V4 nokka-akseli?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
hopo
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 21:28

Viesti Kirjoittaja hopo »

Moro

Hyvin tasaisestihan tuo pelittää.
Teillä oli ilmatkin puolellanne säätöpäivänä ja Sarkkolassa on aina hauska käydä.

Tuo teholukema on ihan kohtuullinen. Muistankohan oikein, oliko se tehtaan ristisarjalla, 1,5 lohkolla, ym. jotain 120-125 hv parhaimmillaan moottorista eli teillä ihan ok.

tsemppiä !!

t.hopo
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

hopo kirjoitti:Moro - Hyvin tasaisestihan tuo pelittää.
Teillä oli ilmatkin puolellanne säätöpäivänä ja Sarkkolassa on aina hauska käydä.

Tuo teholukema on ihan kohtuullinen. Muistankohan oikein, oliko se tehtaan ristisarjalla, 1,5 lohkolla, ym. jotain 120-125 hv parhaimmillaan moottorista eli teillä ihan ok. tsemppiä !! t.hopo
Iloinen yllätys. Samalla dynolla mun kisapeli (1.9 l + isoventtiili kaksporttikannet + 1 x vaaka 48 Dellortto) tuotti hieman alle 130 hv, joten 1.5 L vakio venttiilinen pikku kaasarinen viritettynä onnistui mainiosti. Hollolassa nähdään sunnuntaina miten pikkulohko pörisee. :lol:
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Johnny V4 kirjoitti:Buahah. Tässä olis videonpätkää Anacondan auton säätämisestä. Hyvin rokkaa noinkin lopolta kuulostavalla kokoonpanolla. Tätä tykkiä ei myydä. :twisted: :wink: http://lyhytlinkki.net/?00awyf88
:D


Ihan kohtuullinen tulos. :wink:

Kyttäsittekö niitä sytkäennakoita ja AFR:iä?

Tossahan on ihan vakio mukit ja kanget sun muut?Puristussuhde kasvatettu vaan plaanaamalla kannet?

Raportoikaa toki että miten pysyy nipussa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Suppari kirjoitti:Kyttäsittekö niitä sytkäennakoita ja AFR:iä?
Ei. Meitä kiinnostaa tällä hetkellä enemmän ruiskutuventtiilien työstämisestä V4:n imukanteen - kuvia ja millejä nettiin kaikkien ihailtavaksi (vaikka itselle ei ko tiedolla ole mitään käyttöä ). :lol: 8) :P :D :wink: :twisted: :x
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

KeijoAnnikki kirjoitti: Ei. Meitä kiinnostaa tällä hetkellä enemmän ruiskutuventtiilien työstämisestä V4:n imukanteen - kuvia ja millejä nettiin kaikkien ihailtavaksi (vaikka itselle ei ko tiedolla ole mitään käyttöä ). :lol: 8) :P :D :wink: :twisted: :x
:o
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

No,laitan nyt tuosta omasta nokkaviritteisestä muutamat kuvat,josko jotakuta vaikka kiinnostaa.Auriolareisinkin tuloksiin tällä tuskin ikinä ylletään,mutta josko tästä se 65hp olisi kytkimeltä,niin olen tyytyväinen.Tässä ei sentään ole edes sitä yhtä kaasutinta. :?

http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190019.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190010.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190010.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190015.jpg
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Suppari kirjoitti:No,laitan nyt tuosta omasta nokkaviritteisestä muutamat kuvat,josko jotakuta vaikka kiinnostaa.Auriolareisinkin tuloksiin tällä tuskin ikinä ylletään,mutta josko tästä se 65hp olisi kytkimeltä,niin olen tyytyväinen.Tässä ei sentään ole edes sitä yhtä kaasutinta. :?
Hienoja kuvia ja varmasti kiinnostaa miten V4 Turbo pelittää kun on valmis. Nuo suuttimen paikat kiinnosti siellä toisessa jutussa kyseleviä kavereita. :wink: Hyvä auttaa kyselevää, sillä jokainen sitä tietoa uransa alussa kaipaa ja toivottavasti tiedon karttuessa sitä osaa myös toisille jakaa.

Eiköhän me sulle niitä ennakkoja saada kaivettua jossakin vaiheessa kun ilmat lämpenee. Meillä on ollut 5 autoa samaisessa paikassa säädettävänä ja pohjat on ottanut mun aiemmin mainitsema JM-Saab V4 1.9 l. Muistakin on saatu vähintään kriittiset 100 hv pyöriltä pl Anan pikkulohko. Pitää vaan päättää mistä autosta ne otetaan. :D

Tein nopsaan oman pätkän mun kesäauton viime suvisesta säätötapahtumasta:

http://personal.inet.fi/koti/mavalke/sonett.wmv
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

KeijoAnnikki kirjoitti: Hienoja kuvia ja varmasti kiinnostaa miten V4 Turbo pelittää kun on valmis. Nuo suuttimen paikat kiinnosti siellä toisessa jutussa kyseleviä kavereita. :wink: Hyvä auttaa kyselevää, sillä jokainen sitä tietoa uransa alussa kaipaa ja toivottavasti tiedon karttuessa sitä osaa myös toisille jakaa.

