900i16 nykii

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

900i16 nykii

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep juu haulla löytyi paljon juttua. mutta
autopaikallaan kestää kierroksia ihan ok! lähtee liikenteeseen niin nykii rajusti. v-kansi kuiva,tulpankohdot ei lyö läpi,uudet tulpat,immun lanka on ehjä,alipaineletkut paikoillaan,tyhjäkäynti ok.hiilisäiliö naputtaa rajusti,lämmöt ok,käyntiin ok,mutta ajossa nykii ei vaikutuksia millä kierosalueella!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Bensapumppu, sytytyspuola? Ilmavuoto imupuolella?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

b-pumppu 1v vanha... tulpanjohdot vaihdoin pienempi ohmisiin....
kohta mittaan puolan....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Alkoiko oireet heti kansirempan jälkeen vai ajoitko autolla rempan jälkeen hetken oireettomana?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

melkein heti...... liekkö jotakin unohtunut? jako on pikkasen pielessä,ketju sen verran venynyt,paikallaan ottaa kierroksia ihan ok! mittailin tulpanjohtoja vaihdoin vanhat koska mitkä paikoillaan oli oli vastusta yli 13 ohmia ja vanhat oli 7-8ohmia suurinpiirtein.
mittailin puolaa,ensiöpuoli 1- ja 15+ välissä en saanut lukemia ollenkaan,tais olla liitin vaan niin paskanen,toisiopuolella oli eli 1- ja keskellä 7.16 alfamerin kirjan mukaan 7.2-8.2kohm olisi hyvä!

taitaa noissa johdoissakin olla liikaa vastusta. koeajolla ei nykinyt niin pahasti....kone huonetta katsellessani kaikki näyttäisi olevan paikoillaan.heiluttelin johtoja,ei vaikutusta käyntiin,kierroslukumittari ei oireile eli ei vissiin ole boksi vika. imm saattaa olla paskana?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Onko sytytyksen pääteaste Unipoint merkkinen? Jos on, niin vaihda Boschin versioon.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

7-8 tuhatta ohmia johdoissa on kyllä liian paljon, sen pitäisi olla 2-3 tuhatta ohmia. ja pullan johdossa 1-2 tuhatta ohmia.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

koeajolla nykii yli 2500rpm.... ce-valo syttyi. boksi on orggis bosch ,ei miun aikana ole koskettukaan! olisko se tuo imm mikä nyt häröilee!
paikalla ollessa jengaa ihan ok...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kyllä mä sitten sitten lähtisin ihan perusasioista jos kerran rupesi tekemään tota heti kansirempan jälkeen.Eli kaikki letkut ehjiä ja tuli kunnolla kiinni?Tottakai kaikki mikä oli irti rempan takia pitäis nyt katsoa /varmistaa uudelleen ettei ole mikään murtunut /löyhästi/väärin tahi irti.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jakoa ihmetellyt 15 ja pual niitin kantaa ´mahtyy ketjupyörien merkkien väliin....eli lienee jako sen verran viturallaan...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

nalleolut kirjoitti:jakoa ihmetellyt 15 ja pual niitin kantaa ´mahtyy ketjupyörien merkkien väliin
En tiedä miten lasket, mutta jos puolikkaita niittejä on merkkien välissä, niin jommasta kummasta päästä on ketju oltava pois paikaltaaan.

Tässä näkyy tasan 15 niittiä merkkien välillä:
Kuva

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

solvat problem sanoi ryssä! eli jako oli pielessä! ja syy oli se että laitoimme imurattaan ensin ja pakorattaan sen perään vaikka ne kuuluu asentaa toisin päin,löysä osuus jää väärälle puolelle.... heh ihmeteltiin et ei oo jako kohdalla ja heti löysäs kiristäjän niin jako oli kohdallaan.... mutta nyt saab on "kunnossa" laturin remmin löysällä/paskaa ja öljyä välissä ei lataa.....huomenna tutkitaan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Onpa hyvä, että tulit kysyneeksi mistä se vika löytyy. Ei tarvinnut puolta autoa uusia turhaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juuri näin kiitoksia puhelin vinkeistä 3xvenakoppa irti tänään... höh nyt pelaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24632
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hiphei,lieviä jälkitauteja.... aamulla roikanpäästä nätisti käyntiin ja keula kohti cityä. kurvasin tankkaamaan satku meinas sammua.... odottelin hetken vuoroa ilman tyhjäkäyntiä. no tankkasin ja käänsin avaimesta ei mitään.... työnsin itse satkun vauhtiin ja nelosella käyntiin. kotipihalla tyhjäkäynti pumppasi 800-1500rpm koko ajan.yleismittari näytti akulta 11,3v noh heiluttelin johtoja jonkun aikaa ja laturin herätevirta johto meni millin syvemmälle ja samalla asettui tyhjäkäyntikin. aika peli tuo satku . psykedeelinen lämpömittarin tuijotus jatkuu ja kaikki "oudot" äänet säikäyttävät. no uusinta lenkillä cityssä ei ollut mitään oireita,lämmöt kurissa ja tehot tallessa. lähti jopa kauppareissun jälkeen käyntiin... taas mennään!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin