V4 nokka-akseli?
Moro
Hyvin tasaisestihan tuo pelittää.
Teillä oli ilmatkin puolellanne säätöpäivänä ja Sarkkolassa on aina hauska käydä.
Tuo teholukema on ihan kohtuullinen. Muistankohan oikein, oliko se tehtaan ristisarjalla, 1,5 lohkolla, ym. jotain 120-125 hv parhaimmillaan moottorista eli teillä ihan ok.
tsemppiä !!
t.hopo
Hyvin tasaisestihan tuo pelittää.
Teillä oli ilmatkin puolellanne säätöpäivänä ja Sarkkolassa on aina hauska käydä.
Tuo teholukema on ihan kohtuullinen. Muistankohan oikein, oliko se tehtaan ristisarjalla, 1,5 lohkolla, ym. jotain 120-125 hv parhaimmillaan moottorista eli teillä ihan ok.
tsemppiä !!
t.hopo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Iloinen yllätys. Samalla dynolla mun kisapeli (1.9 l + isoventtiili kaksporttikannet + 1 x vaaka 48 Dellortto) tuotti hieman alle 130 hv, joten 1.5 L vakio venttiilinen pikku kaasarinen viritettynä onnistui mainiosti. Hollolassa nähdään sunnuntaina miten pikkulohko pörisee.hopo kirjoitti:Moro - Hyvin tasaisestihan tuo pelittää.
Teillä oli ilmatkin puolellanne säätöpäivänä ja Sarkkolassa on aina hauska käydä.
Tuo teholukema on ihan kohtuullinen. Muistankohan oikein, oliko se tehtaan ristisarjalla, 1,5 lohkolla, ym. jotain 120-125 hv parhaimmillaan moottorista eli teillä ihan ok. tsemppiä !! t.hopo

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Johnny V4 kirjoitti:Buahah. Tässä olis videonpätkää Anacondan auton säätämisestä. Hyvin rokkaa noinkin lopolta kuulostavalla kokoonpanolla. Tätä tykkiä ei myydä.![]()
http://lyhytlinkki.net/?00awyf88

Ihan kohtuullinen tulos.

Kyttäsittekö niitä sytkäennakoita ja AFR:iä?
Tossahan on ihan vakio mukit ja kanget sun muut?Puristussuhde kasvatettu vaan plaanaamalla kannet?
Raportoikaa toki että miten pysyy nipussa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei. Meitä kiinnostaa tällä hetkellä enemmän ruiskutuventtiilien työstämisestä V4:n imukanteen - kuvia ja millejä nettiin kaikkien ihailtavaksi (vaikka itselle ei ko tiedolla ole mitään käyttöä ).Suppari kirjoitti:Kyttäsittekö niitä sytkäennakoita ja AFR:iä?







Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
No,laitan nyt tuosta omasta nokkaviritteisestä muutamat kuvat,josko jotakuta vaikka kiinnostaa.Auriolareisinkin tuloksiin tällä tuskin ikinä ylletään,mutta josko tästä se 65hp olisi kytkimeltä,niin olen tyytyväinen.Tässä ei sentään ole edes sitä yhtä kaasutinta.
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190019.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190010.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190010.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190015.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190019.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190010.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190010.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q156 ... 190015.jpg
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hienoja kuvia ja varmasti kiinnostaa miten V4 Turbo pelittää kun on valmis. Nuo suuttimen paikat kiinnosti siellä toisessa jutussa kyseleviä kavereita.Suppari kirjoitti:No,laitan nyt tuosta omasta nokkaviritteisestä muutamat kuvat,josko jotakuta vaikka kiinnostaa.Auriolareisinkin tuloksiin tällä tuskin ikinä ylletään,mutta josko tästä se 65hp olisi kytkimeltä,niin olen tyytyväinen.Tässä ei sentään ole edes sitä yhtä kaasutinta.![]()

Eiköhän me sulle niitä ennakkoja saada kaivettua jossakin vaiheessa kun ilmat lämpenee. Meillä on ollut 5 autoa samaisessa paikassa säädettävänä ja pohjat on ottanut mun aiemmin mainitsema JM-Saab V4 1.9 l. Muistakin on saatu vähintään kriittiset 100 hv pyöriltä pl Anan pikkulohko. Pitää vaan päättää mistä autosta ne otetaan.

