ihmetys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

siis koelaudassa on nappulat tuulilasille /varpaille /naamalle,ei yhdessä niin ku esim ogsatkussa! vai saako noita nappuloita muka jäämään yhdessä alas?yläasennossa jäätyy varpaat ja sitten ku laittaa varpaille ni jäätyy tuulilasi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tässä tulee ilmastoinnin mummo-ohjeet:

se homma menee nääs niin, että kun ostat auton, niin painat sitä
"AUTO"-nappia. Sen jälkeen et sitten koske siihen ilmastointilaitteeseen. Satunnaisesti ehkä laitat takalasin lämppäriä päälle tai käynnistyksen jälkeen kun menet raappaamaan laseja voi pitää sitä tuulilasitoimintoa päällä. Muuten ilmastoinnin konsolia tuulen suunnan muutoksia varten ei tule räpläämän. Jaa miksi? No kun ei ole tarvetta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kuva

tuossa ainakin pystyy kun painaa ylös ja alas napit pohjaan saamaan lämmön ylös ja alas yhtä aikaa

hellan nappula mallista en sitten tiedä miten se toimii
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oolright....pitänee kokeilla ja lukea itsekkin se käyttöohjekirjanen...tiedä vaikka oppisi uutta!

edit:saattovalo toiminto on vallan mainio!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itsellä on näin talviaikaan ohjelmoituna tuo lämmitysautomatiikka, eli pelkkä ECON-asento, eli lämmitys toimii automaatilla, mutta ilmastointi ei ole mukana kuvioissa. AUTO-nappia tulee painettua joskus vähän lauhemmalla kelillä ja konetta käytettyä, jotta toimii sitten kesällä taas moitteettomasti.

Myöskin tuota jalkatilan lämmitystä ja <-> nappia voi painaa yhtäaikaa, jolloin ilmaa tulee kojelaudan rööreistä ja jalkatilan rööreistä. Nuo takaikkunoiden huurteenpoistokanavat toimii hassusti lattiakanavan kautta, mutta eipähän ole tarvinnut vetää omaa linjaansa, vaikka loogista olisi, että tuossa huurteenpoistoasennossa saisi nuokin puhaltamaan.

Kun fikkarilla oikein kiusaa sitä pientä silmää, joka säätää tuota SID:in ja ilmastoinnin näyttöjen kirkkautta, niin näkee mitä symboolin paikkoja tuossa näytössä on olemassa. Omassa ainakin näkyy olevan tuo sivuikkunoidenkin symbooli valmiina.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

loppusumma yli 3xx
remmi ja ohjainrullat + termostaatin vaihtotyö!
eli tämä roogeri jatkan ajamista ogsatkulla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

nalleolut kirjoitti:loppusumma yli 3xx
remmi ja ohjainrullat + termostaatin vaihtotyö!
eli tämä roogeri jatkan ajamista ogsatkulla!
Saman se ois maksanut og-satkullekin. Työn olisit vaan tehnyt ite. Eli osat ois maksanut 150e ja työt ite.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lol.mie oon niin kallis remontti mies etten mie uskalla itseäni laskuttaa....
usein lasku olisi ollut varmaan tuplat .

no juu pirssi kunnossa ja lauantaina pääsen tutkimaan sitä keskikonsolin salaisuutta. mihin ilma puhaltaa.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

peinu kirjoitti: Saman se ois maksanut og-satkullekin.
Jos käsitin oikein, tässä oli kyse moniurahihnasta, jota ei og-satkussa ole.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Juha96 kirjoitti:
peinu kirjoitti: Saman se ois maksanut og-satkullekin.
Jos käsitin oikein, tässä oli kyse moniurahihnasta, jota ei og-satkussa ole.
No ei ole, ei, mutta ei ne apulaitteet og-vehkeissäkään ilman hihnaa toimi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Muksu kirjoitti:Itsellä on näin talviaikaan ohjelmoituna tuo lämmitysautomatiikka, eli pelkkä ECON-asento, eli lämmitys toimii automaatilla, mutta ilmastointi ei ole mukana kuvioissa. AUTO-nappia tulee painettua joskus vähän lauhemmalla kelillä ja konetta käytettyä, jotta toimii sitten kesällä taas moitteettomasti.

Myöskin tuota jalkatilan lämmitystä ja <-> nappia voi painaa yhtäaikaa, jolloin ilmaa tulee kojelaudan rööreistä ja jalkatilan rööreistä. Nuo takaikkunoiden huurteenpoistokanavat toimii hassusti lattiakanavan kautta, mutta eipähän ole tarvinnut vetää omaa linjaansa, vaikka loogista olisi, että tuossa huurteenpoistoasennossa saisi nuokin puhaltamaan.

Kun fikkarilla oikein kiusaa sitä pientä silmää, joka säätää tuota SID:in ja ilmastoinnin näyttöjen kirkkautta, niin näkee mitä symboolin paikkoja tuossa näytössä on olemassa. Omassa ainakin näkyy olevan tuo sivuikkunoidenkin symbooli valmiina.
Voihan sen AUTOn ja ECON laittaa saamaa aikaa päälle, taaskaan ei tarvi koskea koko laitteeseen ja ilmastointi ei toimi alle 5(?) asteen lämpötiloissa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Olli Kinaret kirjoitti:Voihan sen AUTOn ja ECON laittaa saamaa aikaa päälle, taaskaan ei tarvi koskea koko laitteeseen ja ilmastointi ei toimi alle 5(?) asteen lämpötiloissa.
No tästä juurikin oli kysymys, mutta tietämättäni esitin asian hiukan monimutkaisesti :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei pitäis koskea ng vehkeisiin---- oma og rupes kansipahvi oireilemaan...lienee mustasukkainen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin