kannen laskeminen
kannen laskeminen
osaiskohan joku kertoo et paljon saab 90:in kantta voi laskee??
Tähän ja moneen muuhun kysymykseen auttaa haku. Vähän kun muuttelee hakusanoja niin yllättäviä helmiä löytyy arkistoista.
Omassa ysikympissä oli otettu 1,3mm pois alunperin koneistamattomasta kannesta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... uristukset

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... uristukset
#1890
entä hitsaus
Entäs taas hitsaus?
Olis toki voinut laittaa sen omaksi otsikokseen, mutta kun on niin hölmä kysymys jos on kansi haljennut (taikka ei siitä ainakaan viittis puhua).
Niin että kukas hitsais kantta? ja paljonko se maksaa?
Mahtaako olla vaikee toimenpide?
Kuinkas helpolla ne kannet halkee? Kun kuulin ettei SAABin kannet ainakaan mitenkää helpolla. Omassani ainakin halkesi kun vanha jäähdytin petti (osasyynä puhdistusaine).
Taikka ei se halkeame iso oo, mutta ei rikkinäistä kannata laittaa takaisin kun kerta ehjiäkin on.
Olis toki voinut laittaa sen omaksi otsikokseen, mutta kun on niin hölmä kysymys jos on kansi haljennut (taikka ei siitä ainakaan viittis puhua).
Niin että kukas hitsais kantta? ja paljonko se maksaa?
Mahtaako olla vaikee toimenpide?
Kuinkas helpolla ne kannet halkee? Kun kuulin ettei SAABin kannet ainakaan mitenkää helpolla. Omassani ainakin halkesi kun vanha jäähdytin petti (osasyynä puhdistusaine).
Taikka ei se halkeame iso oo, mutta ei rikkinäistä kannata laittaa takaisin kun kerta ehjiäkin on.
SAAB
tarkoitus ei juu tuossa kysymyksessä oikeen selvinnyt että onko viri käyttöön vai normaali käyttöön että vieläkö voi kerran oikaista niin vastus varman päälle ...Aksu900 kirjoitti:Virikäytössä niistä on otettu paljon enempikin menestyksekkäästi.mikkoimp kirjoitti:kannen tasopinnassa on ne puoli kuut, sen verran..
Reilusti kun laskee niin pitää huomioida että öljykanavaa pitää hieman avartaa että kannen öljynsaanti on turvattu jatkossakin.

kuinkas paljon ajoitukset alkaa suurissa laskuissa metsässää olemaan?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t&start=15
Jos tuohon linkkiin on luottamista niin millin poisto kannesta nostaa puristussuhdetta 0,4.Jolloin h-koneen puristukset ovat 9,9.
2 milliä kun ottaa niin puristussuhde olis 10.3 eli aika hyvä.
Edit: Pätee vain kun puristussuhde on 7,8 (petro ja turbo ilman APC:tä)
Alapuolella pekka valtasen uudet laskelmat.
Jos tuohon linkkiin on luottamista niin millin poisto kannesta nostaa puristussuhdetta 0,4.Jolloin h-koneen puristukset ovat 9,9.
2 milliä kun ottaa niin puristussuhde olis 10.3 eli aika hyvä.
Edit: Pätee vain kun puristussuhde on 7,8 (petro ja turbo ilman APC:tä)
Alapuolella pekka valtasen uudet laskelmat.
Viimeksi muokannut tomaatti, Pe Helmi 16, 2007 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: no
Multa löytyy hyväkuntoinen ehjä kansi,joskus plaanattukkin.Ota yhteys yv..kimmoisa kirjoitti:No mulla taas kuulemma on kakkossylinteristä jostain sytystylpan tyköö halki.
Silleen siis että vuotaa vettä sylinteriin.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Tarkistin laskelmani ja täytyy todeta, että 0,25 mm -> kymmenyksen kasvu pätee kun puristussuhde on 7,8 (petro ja turbo ilman APC:tä)tomaatti kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t&start=15
Jos tuohon linkkiin on luottamista niin millin poisto kannesta nostaa puristussuhdetta 0,4.Jolloin h-koneen puristukset ovat 9,9.
2 milliä kun ottaa niin puristussuhde olis 10.3 eli aika hyvä.
9,5 puristussuhde kasvaa vastaavasti
0,5 mm pois -> 9,9
1,0 mm pois -> 10,3
1,3 mm pois -> 10,6
1,5 mm pois -> 10,75
Laskutarkkuus plusmiinus yksi kymmenys
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: entä hitsaus
99:n kansi meni, kun se kuuluisa B-koneen vesipumpun hiilitiiviste korkkasi ja särki samalla stefan. Kävi sen verran kuumana, että imukanavasta taisi mennä.kimmoisa kirjoitti:Entäs taas hitsaus?
Olis toki voinut laittaa sen omaksi otsikokseen, mutta kun on niin hölmä kysymys jos on kansi haljennut (taikka ei siitä ainakaan viittis puhua).
Niin että kukas hitsais kantta? ja paljonko se maksaa?
Mahtaako olla vaikee toimenpide?
Kuinkas helpolla ne kannet halkee? Kun kuulin ettei SAABin kannet ainakaan mitenkää helpolla. Omassani ainakin halkesi kun vanha jäähdytin petti (osasyynä puhdistusaine).
Taikka ei se halkeame iso oo, mutta ei rikkinäistä kannata laittaa takaisin kun kerta ehjiäkin on.
Varaosakansi (99:n alkuperäinen) oli myös halki. Halkeama meni pakokanavasta tulpan kierteeseen. Hitsauksen ja siistimisen jälkeen en löytänyt kohtaa. Onneksi koneistamon äijä näytti mistä kohtaa oli mennyt. Kokkolan Moottorihiomo koneisti kannen ja niiden "alihankkija" hitsasi (veikkaisin Öja Alutankkia hitsaajaksi).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001