alkaa jumalaton pätkiminen ja meno loppuu, mutta jos hellittää kaasusta pystyy jatkaan.
Eli ajaan pystyy vaikka kuinka lujaa, jos vaan pitää ahdot kurissa ja paikallaan pystyy kierrättämään vaikka tappiin,jos painaa rauhallisesti kaasua.
Ajossa taas jos antaa mennä ahdoille ja pitää siinä hetken että pätkii, syttyy Check engine valo ja meno hyytyy siihen paikkaan. Sen jälkeen kääntää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin voi jatkaa taas heti kunhan pitää kaasun kurissa.

En tiedä onko vaikutusta, mutta tankkasin edellisenä iltana (to) tankin täyteen.

Foorumilta etsin vastauksia ja tähän asti olen tehnyt:
Tulpat vaihdettu, bensan suodatin vaihdettu, DI-kasetti testattu toimivasta autosta, alipaineletkut vaihdettu uusiin, tyhjäkäyntimoottori puhdistettu, jäänestoo tankissa, akunkenkä irrotettu eli jonkunsortin nollaus tehty.

Bensansäädin ja bensapumppu olis seuraavat kohdat tarkistuksessa, mutta jos jollain olisi jotain ehdotuksia niin otan kiitollisuudella vastaan niitä.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

ilmamäärämittarissa vika jos CE vilkkuu, ainaki mulla teki ja lanka oli poikki ja oireet oli samanlaiset...
9000 T16 -87
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Paitsi tuossa ei ole IMMua ollenkaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

G-mies kirjoitti:Paitsi tuossa ei ole IMMua ollenkaan.

Matti
no sitte..
9000 T16 -87
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

veikkauksia: kampiakselin asentotunnistin tai DI kasetti(vaikka olikin testattu toimivalla silti mahdollinen vika nimim kokemusta on että testasin toista toimivaksi luultua kasettia, ja sitten toista vuotta kärsin nykimisestä kunnes tuli kasetti täysin entiseksi)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
pimilia
"Aero"
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 08:34
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pimilia »

Täytyypä tutkiskella myös sitä asentotunnistinta.
Menee siinä sitten to ilta rattoisasti taas tallilla. Viimeks bensansuodatinta vaihdettaessa huomasin, että repsikan vetarin suojakumikin on rikki, joten lisää uusia remontteja tulossa.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jos

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jos on ajettu 200- 300tkm , niin bensapumppu on todennäköisin syy. Toisessa tonnarissa hajosi kerralla, mutta toinen pystyi käymään tyhjäkäyntiä. Kilometrit olivat ensimmäisessä 210tkm ja toisessa 279tkm.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

9000LPT: hajosiko muuten pumppu sinun aikaan tuosta UVV-xxx:stä?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ei

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Vaan noista uudemmista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
pimilia
"Aero"
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 08:34
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pimilia »

Autolla ajettu 270tkm eli hyvinkin voi olla mahdollista tuokin. täytyy huomenna tutkia kaikenlaiset mahdollisuudet.
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
cayman
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Loka 28, 2006 15:49
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja cayman »

Eppäillä soppii, mutta en usko bensapumppuvikaan, ittellä meni laakista ja helppo kokeilla kun laittaa virran päälle niin pumpun ääni kuuluu sisälle.eppäillä soppii oisko ruuttapuolen boxi.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

cayman kirjoitti:Eppäillä soppii, mutta en usko bensapumppuvikaan, ittellä meni laakista ja helppo kokeilla kun laittaa virran päälle niin pumpun ääni kuuluu sisälle.eppäillä soppii oisko ruuttapuolen boxi.
Kuten kirjoitin, niin voi hajota myös muulla tavoin. Jonkun Saabistin tiedän pitäneen kakkosnelosta tavaratilassa, että voi kopauttaa tankinpohjaan, jos bensapumppu ei lähde pyörimään :lol: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
2.3TT
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 2.3TT »

Tankkaamisella ja bensapumpun toimimisella voi olla ainakin omien kokemuksien perusteella yhteistä.Ekassa 9000 tonnisessani pamahti bensapumppu 180 tuhannen jälkeen ja toimi vain täydemmällä tankilla.Kun tankki läheni 10 litraa jäljellä niin alkoi röpötys 3:lla pytyllä ja nykimistä ym ym...
pimilia
"Aero"
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 08:34
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pimilia »

Vika selvisi lopulta ja se oli kuin olikin bensapumppu. Kaikkee sitä oppii, senkin että bensapumppu toimii, mutta silti ei toimi. Edellisissä OG900:ssa meni aina bensapumput kerrasta mykiksi.

Se toimii ja se on tärkeintä. Tuli siinä tehtyä samalla perusteellinen huolto, kun tuli vaihdettu/tarkistettua lähes kaikki auton osat. :lol:
#572
Saab 9-5 Wagon -04, Saab 900 Cab -97
Vastaa Viestiin