9-3 T7 käynnistyshäiriö

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

9-3 T7 käynnistyshäiriö

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Terve! Kävi tuossa äsken, jotta pirssini (9-3 2.0t vm. -01) lähti vasta toisella startilla käyntiin. Ei ikuna ennen tätä ole moista sattunut. Ensimmäinen startti oli varsin pitkä eikä edes luvannut. Olin aivan varma, että auto jäi Prisman pihaan, mutta ajattelin yrittää uudelleen. Ja kas kummaa, käynnistyi normaalisti 8O . Sytkäkasetti on vaihdettu 30 000 km sitten ja rahat saatu pois vaihtokampanjan yhteydessä. Onkohan muille käynyt samaa. Mikä mahtais olla vikana?
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Oliko kone ihan kylmä vai vielä lämmin?
Itsellä reistaili käynnistyksen kanssa lämpimänä ja syy oli kampiakselin asentoanturi. Saattoi myös sammua kesken ajon..

Seuraile tilannetta jos oli vaan poikkeus tai jos jatkuu vielä.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Siltä ja väliltä :D Eli, tankin viisari osoitti lounaaseen. Tuo anturi vähän käväisi mielessä. Pitänee seurailla tilannetta... Tuosta ei taida saada Tech:illäkään selvää. Ei ainakaan CE jäänyt palamaan.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Tankin viisaripa hyvinkii... perhana missä lie ajatukset. Siis lämpömittari tietenkin.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Saab-man kirjoitti:Siltä ja väliltä :D Eli, tankin viisari osoitti lounaaseen. Tuo anturi vähän käväisi mielessä. Pitänee seurailla tilannetta... Tuosta ei taida saada Tech:illäkään selvää. Ei ainakaan CE jäänyt palamaan.
Jeps, no mulla ei lähtenyt käyntiin ennen kuin lämöt oli ihan alhaalla.
Ja jos on tuo anturi eikä CE-valo syty niin tuskin on jäänyt mitän vikakoodeja muistiin. Näin ainakin minulla.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Jaahas... mulla käynnistyi toisella yrityksellä (puolilämmin kone) normaalisti. Jospa se olisi tuo anturi, taitaa olla bensapumppu arvokkaampi. Kuuluukohan 9-3 normaalisti bensapumpusta ääntä käynnistettäessä ja mistä tuon parhaiten kuulisi? Vois yrittää kuunnella, jos tulee vielä ongelmia.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Saab-man kirjoitti:Jaahas... mulla käynnistyi toisella yrityksellä (puolilämmin kone) normaalisti. Jospa se olisi tuo anturi, taitaa olla bensapumppu arvokkaampi. Kuuluukohan 9-3 normaalisti bensapumpusta ääntä käynnistettäessä ja mistä tuon parhaiten kuulisi? Vois yrittää kuunnella, jos tulee vielä ongelmia.
Bensapumppu tosiaan on toinen vaihtoehto.
Kyllä sen nakutuksen pitäisi kuulua ihan siihen kuskin paikalle kun virrat kääntää päälle..
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ok. Kiitos vinkistä. Pitänne pistää mankka pois päältä ja putsata korvat. Moottoriantenni takoo pakkasella siihen mallin, että ei pienet nakutukset tahdo kuulua.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin