Turbo tuli taloon (ja vieläkin pientä säätöä kaipaa)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

^ oivoi, pitäs olla avaimen perässä jotain oravaa isompaa. ihellä oli entiseen autoon neljät ja nykyiseen kolmet avaimet. iha vaa varmuuvvenvuoks, oon melkonen tuusa :oops:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllä helpommalla käy kun patruunan vaan vaihtaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Saahan siihen tilattua avaimen, jos vaan tiedät koodin. Esim. jos siulla on ovissa tai takaluukun kannessa samalla avaimella toimiva pesä, mitä virtalukko, niin sieltä vaan se avaimen koodi ja avainta teettämään... Näin itekin selvitin 99:n avaimen koodin kattomalla takaluukun pesästä numerot.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Isoveljellä hävis joskus bemarin avaimet ja sai ihan auton valmistusnumeron mukaan avaimet tilattua liikkeestä...tietysti auton omistajuus piti todistaa :lol:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ei ole varmuutta avaimen (lukkojen) alkuperäisyydestä, kauankos moisen avaimen saaminen kestää? Hinta?

Pitäisi päästä tästä huristelemaan, onko tuo lukko helppo rikkoa, jotta saan pyöräytettyä käymään?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

lefa42 kirjoitti:Ei ole varmuutta avaimen (lukkojen) alkuperäisyydestä, kauankos moisen avaimen saaminen kestää? Hinta?
Antais ne varmaan avaimen koodinkin sieltä liikkeestä(eikös sen sitten sais ihan paikallisella lukkosepällä teetettyä?).. Kannattaa paikalliselta Saabin tiskiltä kysyä tarkemmin miten toimivat tämmösien tapauksien varalta.

Muistelisin, että se veli tilas ihan sen avaimen sieltä liikkeestä eikä pelkkää koodia. Viikko siinä meni ja jtn. 10-20€ seutua kustansi.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Saabinsti kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Ei ole varmuutta avaimen (lukkojen) alkuperäisyydestä, kauankos moisen avaimen saaminen kestää? Hinta?
Antais ne varmaan avaimen koodinkin sieltä liikkeestä(eikös sen sitten sais ihan paikallisella lukkosepällä teetettyä?).. Kannattaa paikalliselta Saabin tiskiltä kysyä tarkemmin miten toimivat tämmösien tapauksien varalta.

Muistelisin, että se veli tilas ihan sen avaimen sieltä liikkeestä eikä pelkkää koodia. Viikko siinä meni ja jtn. 10-20€ seutua kustansi.
Jees.. soittelin ja kyselin, paikallinen lukkoliike lupasi seuraavaksi päiväksi koodia ja henkilöpapereita vastaan toimittaa parinkympin hintaluokassa. Ainoa mutka on se, että viikonloppu edessä, eli seuraava työpäivä = maanantai, ja ajattelin ihan kyllä tänään ajella.

Saako tuon koko virtalukon alumiinihässäkän vaihdettua näppärästi vaikka pakkilukko on päällä, eli ts. irtoaako tuo keppi tuosta jotenkin fiksusti? Ajattelin, jos laittaisin tuosta purkusatkusta toisen virtalukon..

Edit: Eipä tietenkään onnistu. i16 satkusta yritin koko hässäkkää mukaani, mutta millä ilveellä sen siitä saa ilman, että koko vaihteensiirtotanko tulee mukana (ei niitä alapuolen ruuveja kovin helposti tunnu auki saavan, kun ei työkalut mahdu).

Itseasiassa pelkän lukkosylinterin irroitus siitä riittäisi, avainkin on paikoillaan, en ohjeita seuraamalla kyllä saanut sitäkään irti (jotain lukitustappia painamalla jne..)..

Taidan siis ottaa taltan ja vasaran käteen, kuten parin aikaisemman oikuttelijankin kohdalla..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis ehjä avaimellinen pesähän lähtee kääntämällä sitä avainta ekan ja tokan pykälän puoliväliin. Sitte painetaan se nasta sieltä pesäsin sivulta. Toivotaan tietysti, että se on jo valmiiksi porattu auki. Muuten joutuu tulpan poraamaan veks. Kun nastan saa painettua, niin pesähän tulee avaimesta vetämällä pihalle, mikäli lukkopesä on vaan tarpeeksi timmissä kunnossa.

Sitä, miten puoskaroit ton "rikkinäisen" pesän, en laittaisi tänne nettiin mitään ohjeita.

ps. ei tuon koko keppihässäkänkään vaihto mikään hirveen monimutkainen homma ole. Penkit vaan veks, keskikonsoli veks, etupään verhousmatto kandee nostaa sivuun, sitte vaan sieltä tulipellistä se kumitulppa pois ja avaa vaihteistosta sen säädön. Jalkatilasta käsin sen saa tehtyä. Olen nimittäin kerran -20 pakkasessa purkanut 900:sta ton systeemin. Samoin 99:n vaihteensiirtoakin on tullut säädettyä ihan parkkipaikalla tuolta jalkatilasta käsin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Avainhomma nyt ratkaistu "lähes identtisen" avaimen avulla, onneksi noita on tullut kerättyä talteen paaliin menneistä n. 17kpl. :)

Seuraava kysymys :

Kastelee herkästi kylmästä käynnistäessä, eli siis lähtee käyntiin, käy hetken komeasti, sitten alkaa saada niin paljon bensaa, että röpöttää, ja lopulta tukehtuu. NGK-tulpilla oli tähän asti, nyt laitoin uuden densot.

Pintakaasulla ajettaessa pätkimisen aiheutti mitä todennäköisimmin IC:n ja läppäkotelon välienen kumiletku, joka repesi halki, se on nyt korvattu uudella.

Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.

Ideoita?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

lefa42 kirjoitti: Pintakaasulla ajettaessa pätkimisen aiheutti mitä todennäköisimmin IC:n ja läppäkotelon välienen kumiletku, joka repesi halki, se on nyt korvattu uudella.
Hyvin se vaihtui normipäivänäkin :D
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Suppari kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Pintakaasulla ajettaessa pätkimisen aiheutti mitä todennäköisimmin IC:n ja läppäkotelon välienen kumiletku, joka repesi halki, se on nyt korvattu uudella.
Hyvin se vaihtui normipäivänäkin :D
Älkää edes mainitko, vieläkin pää pipi. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

lefa42 kirjoitti: Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.

Ideoita?
Vaihdat sen ehjään "uuteen".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mertmi kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Tänään ajelin n.150km "testiajoa", ja ajon päätteeksi totesin taas tyhjäkäynnin olevan 1500-2000rpm hujakoilla, jälleen kerran tuon lisäilmaluistin letkua umpeen puristamalla tippuu tyhjäkäynti, vaikka ko. osa on jo kertaalleen vaihdettu toiseen.

Ideoita?
Vaihdat sen ehjään "uuteen".
"taas"? :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Vai vaikuttaako pakkanen luistiin kylmentämällä sitä liikaa eli luisti auki ja luulee että kone on kylmä jne.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omalla kokemuksella enintään 200rpm se voi nostaa, jos oikein kovassa pakkasessa on ajettu maantieajoa ja kääntyy esim. risteyksessä. Silloin voi huomata, että on kierrokset hiukan ylempänä, kuin normaalisti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin