9-5 käynti-/huohotin ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tossa missä 9-3: ssa se on, varmaan samassa paikassa sullakin.

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
kaapo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:57

Viesti Kirjoittaja kaapo »

Kiitoksia paljon.
Jos ei näillä vinkeillä löydy, niin optikolla käynti on tarpeen.

Voiko anturin kunnon todeta yleismittarilla mitaten? Miten?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Voihan sen mitata. Anturin resistanssi on 860+/-90 Ohm. Minulla pätkivä anturi kuitenkin antoi tuohon toleranssiin sopivan tuloksen... Minusta oireet eivät oikein sovi asentoanturiin, vaan enemmin veikkaisin läppäkoteloa. Missä päin auto on, löytyisiköhän keneltäkään lähistöiltä toista läppäkoteloa kokeiltavaksi..?

Eski
kaapo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:57

Viesti Kirjoittaja kaapo »

Auto eteläisessä Keski-Suomessa.
Huomenna tarkoitus mennä Jyväskylään Laakkosen pikahuoltoon piuhan päähän, jos ei tänä ilta hommaan tule mitään selkeyttä.

Niin, auto on tosiaan kuluttanut/hukannut öljyä reilun litran viime öljynvaihdosta (ajettu n. 7000 km), ei mun mielestä ole normaalia.

Joten voiko koko homma olla jotain vakavampaa?
Viimeksi muokannut kaapo, Ke Helmi 21, 2007 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ahaa, oletko kuullut ProCarservicestä? Löytyy siitä Laukaantien toiselta puolelta. Minulta muuten löytyisi Vihtavuoresta läppäkotelo testattavaksi...

Eski
kaapo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:57

Viesti Kirjoittaja kaapo »

ProCarService nimi on tuttu, ei muuta.

Saisikohan sieltä apua Laakkosta paremmin / nopeammin?

Jos homma vaatii isompia toimenpiteitä, minne kannattaa viedä korjaukseen?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, Procarille ehdottomasti enemmin kuin Laakkoselle. PCS:llä on kyllä jonoa, en tiedä tämän päivän tilannetta, mutta kysymällä numerosta 014282200 selviää...

Jos läppäkotelo menee vaihtoon, se kannattaa kuitenkin tilata tuolta:
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1178

Eski
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Vaihtoehtoisesti myös tuolta kannattaa katsella läppäkoteloa...

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1997

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Viallinen ilmamassa-anturi voi aiheuttaa sen, että kierrokset ei laske niin nopeasti kuin normaalisti. Saman tekee viallinen imuilman paineanturi. Asentoanturi oireilee taasen aiheuttamalla sytytyshäiriöitä (teräviä nykäisyjä) ja / tai kuolee kerrasta kokonaan. Läppäkoteloa ei ihan ekaksi
menisi syyttämään, koska sen viat pitäisi (ainakin teoriassa) johtaa limp-home tilaan. Vai oliko se limp-home sulla päällä?
kaapo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:57

Viesti Kirjoittaja kaapo »

En ole täysin perillä mitä se limb-home tila tarkoittaa/todetaan, mutta mitään varoitusvaloa ei ole hälytellyt (CE-valo).
Auto starttaa normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä (huojuen).
Jostain luin, että limb-home tilassa auto ei käy tyhjäkäyntiä?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Limb-home -tilassa auto käy huonosti tai ei ollenkaan tyhjäkäyntiä ja CE-valo syttyy. Jos CE-valo ei ole koskaan syttynyt, ei löydy mitään vikakoodejakaan.

Eski
kaapo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:57

Viesti Kirjoittaja kaapo »

No niin, nyt auto käynyt piuhoissa ja tutkittu vikaa.
Imusarjan tiiviste näyttäisi vuotavan ja käyntihäiriöt näyttäisivät johtuvan siitä.

Vaihdetaan tiiviste ja palataan asiaa.
kaapo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 11:57

tiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja kaapo »

Nyt on tiiviste vaihdettu ja auto käy mallikkaasti.

Tiiviste maksoi noin 20 euroa, työt huomattavasti enemmän 280 euroa.

Kiitoksia kaikista vinkeistä.
Vastaa Viestiin