Polttoaineet
Polttoaineet
Olisko kellään saatavilla TM.n viimeisintä bensatestiä, taikka edes sen tuloksia.
Samaten toki muitakin juttuja ja testejä vois skannata sähköiseen muotoon.
Samaten toki muitakin juttuja ja testejä vois skannata sähköiseen muotoon.
SAAB
Re: Polttoaineet
Mee kirjastoon.kimmoisa kirjoitti:Olisko kellään saatavilla TM.n viimeisintä bensatestiä, taikka edes sen tuloksia.
Samaten toki muitakin juttuja ja testejä vois skannata sähköiseen muotoon.
TM:n nettiarkistossa tuota ei näyttänyt olevan, tuorein bensiinivertailu näyttäisi olleen numerossa 19/02, nettiarkistosta löytyi tosin tiivistelmä.
Vertailussa olivat mukana seuraavat ketjut:
Esso, Jet, Neste, SEO, Shell, ST1, Teboil, YSI5
Vertailussa olivat mukana seuraavat ketjut:
Esso, Jet, Neste, SEO, Shell, ST1, Teboil, YSI5
kaikki kahdeksan erimerkkisiltä jakeluasemilta kerättyä bensiininäytettä osoittautuivat laadultaan hyviksi. Oleellisia eroja ei ole. Kun tuotteet ovat näinkin toistensa kaltaisia, viestimme on selvä: hinta ratkaisee valinnan.
Lainattu TM:n tiivistelmästä Markku Juntusen artikkelista TM 19/02Tämänkertaisen testin tulokset ovat kovin tasaiset. Epävarmuuden arviot huomioon ottaen kaikki testatut bensiinit ovat laadultaan suurin piirtein samaa luokkaa. Tulostasoa kuvaa mainiosti vertailu kolmen vuoden takaisiin tuloksiin: näillä karstagrammoilla kaikki nyt mitatut bensiinit olisivat mahtuneet kolme vuotta sitten kirkkaasti kolmen parhaan kärkijoukkoon.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Viritonnarissa ollaan varsinkin huomattu kesällä bensoissa sievoista eroa, vielä vakioturbon kanssa ja lämpimämmällä kelillä ABC:n 98 oli pohjanoteeraus kaikista, nakutusherkkyys nousi reilusti ja shellin 95:nen toimi paremmin kuin tämä ABC:n gaso.
V-powerista on löytynyt paras, ei ainakaan ole kiinni enää siitä että polttoaineen ominaisuudet loppuisivat kesken, hintakaan ei hirveä ole ysikasiin verrattuna... vain muutamia senttejä.
V-powerista on löytynyt paras, ei ainakaan ole kiinni enää siitä että polttoaineen ominaisuudet loppuisivat kesken, hintakaan ei hirveä ole ysikasiin verrattuna... vain muutamia senttejä.
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Saako jostain selville, mitä tai minkälaista bensaa kylmäasemat kauppaavat? Niillä se kun myydään vain "tavallisena" bensana? En suostu tankkiini mitään Neste Futuraa laittamaan, ettei vain sitten St1:ltä tankattunakaan erehtyisi tuommosia litkuja tankkiinsa suoltamaan. Missään ei liene kerrottu mitä kaikkea lisäaineita sunmuita mömmöjä nämä ylipäänsä sisältävät. Suuremmat asemat mainostavat bensojaan ekologisempina tai tehokkaampina, mutta vain kylmäasemina toimivat harvemmin mainostavat tuotteitaan millään.. Ja henkilökohtaisesti en kyllä usko, että noilla normaaliajossa minkäänlaisia käyttäytymis tai tehoeroja olisi jos vertaillaan samaa oktaanilukua olevia polttoaineita keskenään, enkä usko v-poweriin vaikka kuinka puhuttaisiin käytännön kokemukseta.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Mä taas en tankkiini muuta laita kuin Futuraasaapasjalkakissa kirjoitti:En suostu tankkiini mitään Neste Futuraa laittamaan

Ovathan nuo nesteen porvoon ja naantalin jalostamot teknisesti erittäin korkean tason laitoksia - jalostavathan bensansa venäläisestä raakaöljystä

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Kaikki suomessa myytävä bensa tulee tällä hetkellä nesteeltä, lisäaineistuksessa on kyllä eroa. Kun säiliöauto hakee kuorman jalostamolta sotketaan lisäaineet sen mukaan minne tavara on menossa vasta samalla kun litkua (auton / pv:n) säiliöön lasketaan.
Muuta kuin nesteen (A24 ja nex on sama asia) bensaa tulee tankattua ehkä kerran kymmenestä, aina kun on tullut kokeiltua niin joko nakutuskestävyys tai kulutus menee huonompaan suuntaan, yleensä molemmat..
Muuta kuin nesteen (A24 ja nex on sama asia) bensaa tulee tankattua ehkä kerran kymmenestä, aina kun on tullut kokeiltua niin joko nakutuskestävyys tai kulutus menee huonompaan suuntaan, yleensä molemmat..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
^ Tuosta tulikin mieleen eräs kaveri, ajeli T16:lla ja piti tapanaan käydä varta vasten tankkaamassa Ritoil-nimisellä asemalla vaikka lähempänä oli muitakin. Sitten manasi kun APC ei anna ahtoja 
Itselläni ostopaikka on lähes poikkeuksetta Neste tai sen satelliitit. Joskus muistaessani lorautan sekaan puoli desiä asetonia vaikkakaan en mitään selkeää eroa ole havainnut.

Itselläni ostopaikka on lähes poikkeuksetta Neste tai sen satelliitit. Joskus muistaessani lorautan sekaan puoli desiä asetonia vaikkakaan en mitään selkeää eroa ole havainnut.
onneks on tuommonen perusvehje... on vähän opiskelijan katsottava välillä sitä hintaa... en kyllä vartavasten aja mihinkään ku säästöö siitä ei tule mut matkanvarrella halvin saa nyt hevoselle kelvata ku ei parempaa pysty tarjoamaanHessu kirjoitti:^ Tuosta tulikin mieleen eräs kaveri, ajeli T16:lla ja piti tapanaan käydä varta vasten tankkaamassa Ritoil-nimisellä asemalla vaikka lähempänä oli muitakin. Sitten manasi kun APC ei anna ahtoja
Itselläni ostopaikka on lähes poikkeuksetta Neste tai sen satelliitit. Joskus muistaessani lorautan sekaan puoli desiä asetonia vaikkakaan en mitään selkeää eroa ole havainnut.

Viimeksi muokannut saab87, To Helmi 15, 2007 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70