Tein nopsaan oman pätkän mun kesäauton viime suvisesta säätötapahtumasta:
http://personal.inet.fi/koti/mavalke/sonett.wmv
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Kiits.KeijoAnnikki kirjoitti: Hienoja kuvia ja varmasti kiinnostaa miten V4 Turbo pelittää kun on valmis. Nuo suuttimen paikat kiinnosti siellä toisessa jutussa kyseleviä kavereita.Hyvä auttaa kyselevää, sillä jokainen sitä tietoa uransa alussa kaipaa ja toivottavasti tiedon karttuessa sitä osaa myös toisille jakaa.
Eiköhän me sulle niitä ennakkoja saada kaivettua jossakin vaiheessa kun ilmat lämpenee. Meillä on ollut 5 autoa samaisessa paikassa säädettävänä ja pohjat on ottanut mun aiemmin mainitsema JM-Saab V4 1.9 l. Muistakin on saatu vähintään kriittiset 100 hv pyöriltä pl Anan pikkulohko. Pitää vaan päättää mistä autosta ne otetaan.![]()
Tein nopsaan oman pätkän mun kesäauton viime suvisesta säätötapahtumasta:
http://personal.inet.fi/koti/mavalke/sonett.wmv
Alan ennakkoja arpomaan luultavasti ensiviikolla,kun loput sähköhommat on tehty.Oltaisiin päästy säätöhommiin jo viikonloppuna jos ei olisi harrastettu yhtä ylimääräistä koneen nostoa ja asennusta.Prkl.Noh,sen minkä ensin säästi rahassa,jouduin maksamaan sekä rahassa ja ajassa.Kyse oli siis siitä,ettei originel borg/beck(og900) asetelma mahtunut sittenkään pyörimään kytkinkopassa.Tarvikekytkinpaketti motonetistä,ja homma toimii.Harmi kun ei saa asetelmaa erikseen,joutuu ostamaan hela hoidon.
En saa linkkiä auki.(evo?)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä sen videon linkin pitäisi nyt toimia - toimii ainakin mun työkoneelta ja kaverikin oli sen katsonut.Suppari kirjoitti:Alan ennakkoja arpomaan luultavasti ensiviikolla,kun loput sähköhommat on tehty.KeijoAnnikki kirjoitti: http://personal.inet.fi/koti/mavalke/sonett.wmv
En saa linkkiä auki.(evo?)
Pitää katsoa, jos ennakot saisi ylös lauantaina - sunnuntai menee joka tapauksessa Anacondan kisassa.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, Su Helmi 25, 2007 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Hyvin toimi. Kivasti se rumpsutteli... kohtuu lukematkin (kai) nakkas tauluun?KeijoAnnikki kirjoitti:Kyllä sen videon linkin pitäisi nyt toimia - toimii ainakin mun työkoneelta ja kaverikin oli sen katsonut.Suppari kirjoitti:Alan ennakkoja arpomaan luultavasti ensiviikolla,kun loput sähköhommat on tehty.KeijoAnnikki kirjoitti: http://personal.inet.fi/koti/mavalke/sonett.wmv
En saa linkkiä auki.(evo?)
Pitää katsoa, jos ennakot saisi ylös lauantaina - sunnuntai menee joka tapauksessa Anacondan kisassa.
Kiva yhdistelmä (kori ja tommonen kone) vieläkö olis takaveto niin jopas (ihan vaan oma mielipide).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tässä nyt video sieltä hollolan jm kisasta
: http://video.tinypic.com/player.php?v=2gw5quc

bmw e46 alias proteesi
Hyvin se näytti sielläkin pyyhkivän.anaconda kirjoitti:tässä nyt video sieltä hollolan jm kisasta: http://video.tinypic.com/player.php?v=2gw5quc

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ykköslähtö tosiaan totuttelua ja riskien karttamista. Kakkosessa lähtö onnistuu ilman turhaa sutimista ja parin mutkan jälkeen lumipöly ei haittaa oman ajon ajamista. Paalun ottaminen tokassa mutkassa oli juuri sitä ajoa, mitä Saabilla pitää ajaa kesällä ja talvella - ulkoa vauhdilla kiertäen. Kolmannessa reistaileva bensapumppu haittaa keskittymistä ja viidennen sija menettäminen menee innostuksen piikkiin. Hienoa ajoa toinen lähtö. Kuten näkee, niin talvella liiasta tehosta on vain haittaa (muissa autoissa varmasti 150 hv koneelta).anaconda kirjoitti:tässä nyt video sieltä hollolan jm kisasta: http://video.tinypic.com/player.php?v=2gw5quc

EDIT: filmi katkeaa sopivasti ennen sijoituksen paranemista 7=>5 ja lopussa 5=>6.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, To Maalis 01, 2007 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )