Motonetin Sport putket??
Motonetin Sport putket??
kuinkas helposti noita motonetin sport vaimentimii saa tollaseen vm88 saab900 t8 kiinni?
onko kovakin operaatio? jos jollakin on kokemusta?
mikähän noista malleista sais helpoiten istuun paikoilleen ilman kirosanoja?
http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
onko kovakin operaatio? jos jollakin on kokemusta?
mikähän noista malleista sais helpoiten istuun paikoilleen ilman kirosanoja?
http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
Siis Turbomalleissahan on vähän riippuen yksi tai kaksi äänenvaimenninta. (Katalysaattorimalleissa on katti, katittomissa siinä kohtaa on vapaavirtausäänenvaimennin.) tuo taka-akselin luona oleva sijainti tuolla refleksipöntöllä on käsittääkseni varsin optimaalinen paikka sille yleensäkin. Sen tilalle voi toki vaihtaa äänenvaimentimen. Kun jotkut ovat laittaneet vapareihin noita turbon pakoputkistoja, niin niiden perusteella se kuulosta melkoisen vapaasti virtaavalta jo vakiona. Kuuluu kaikki putkessa polttamiset moottorijarrutuksella ja muutenkin melkoinen pörinäputki. Senverta pitää kertoa teoriaa, että turbo itsessään vaimentaa ääntä aika huimasti.
Turbomalleihin ei tonne putken loppuun mielestäni tarvii mitään sordiinoita. Jos haluaa näyttävyyttä, niin säästyy muutes rahaakin, kun laittaa vain pakoputkenpään nätiksi.
Jos olet hakemassa tehoja autoosi, niin pakoputken alkupään parantaminen olisi eka juttu. Siinä heti turbon luona on hillittömän jyrkkä valurautainen mutka. Siitä pitää hankkiutua eroon.
Turbomalleihin ei tonne putken loppuun mielestäni tarvii mitään sordiinoita. Jos haluaa näyttävyyttä, niin säästyy muutes rahaakin, kun laittaa vain pakoputkenpään nätiksi.
Jos olet hakemassa tehoja autoosi, niin pakoputken alkupään parantaminen olisi eka juttu. Siinä heti turbon luona on hillittömän jyrkkä valurautainen mutka. Siitä pitää hankkiutua eroon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Siis Turbomalleissahan on vähän riippuen yksi tai kaksi äänenvaimenninta. (Katalysaattorimalleissa on katti, katittomissa siinä kohtaa on vapaavirtausäänenvaimennin.) tuo taka-akselin luona oleva sijainti tuolla refleksipöntöllä on käsittääkseni varsin optimaalinen paikka sille yleensäkin. Sen tilalle voi toki vaihtaa äänenvaimentimen. Kun jotkut ovat laittaneet vapareihin noita turbon pakoputkistoja, niin niiden perusteella se kuulosta melkoisen vapaasti virtaavalta jo vakiona. Kuuluu kaikki putkessa polttamiset moottorijarrutuksella ja muutenkin melkoinen pörinäputki. Senverta pitää kertoa teoriaa, että turbo itsessään vaimentaa ääntä aika huimasti.
Turbomalleihin ei tonne putken loppuun mielestäni tarvii mitään sordiinoita. Jos haluaa näyttävyyttä, niin säästyy muutes rahaakin, kun laittaa vain pakoputkenpään nätiksi.
Jos olet hakemassa tehoja autoosi, niin pakoputken alkupään parantaminen olisi eka juttu. Siinä heti turbon luona on hillittömän jyrkkä valurautainen mutka. Siitä pitää hankkiutua eroon.
juu voishan se olla että riittää putken pääkin...
valurauta mutka? onko se misään säännöksessä kiellettyä poistaa?
miksiköhän siellä edes on sellainen?
riittääköhän siihen että vetäsee jollain poikki ja uus mitotettu putki tilalle ja hitsaamaan.
Valurautainen "ryssämutka" on pulteilla kiinni turbossa, joten sitä ei tarvitse katkaista. Väljemmän mutkan tekeminen tilalle vaatii akun siirtämistä johonkin muualle, käytännössä takakonttiin. Speedpartsilta löytyy valmis ratkaisu: http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_avg_900.shtml
Eski
Eski
Eski kirjoitti:Valurautainen "ryssämutka" on pulteilla kiinni turbossa, joten sitä ei tarvitse katkaista. Väljemmän mutkan tekeminen tilalle vaatii akun siirtämistä johonkin muualle, käytännössä takakonttiin. Speedpartsilta löytyy valmis ratkaisu: http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_avg_900.shtml
Eski
ja hintaa operaatiolle tulisi?? noi hinnat ei oikeen sano mitään mitä tuossa linkissä oli?
Miulla ei ole tossa 99turbossa sitä ryssämutkaa. Se korvaava osa on tehty kait jostakin ihan tavallisesta putkesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01