Defan hälyttimet
Defan hälyttimet
Olisikohan kenelläkään tiedossa, mistä saisin Defa patriot II:n jonkin näkösen käyttömanuskan? Ongelma on auton turha hälyttäminen, joka todennäköisesti johtuu sisätutkan TODELLA huonosta sijainnista. Pitäisi saada kytkettyä tutka pois toiminnasta, ja muutenkin olisi kiva vähän tutkia hälyttimen toimintaa.
Hälyt tuli auton mukana ostaessa, mutta minkäänlaista manuskaa ei autosta läytynyt...
Hälyt tuli auton mukana ostaessa, mutta minkäänlaista manuskaa ei autosta läytynyt...
Pikaisella googlettamisella tuolta kannattaa katsoa löytyykö omaan hälyyn sopivaa ohjetta.
http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=&ndid=
http://www.defa.com/uig_a.php3?lang=&ndid=
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Helpoimmin saat kytkettyä sisätutkan pois päältä irroittamalla keskusyksiköstä sisätutkan liittimen. Vanhan autoni Defa Patriot 700 -hälyttimen teknisen käsikirjan mukaan sisätutkan 3-napainen liitin on nimetty P6:ksi ja sijaitsee heti pikalukitusliittimen vieressä (samalla sivulla mistä lähtee antennipiuha). En tosin tiedä eroaako mainitsemasi Patriot II -malli kuinka paljon 700-sarjan mallista.
Toinen vaihtoehto on säätää sisätutkan herkkyyttä. Voin kirjoitella ohjeet kuinka tämä tehdään, jos haluat.
Toinen vaihtoehto on säätää sisätutkan herkkyyttä. Voin kirjoitella ohjeet kuinka tämä tehdään, jos haluat.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Sitäkin olen tässä miettinyt, että minkäköhän sarjan hälytin mahtaa kyseessä olla. Auto on vm. -95, mutta en tiedä, onko hälytin asennettu autoon jo silloin uutena, vaiko myöhemmin.
Ensimmäisen vastauksen linkistä sain kyllä hyvät ohjeet sisätutkan poiskytkemiseks (ainakin 800-sarjaan)... pitää kokeilla
Ensimmäisen vastauksen linkistä sain kyllä hyvät ohjeet sisätutkan poiskytkemiseks (ainakin 800-sarjaan)... pitää kokeilla
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Huomaa, että uudempi 800-sarja eroaa aikalailla Patriot-sarjasta.Peetu kirjoitti:Ensimmäisen vastauksen linkistä sain kyllä hyvät ohjeet sisätutkan poiskytkemiseks (ainakin 800-sarjaan)... pitää kokeilla
edit: Siis rautalangasta

Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Asennusvinkkejä kaivataan
Olis tarkoitus asentaa Defa 821- hälytin -93 CSE:hen. Kertokaapa vinkkejä jotta saan homman menee läpi viikonlopussa. Torven, keskusyksikön, tutkan ym. sijoittelu tonnarissa? Ja tietysti auttaa asiaa jos joku tietäis kertoa vähän auton puolen johdoista. Ettei tarttis kaikkia johtoja "kokeilla".
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
DEFAn hälytin oli ,mulla ainakin, hyvä yöjuoksuttaja. Ulisi, vikisi pakkasella ja hälytti ihan omiaan.
Maahantuoja toimii upeasti, mutta ei tule yöllä sulkemaan ujeltelijaa.
Itse en asenna mihinkään enää kyseistä häläriä.
Enforcer pelittää ja maahantuoja palvelee todella upeasti kaukosäätimien vaihdoissa ja korjauksissa.
Nykyisin asennamme Vipereitä omiimme, liimaamatta ikkunoihin hälärin merkkiä.
Tuo merkin liimaaminen kertoo lainaajalle, miten toimitaan tän auton kanssa, siinä syy.
Tehkää myös omia kusetusvirityksiä.
Ei turhia hälytyksiä, Enforcerilla ja Viperilla, näitä suosittelen.
Maahantuoja toimii upeasti, mutta ei tule yöllä sulkemaan ujeltelijaa.
Itse en asenna mihinkään enää kyseistä häläriä.
Enforcer pelittää ja maahantuoja palvelee todella upeasti kaukosäätimien vaihdoissa ja korjauksissa.
Nykyisin asennamme Vipereitä omiimme, liimaamatta ikkunoihin hälärin merkkiä.
Tuo merkin liimaaminen kertoo lainaajalle, miten toimitaan tän auton kanssa, siinä syy.
Tehkää myös omia kusetusvirityksiä.
Ei turhia hälytyksiä, Enforcerilla ja Viperilla, näitä suosittelen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3