Eiköhän me sulle niitä ennakkoja saada kaivettua jossakin vaiheessa kun ilmat lämpenee. Meillä on ollut 5 autoa samaisessa paikassa säädettävänä ja pohjat on ottanut mun aiemmin mainitsema JM-Saab V4 1.9 l. Muistakin on saatu vähintään kriittiset 100 hv pyöriltä pl Anan pikkulohko. Pitää vaan päättää mistä autosta ne otetaan. :D

Tein nopsaan oman pätkän mun kesäauton viime suvisesta säätötapahtumasta:

http://personal.inet.fi/koti/mavalke/sonett.wmv
Kiits.

Alan ennakkoja arpomaan luultavasti ensiviikolla,kun loput sähköhommat on tehty.Oltaisiin päästy säätöhommiin jo viikonloppuna jos ei olisi harrastettu yhtä ylimääräistä koneen nostoa ja asennusta.Prkl.Noh,sen minkä ensin säästi rahassa,jouduin maksamaan sekä rahassa ja ajassa.Kyse oli siis siitä,ettei originel borg/beck(og900) asetelma mahtunut sittenkään pyörimään kytkinkopassa.Tarvikekytkinpaketti motonetistä,ja homma toimii.Harmi kun ei saa asetelmaa erikseen,joutuu ostamaan hela hoidon.


En saa linkkiä auki.(evo?)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Suppari kirjoitti:
Alan ennakkoja arpomaan luultavasti ensiviikolla,kun loput sähköhommat on tehty.

En saa linkkiä auki.(evo?)
Kyllä sen videon linkin pitäisi nyt toimia - toimii ainakin mun työkoneelta ja kaverikin oli sen katsonut.
Pitää katsoa, jos ennakot saisi ylös lauantaina - sunnuntai menee joka tapauksessa Anacondan kisassa.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, Su Helmi 25, 2007 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

KeijoAnnikki kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Alan ennakkoja arpomaan luultavasti ensiviikolla,kun loput sähköhommat on tehty.

En saa linkkiä auki.(evo?)
Kyllä sen videon linkin pitäisi nyt toimia - toimii ainakin mun työkoneelta ja kaverikin oli sen katsonut.

Pitää katsoa, jos ennakot saisi ylös lauantaina - sunnuntai menee joka tapauksessa Anacondan kisassa.
Hyvin toimi. Kivasti se rumpsutteli... kohtuu lukematkin (kai) nakkas tauluun?
Kiva yhdistelmä (kori ja tommonen kone) vieläkö olis takaveto niin jopas (ihan vaan oma mielipide).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ekat sauhut otettu säädettävällä eculla ja turbolla.Ahtoputkien ja pakoputken tekoa vaille valmis peli.Tietty säädöt on aika hakusessa viellä.

Penkkiaikakin on jo varattu ensi kuun loppuun,saa nähdä jäädäänkö paljon alle tavotteiden..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

tässä nyt video sieltä hollolan jm kisasta :) : http://video.tinypic.com/player.php?v=2gw5quc
bmw e46 alias proteesi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

anaconda kirjoitti:tässä nyt video sieltä hollolan jm kisasta :) : http://video.tinypic.com/player.php?v=2gw5quc
Hyvin se näytti sielläkin pyyhkivän. :)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

anaconda kirjoitti:tässä nyt video sieltä hollolan jm kisasta :) : http://video.tinypic.com/player.php?v=2gw5quc
Ykköslähtö tosiaan totuttelua ja riskien karttamista. Kakkosessa lähtö onnistuu ilman turhaa sutimista ja parin mutkan jälkeen lumipöly ei haittaa oman ajon ajamista. Paalun ottaminen tokassa mutkassa oli juuri sitä ajoa, mitä Saabilla pitää ajaa kesällä ja talvella - ulkoa vauhdilla kiertäen. Kolmannessa reistaileva bensapumppu haittaa keskittymistä ja viidennen sija menettäminen menee innostuksen piikkiin. Hienoa ajoa toinen lähtö. Kuten näkee, niin talvella liiasta tehosta on vain haittaa (muissa autoissa varmasti 150 hv koneelta). :lol:

EDIT: filmi katkeaa sopivasti ennen sijoituksen paranemista 7=>5 ja lopussa 5=>6.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, To Maalis 01, 2007 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mikäs bensapumppu anacondalla on?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin