Motonetin Sport putket??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Motonetin Sport putket??

Viesti Kirjoittaja Daword »

kuinkas helposti noita motonetin sport vaimentimii saa tollaseen vm88 saab900 t8 kiinni?

onko kovakin operaatio? jos jollakin on kokemusta?

mikähän noista malleista sais helpoiten istuun paikoilleen ilman kirosanoja?

http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis Turbomalleissahan on vähän riippuen yksi tai kaksi äänenvaimenninta. (Katalysaattorimalleissa on katti, katittomissa siinä kohtaa on vapaavirtausäänenvaimennin.) tuo taka-akselin luona oleva sijainti tuolla refleksipöntöllä on käsittääkseni varsin optimaalinen paikka sille yleensäkin. Sen tilalle voi toki vaihtaa äänenvaimentimen. Kun jotkut ovat laittaneet vapareihin noita turbon pakoputkistoja, niin niiden perusteella se kuulosta melkoisen vapaasti virtaavalta jo vakiona. Kuuluu kaikki putkessa polttamiset moottorijarrutuksella ja muutenkin melkoinen pörinäputki. Senverta pitää kertoa teoriaa, että turbo itsessään vaimentaa ääntä aika huimasti.

Turbomalleihin ei tonne putken loppuun mielestäni tarvii mitään sordiinoita. Jos haluaa näyttävyyttä, niin säästyy muutes rahaakin, kun laittaa vain pakoputkenpään nätiksi.

Jos olet hakemassa tehoja autoosi, niin pakoputken alkupään parantaminen olisi eka juttu. Siinä heti turbon luona on hillittömän jyrkkä valurautainen mutka. Siitä pitää hankkiutua eroon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Mertmi kirjoitti:Siis Turbomalleissahan on vähän riippuen yksi tai kaksi äänenvaimenninta. (Katalysaattorimalleissa on katti, katittomissa siinä kohtaa on vapaavirtausäänenvaimennin.) tuo taka-akselin luona oleva sijainti tuolla refleksipöntöllä on käsittääkseni varsin optimaalinen paikka sille yleensäkin. Sen tilalle voi toki vaihtaa äänenvaimentimen. Kun jotkut ovat laittaneet vapareihin noita turbon pakoputkistoja, niin niiden perusteella se kuulosta melkoisen vapaasti virtaavalta jo vakiona. Kuuluu kaikki putkessa polttamiset moottorijarrutuksella ja muutenkin melkoinen pörinäputki. Senverta pitää kertoa teoriaa, että turbo itsessään vaimentaa ääntä aika huimasti.

Turbomalleihin ei tonne putken loppuun mielestäni tarvii mitään sordiinoita. Jos haluaa näyttävyyttä, niin säästyy muutes rahaakin, kun laittaa vain pakoputkenpään nätiksi.

Jos olet hakemassa tehoja autoosi, niin pakoputken alkupään parantaminen olisi eka juttu. Siinä heti turbon luona on hillittömän jyrkkä valurautainen mutka. Siitä pitää hankkiutua eroon.



juu voishan se olla että riittää putken pääkin...

valurauta mutka? onko se misään säännöksessä kiellettyä poistaa?
miksiköhän siellä edes on sellainen?

riittääköhän siihen että vetäsee jollain poikki ja uus mitotettu putki tilalle ja hitsaamaan.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Valurautainen "ryssämutka" on pulteilla kiinni turbossa, joten sitä ei tarvitse katkaista. Väljemmän mutkan tekeminen tilalle vaatii akun siirtämistä johonkin muualle, käytännössä takakonttiin. Speedpartsilta löytyy valmis ratkaisu: http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_avg_900.shtml

Eski
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Eski kirjoitti:Valurautainen "ryssämutka" on pulteilla kiinni turbossa, joten sitä ei tarvitse katkaista. Väljemmän mutkan tekeminen tilalle vaatii akun siirtämistä johonkin muualle, käytännössä takakonttiin. Speedpartsilta löytyy valmis ratkaisu: http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_avg_900.shtml

Eski



ja hintaa operaatiolle tulisi?? noi hinnat ei oikeen sano mitään mitä tuossa linkissä oli?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

1kr = 0.10787371 euroa. Eli koko putkisto maksaa reilun 500 euroa.

Eski
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Eski kirjoitti:1kr = 0.10787371 euroa. Eli koko putkisto maksaa reilun 500 euroa.

Eski


Jessus! no ompas siinä hintaa... sillähän saa jo auton korjattuu moneen kertaan.. ja maksettuu 1vuoden vakuutus maksut hehe

helpompaa varmaan jos tehoi haluu niin säätää apc boxii
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miulla ei ole tossa 99turbossa sitä ryssämutkaa. Se korvaava osa on tehty kait jostakin ihan tavallisesta putkesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin