Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
eli täytynee näin heti aluksi tunnustaa että en ole milloinkaan saabasta ajanut ja vain 2x istunut Saab 99 ja saab 900 vm85 kyytissä.
nyt sitten jostain tuli vahva lähes vastustamaton halu ostaa tuollainen Saab 900 T8 Coupe vm88
eli kaikki tieto ois tollasesta T8 saappaasta plussaa.
nyt on ekaks pakko hiukan kysyy
1. mitä bensaa käytän? 95e, 98e ? vaiko sitä uutta shellin ferrari benssaa jossa hiukan korkempi oktaaniluku.
2.mitkä öljyt ois hyvä heittää koneesee?
3. mitkä tulpat sopii parhaiten?
4.mitä huoltoo autolle pitäs ekaksi antaa kun sen hankkii?turbolle jotain,koneelle jotain vaiko jotain ihan muuta?
5. mitä vinkkejä pitäsi käyttää ajettaessa turbo saapilla? "turboneitsyys" ei ole vielä mennyt joten tietoo itselläni asiasta ei juurikaan ole.
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
nyt sitten jostain tuli vahva lähes vastustamaton halu ostaa tuollainen Saab 900 T8 Coupe vm88
eli kaikki tieto ois tollasesta T8 saappaasta plussaa.
nyt on ekaks pakko hiukan kysyy
1. mitä bensaa käytän? 95e, 98e ? vaiko sitä uutta shellin ferrari benssaa jossa hiukan korkempi oktaaniluku.
2.mitkä öljyt ois hyvä heittää koneesee?
3. mitkä tulpat sopii parhaiten?
4.mitä huoltoo autolle pitäs ekaksi antaa kun sen hankkii?turbolle jotain,koneelle jotain vaiko jotain ihan muuta?
5. mitä vinkkejä pitäsi käyttää ajettaessa turbo saapilla? "turboneitsyys" ei ole vielä mennyt joten tietoo itselläni asiasta ei juurikaan ole.
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Jos vain lompakko antaa myöden niin kyllä se 98e on aina parempaa kuin 95e, tuosta ferraribensasta en osaa sanoo mitään, mut tuskin se ainakaan huonompaa on kuin 98.Daword kirjoitti:
1. mitä bensaa käytän? 95e, 98e ? vaiko sitä uutta shellin ferrari benssaa jossa hiukan korkempi oktaaniluku.
Ei tuo turbo paljon muuta vaadi ajossa kuin ettei heti kylmänä ala kenkiin ja että muistaa pitää hetken käynnissä tyhjäkäynnillä ajon jälkeen jotta turboa ei sammuteta heti isoilla kierroksilla..Daword kirjoitti:
5. mitä vinkkejä pitäsi käyttää ajettaessa turbo saapilla? "turboneitsyys" ei ole vielä mennyt joten tietoo itselläni asiasta ei juurikaan ole.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Joni Tervalahti kirjoitti:Jos vain lompakko antaa myöden niin kyllä se 98e on aina parempaa kuin 95e, tuosta ferraribensasta en osaa sanoo mitään, mut tuskin se ainakaan huonompaa on kuin 98.Daword kirjoitti:
1. mitä bensaa käytän? 95e, 98e ? vaiko sitä uutta shellin ferrari benssaa jossa hiukan korkempi oktaaniluku.
Ei tuo turbo paljon muuta vaadi ajossa kuin ettei heti kylmänä ala kenkiin ja että muistaa pitää hetken käynnissä tyhjäkäynnillä ajon jälkeen jotta turboa ei sammuteta heti isoilla kierroksilla..Daword kirjoitti:
5. mitä vinkkejä pitäsi käyttää ajettaessa turbo saapilla? "turboneitsyys" ei ole vielä mennyt joten tietoo itselläni asiasta ei juurikaan ole.
selvä. Kiitoksii tiedosta.
