2.3 matalapaine kysymyksiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rymy
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 16:38
Paikkakunta: Helsinki

2.3 matalapaine kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Rymy »

Varmaan ennenkin kysyttyä, mutta en löytänyt vastausta, jotenka:

Mulla saattais olla vuoden -93 CD tonttu kiikarissa, mutta kun myyjän kanssa juttelin (ja autoa liikkeessä tiirailin) niin näyttäis olevan matalapaineturbo. Tämähän ei käy laatuun, ties vaikka tommonen möhkäle noppaan verrattuna onkin täys mopo. 8)

Ymmärtääkseni 9000 2.3 matalapaineturboissa ja täyspaineturboissa ei ole ahtimessa tai moottorissa fyysistä eroa, vaan matalapaineisesta puuttuu magneettiventtiili, sen letkutukset sekä softassa näköjään jotain eroavaisuuksia. Myös ahtopainemittari loistaa poissaolollaan, sen minä jo tuossa liikkeessä huomasinkin.

Kannattaako siis matalapaineisesta ruveta värkkäämään täyspainesta, mistä tuon moottorinohjausboksin autosta löytää, millä sen korvaisi, ja miten ton venttiilin asennus sujuu? Suokaa anteeksi kun olen tietämätön, mutta kiinnostais kovasti saada selville. Maalaisjärjellä aatellen tota tuboahan ei tuossa ole paljoakaan rääkätty kun paineet on ollu matalalla, joten saattaisi olla hyvä aihio kutitella pikkasen.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Viime viikolla kutittelin vm 94 2.3 matalapaineturboa TÄYSpaineiseksi. Magneettiventtiili+teline+letkut tarvitaan (letkut hain kumikaupasta, lämpökestävää sekä telineen tein itse). Sitten vaan sopivaa täyspaineisen softaa tai virisoftaa kehiin, niin rupeaa liikkumaan. Peruspaineet, kun muistaa vielä säätää, niin siinä se pitäisi olla. :D Nopeaa ja helppoa, joskaan ei täysin ilmaista. :D Oikein hyvältä rupeaa vaikuttamaan. Siitä vaan kiinni, jos siistin yksilön löydät! 8) Ja softa löytyy akvaariokotelosta (tulipellin ja tuulilasin välistä), kuskinpuolelta muovikannen alta siis.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kannen jälkikiristys on tässä vaiheessa myös järkevää tehdä.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Jokos 1993 oli mallistossa 2,3 matalapaineturboa? Onko Trionic vai DI/APC?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Rymy
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rymy »

Mimmi kirjoitti:m-93:ssa ei välttämättä ole cooleria keulalla.
Ohops, siinähän oliskin jo jonkin sortin mutka matkassa. No, kiitos neuvoista. Pitää varmaan miettiä ja kattella tarkemmin sitä kärryä, seisoo kummiskin kotimatkan varrella kun töistä palailee.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Rymy kirjoitti:Ohops, siinähän oliskin jo jonkin sortin mutka matkassa. No, kiitos neuvoista. Pitää varmaan miettiä ja kattella tarkemmin sitä kärryä, seisoo kummiskin kotimatkan varrella kun töistä palailee.
Jos ei ole cooleria, niin sitten löytynee magneettiventtiili. Näin on ainakin saman vuosimallin 2-litraisessa pikkuturbossa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Vastaa Viestiin