
Turbo tuli taloon (ja vieläkin pientä säätöä kaipaa)
Saahan siihen tilattua avaimen, jos vaan tiedät koodin. Esim. jos siulla on ovissa tai takaluukun kannessa samalla avaimella toimiva pesä, mitä virtalukko, niin sieltä vaan se avaimen koodi ja avainta teettämään... Näin itekin selvitin 99:n avaimen koodin kattomalla takaluukun pesästä numerot.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Antais ne varmaan avaimen koodinkin sieltä liikkeestä(eikös sen sitten sais ihan paikallisella lukkosepällä teetettyä?).. Kannattaa paikalliselta Saabin tiskiltä kysyä tarkemmin miten toimivat tämmösien tapauksien varalta.lefa42 kirjoitti:Ei ole varmuutta avaimen (lukkojen) alkuperäisyydestä, kauankos moisen avaimen saaminen kestää? Hinta?
Muistelisin, että se veli tilas ihan sen avaimen sieltä liikkeestä eikä pelkkää koodia. Viikko siinä meni ja jtn. 10-20€ seutua kustansi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Jees.. soittelin ja kyselin, paikallinen lukkoliike lupasi seuraavaksi päiväksi koodia ja henkilöpapereita vastaan toimittaa parinkympin hintaluokassa. Ainoa mutka on se, että viikonloppu edessä, eli seuraava työpäivä = maanantai, ja ajattelin ihan kyllä tänään ajella.Saabinsti kirjoitti:Antais ne varmaan avaimen koodinkin sieltä liikkeestä(eikös sen sitten sais ihan paikallisella lukkosepällä teetettyä?).. Kannattaa paikalliselta Saabin tiskiltä kysyä tarkemmin miten toimivat tämmösien tapauksien varalta.lefa42 kirjoitti:Ei ole varmuutta avaimen (lukkojen) alkuperäisyydestä, kauankos moisen avaimen saaminen kestää? Hinta?
Muistelisin, että se veli tilas ihan sen avaimen sieltä liikkeestä eikä pelkkää koodia. Viikko siinä meni ja jtn. 10-20€ seutua kustansi.
Saako tuon koko virtalukon alumiinihässäkän vaihdettua näppärästi vaikka pakkilukko on päällä, eli ts. irtoaako tuo keppi tuosta jotenkin fiksusti? Ajattelin, jos laittaisin tuosta purkusatkusta toisen virtalukon..
Edit: Eipä tietenkään onnistu. i16 satkusta yritin koko hässäkkää mukaani, mutta millä ilveellä sen siitä saa ilman, että koko vaihteensiirtotanko tulee mukana (ei niitä alapuolen ruuveja kovin helposti tunnu auki saavan, kun ei työkalut mahdu).
Itseasiassa pelkän lukkosylinterin irroitus siitä riittäisi, avainkin on paikoillaan, en ohjeita seuraamalla kyllä saanut sitäkään irti (jotain lukitustappia painamalla jne..)..
Taidan siis ottaa taltan ja vasaran käteen, kuten parin aikaisemman oikuttelijankin kohdalla..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Siis ehjä avaimellinen pesähän lähtee kääntämällä sitä avainta ekan ja tokan pykälän puoliväliin. Sitte painetaan se nasta sieltä pesäsin sivulta. Toivotaan tietysti, että se on jo valmiiksi porattu auki. Muuten joutuu tulpan poraamaan veks. Kun nastan saa painettua, niin pesähän tulee avaimesta vetämällä pihalle, mikäli lukkopesä on vaan tarpeeksi timmissä kunnossa.
Sitä, miten puoskaroit ton "rikkinäisen" pesän, en laittaisi tänne nettiin mitään ohjeita.
ps. ei tuon koko keppihässäkänkään vaihto mikään hirveen monimutkainen homma ole. Penkit vaan veks, keskikonsoli veks, etupään verhousmatto kandee nostaa sivuun, sitte vaan sieltä tulipellistä se kumitulppa pois ja avaa vaihteistosta sen säädön. Jalkatilasta käsin sen saa tehtyä. Olen nimittäin kerran -20 pakkasessa purkanut 900:sta ton systeemin. Samoin 99:n vaihteensiirtoakin on tullut säädettyä ihan parkkipaikalla tuolta jalkatilasta käsin.
Sitä, miten puoskaroit ton "rikkinäisen" pesän, en laittaisi tänne nettiin mitään ohjeita.
ps. ei tuon koko keppihässäkänkään vaihto mikään hirveen monimutkainen homma ole. Penkit vaan veks, keskikonsoli veks, etupään verhousmatto kandee nostaa sivuun, sitte vaan sieltä tulipellistä se kumitulppa pois ja avaa vaihteistosta sen säädön. Jalkatilasta käsin sen saa tehtyä. Olen nimittäin kerran -20 pakkasessa purkanut 900:sta ton systeemin. Samoin 99:n vaihteensiirtoakin on tullut säädettyä ihan parkkipaikalla tuolta jalkatilasta käsin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avainhomma nyt ratkaistu "lähes identtisen" avaimen avulla, onneksi noita on tullut kerättyä talteen paaliin menneistä n. 17kpl. 
Seuraava kysymys :
Kastelee herkästi kylmästä käynnistäessä, eli siis lähtee käyntiin, käy hetken komeasti, sitten alkaa saada niin paljon bensaa, että röpöttää, ja lopulta tukehtuu. NGK-tulpilla oli tähän asti, nyt laitoin uuden densot.
Pintakaasulla ajettaessa pätkimisen aiheutti mitä todennäköisimmin IC:n ja läppäkotelon välienen kumiletku, joka repesi halki, se on nyt korvattu uudella.
Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.
Ideoita?

Seuraava kysymys :
Kastelee herkästi kylmästä käynnistäessä, eli siis lähtee käyntiin, käy hetken komeasti, sitten alkaa saada niin paljon bensaa, että röpöttää, ja lopulta tukehtuu. NGK-tulpilla oli tähän asti, nyt laitoin uuden densot.
Pintakaasulla ajettaessa pätkimisen aiheutti mitä todennäköisimmin IC:n ja läppäkotelon välienen kumiletku, joka repesi halki, se on nyt korvattu uudella.
Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.
Ideoita?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Älkää edes mainitko, vieläkin pää pipi.Suppari kirjoitti:Hyvin se vaihtui normipäivänäkinlefa42 kirjoitti: Pintakaasulla ajettaessa pätkimisen aiheutti mitä todennäköisimmin IC:n ja läppäkotelon välienen kumiletku, joka repesi halki, se on nyt korvattu uudella.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vaihdat sen ehjään "uuteen".lefa42 kirjoitti: Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.
Ideoita?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
"taas"?Mertmi kirjoitti:Vaihdat sen ehjään "uuteen".lefa42 kirjoitti: Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.
Ideoita?

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vai vaikuttaako pakkanen luistiin kylmentämällä sitä liikaa eli luisti auki ja luulee että kone on kylmä jne.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Omalla kokemuksella enintään 200rpm se voi nostaa, jos oikein kovassa pakkasessa on ajettu maantieajoa ja kääntyy esim. risteyksessä. Silloin voi huomata, että on kierrokset hiukan ylempänä, kuin normaalisti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01