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Ei eroa. Sama ahdin, välijäähdytin vain lisätty mahdollistaen korkeamman huipputehon. T16 sitten herääkin alemmalta.Daword kirjoitti:
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Tri-Lo kirjoitti:Ei eroa. Sama ahdin, välijäähdytin vain lisätty mahdollistaen korkeamman huipputehon. T16 sitten herääkin alemmalta.Daword kirjoitti:
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
selvä kiitoksii vastauksesta
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Tri-Lo kirjoitti:Ei eroa. Sama ahdin, välijäähdytin vain lisätty mahdollistaen korkeamman huipputehon. T16 sitten herääkin alemmalta.Daword kirjoitti:
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
kyllä lähtee alempaa tuo uudempi ja paljon sivistyneemmin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
mikkoimp kirjoitti:Tri-Lo kirjoitti:Ei eroa. Sama ahdin, välijäähdytin vain lisätty mahdollistaen korkeamman huipputehon. T16 sitten herääkin alemmalta.Daword kirjoitti:
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
kyllä lähtee alempaa tuo uudempi ja paljon sivistyneemmin.
no sehän olisi oikein hyvä juttu... kiitoksii tiedosta
Re: Saab 900 turbo. tietoo tarvitaan?
Tuliko erilainen ahdin jossain vaiheessa? -86 ic:n kanssa vai -87 vesijäähyn kanssa..?mikkoimp kirjoitti:Tri-Lo kirjoitti:Ei eroa. Sama ahdin, välijäähdytin vain lisätty mahdollistaen korkeamman huipputehon. T16 sitten herääkin alemmalta.Daword kirjoitti:
6. vääntääkö turbo tuossa 155hp vm89 t8 mallissa alempaa tai paremmin kuin tuossa aikasemmassa mallissa jossa 145heppaa?
kyllä lähtee alempaa tuo uudempi ja paljon sivistyneemmin.

empä ole ikinä tuollaista ilman vettä olevaa ic mallia ajanut joten tuohon en osaa sanoa, ero on kumminkin todella huomattava noihin ilman ic malleihin ja 88 ja 89 mitä minulla on ollut.
sitten mitsu on vielä taas herkempi kuin tuo t8:n vakio.
sitten mitsu on vielä taas herkempi kuin tuo t8:n vakio.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp kirjoitti:empä ole ikinä tuollaista ilman vettä olevaa ic mallia ajanut joten tuohon en osaa sanoa, ero on kumminkin todella huomattava noihin ilman ic malleihin ja 88 ja 89 mitä minulla on ollut.
sitten mitsu on vielä taas herkempi kuin tuo t8:n vakio.
onko mitsu mikä? 16 tappinen?
no oon ite kans joltain muulta foorumilta kuullut että 155hv T8 lähtis vetään alempaa kuin toi edellinen 145hv ilman ic:tä
eli kyllä mä ainaski ton uskosin.
Mun mielestäni T8:lla ajellessa kannattaa käyttää 98-bensaa, jälkikäyttää konetta aina ennen sammutusta sekä heittää toi http://www.900aero.com/ type-M modi boksiin. Itse olen ajellut 3 vuotta em. tavalla rikkomatta autoa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Karjay kirjoitti:Mun mielestäni T8:lla ajellessa kannattaa käyttää 98-bensaa, jälkikäyttää konetta aina ennen sammutusta sekä heittää toi http://www.900aero.com/ type-M modi boksiin. Itse olen ajellut 3 vuotta em. tavalla rikkomatta autoa.
juu täytyy painaa toi ohje nuppiin.. no 98 ja 95 hinta ero niin pieni että muutama sentti ei tee mitään eli joo annetaan 98 tai sit vaikka oikeen shellin ferrari bensaa ..he
kiitos linkistä
Tuolla miun 99 turbolla on ajettu ihan 95E:llä. APC-boksi joutuu puuttumaan nakutukseen toisinaan, mutta mitäpä väliä. Sehän on sen tehtävä. Monesti saa kiihdytellä ihan rivakastikin, eikä mitään nakutuksia ole ilmennyt. Elikkä tommosessa tavan ajossa 95e riittää ilman ic:täkin ihan mainiosti. Etenkin näin talvikelillä. Kulutuksessa en ole huomannut mitään eroa 95 vastaan 98.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01