Mulla saattais olla vuoden -93 CD tonttu kiikarissa, mutta kun myyjän kanssa juttelin (ja autoa liikkeessä tiirailin) niin näyttäis olevan matalapaineturbo. Tämähän ei käy laatuun, ties vaikka tommonen möhkäle noppaan verrattuna onkin täys mopo.

Ymmärtääkseni 9000 2.3 matalapaineturboissa ja täyspaineturboissa ei ole ahtimessa tai moottorissa fyysistä eroa, vaan matalapaineisesta puuttuu magneettiventtiili, sen letkutukset sekä softassa näköjään jotain eroavaisuuksia. Myös ahtopainemittari loistaa poissaolollaan, sen minä jo tuossa liikkeessä huomasinkin.
Kannattaako siis matalapaineisesta ruveta värkkäämään täyspainesta, mistä tuon moottorinohjausboksin autosta löytää, millä sen korvaisi, ja miten ton venttiilin asennus sujuu? Suokaa anteeksi kun olen tietämätön, mutta kiinnostais kovasti saada selville. Maalaisjärjellä aatellen tota tuboahan ei tuossa ole paljoakaan rääkätty kun paineet on ollu matalalla, joten saattaisi olla hyvä aihio kutitella pikkasen.