Defan hälyttimet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Defan hälyttimet

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Olisikohan kenelläkään tiedossa, mistä saisin Defa patriot II:n jonkin näkösen käyttömanuskan? Ongelma on auton turha hälyttäminen, joka todennäköisesti johtuu sisätutkan TODELLA huonosta sijainnista. Pitäisi saada kytkettyä tutka pois toiminnasta, ja muutenkin olisi kiva vähän tutkia hälyttimen toimintaa.
Hälyt tuli auton mukana ostaessa, mutta minkäänlaista manuskaa ei autosta läytynyt...
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Pikaisella googlettamisella tuolta kannattaa katsoa löytyykö omaan hälyyn sopivaa ohjetta.

http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=&ndid=
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Helpoimmin saat kytkettyä sisätutkan pois päältä irroittamalla keskusyksiköstä sisätutkan liittimen. Vanhan autoni Defa Patriot 700 -hälyttimen teknisen käsikirjan mukaan sisätutkan 3-napainen liitin on nimetty P6:ksi ja sijaitsee heti pikalukitusliittimen vieressä (samalla sivulla mistä lähtee antennipiuha). En tosin tiedä eroaako mainitsemasi Patriot II -malli kuinka paljon 700-sarjan mallista.

Toinen vaihtoehto on säätää sisätutkan herkkyyttä. Voin kirjoitella ohjeet kuinka tämä tehdään, jos haluat.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Peetu
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 16:25
Paikkakunta: T:la

Viesti Kirjoittaja Peetu »

Sitäkin olen tässä miettinyt, että minkäköhän sarjan hälytin mahtaa kyseessä olla. Auto on vm. -95, mutta en tiedä, onko hälytin asennettu autoon jo silloin uutena, vaiko myöhemmin.

Ensimmäisen vastauksen linkistä sain kyllä hyvät ohjeet sisätutkan poiskytkemiseks (ainakin 800-sarjaan)... pitää kokeilla
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Peetu kirjoitti:Ensimmäisen vastauksen linkistä sain kyllä hyvät ohjeet sisätutkan poiskytkemiseks (ainakin 800-sarjaan)... pitää kokeilla
Huomaa, että uudempi 800-sarja eroaa aikalailla Patriot-sarjasta.

edit: Siis rautalangasta :), 800-sarjan ohjelmointiohjeet eivät päde Patriot-sarjalaisiin.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Jyrki27
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Loka 20, 2005 07:35

Asennusvinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Jyrki27 »

Olis tarkoitus asentaa Defa 821- hälytin -93 CSE:hen. Kertokaapa vinkkejä jotta saan homman menee läpi viikonlopussa. Torven, keskusyksikön, tutkan ym. sijoittelu tonnarissa? Ja tietysti auttaa asiaa jos joku tietäis kertoa vähän auton puolen johdoista. Ettei tarttis kaikkia johtoja "kokeilla".
Jyrki27
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Loka 20, 2005 07:35

Viesti Kirjoittaja Jyrki27 »

Mimmi kirjoitti: Johtoja EN opasta yleisellä foorumilla, koska väärät henkilöt saavat ilmaiset vinkit hälyn poistamiseen.
Joo tosiaan!! :oops:

Mutta mailista olisin kiitollinen!
Make-82
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Make-82 »

Itselläni ikivanha 700 sarjalainen, pistin Kahalle sähköpostikyselyä ja lähettivät samantien postitse suomenkieliset käyttö/asennusohjeet...yllättävän hyvää palvelua. Jos manuska puuttuu niin mailailkaa sinne vaan.
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Onkohan kova homma vaihtaa patriotin tilalle joku muu hälytin. Pystyykö käyttämään defan antureita? Säästyisi johdotuksissa aika paljolta. Saakohan jostain patriotin kytkentäkaaviota, tarkkaa mallia en muista ulkoa?
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

DEFAn hälytin oli ,mulla ainakin, hyvä yöjuoksuttaja. Ulisi, vikisi pakkasella ja hälytti ihan omiaan.
Maahantuoja toimii upeasti, mutta ei tule yöllä sulkemaan ujeltelijaa.

Itse en asenna mihinkään enää kyseistä häläriä.

Enforcer pelittää ja maahantuoja palvelee todella upeasti kaukosäätimien vaihdoissa ja korjauksissa.

Nykyisin asennamme Vipereitä omiimme, liimaamatta ikkunoihin hälärin merkkiä.
Tuo merkin liimaaminen kertoo lainaajalle, miten toimitaan tän auton kanssa, siinä syy.

Tehkää myös omia kusetusvirityksiä.

Ei turhia hälytyksiä, Enforcerilla ja Viperilla, näitä suosittelen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin