Automaatti loota temppuilee
Automaatti loota temppuilee
Hei!
Ajelin moottoritiellä noin satasta tasakaasulla ja automaatti yhtäkkiä pykälsi paripykälää pienemmälle kierrokset punaiselle missä vika?
Ajelin moottoritiellä noin satasta tasakaasulla ja automaatti yhtäkkiä pykälsi paripykälää pienemmälle kierrokset punaiselle missä vika?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Automaatti loota temppuilee
Moi!Kölli kirjoitti:Hei!
Ajelin moottoritiellä noin satasta tasakaasulla ja automaatti yhtäkkiä pykälsi paripykälää pienemmälle kierrokset punaiselle missä vika?
Konehuoneeseen eksynyt rotta veti kick-down vaijerista?
Joo...mutta onko öljyt sun muut perusjutut ratsattu (letkut ja putket paikoillaan ja sitä rataa)?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Antamillasi lähtötiedoilla ei voi kuin arvailla. Näsäviisastelu tulee kaupan päälleKölli kirjoitti:Ei taida tällä foorumilla olla asiantuntioita ainoastaan arvailijoita ja näsäviisaita.

Vieläkään et ole kertonut, että onko laatikossa öljyä oikea määrä, onko näkyviltä osin kaikki kunnossa ja alkoiko auto toimia normaalisti, vai vieläkö vika on päällä...Toistaiseksi diagnoosin teko satojen kilometrien takaa tyyliin "se on rikki, missä vika?" on ainakin minulle mahdotonta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ja ihmistä, joka tuohon pystyy, en kutsuisi 'asiantuntijaksi' - ehkä sopivampi titteli silloin olisi selvännäkijä. Sitten jos pystyy vielä auttamaankin, on jo kaukoparantaja. En tiedä löytyykö foorumilta, mutta sanomalehdissä näillä ammattiryhmillä on joskus lehdissä ilmoituksiaV.J.S kirjoitti: diagnoosin teko satojen kilometrien takaa tyyliin "se on rikki, missä vika?"

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Teki tuon tempun kerran eli pykälsi pienemmälle nyt ei kuulema ole temppuillut vika ilmeni kylmän yön jälkeen.V.J.S kirjoitti:Antamillasi lähtötiedoilla ei voi kuin arvailla. Näsäviisastelu tulee kaupan päälleKölli kirjoitti:Ei taida tällä foorumilla olla asiantuntioita ainoastaan arvailijoita ja näsäviisaita.
Vieläkään et ole kertonut, että onko laatikossa öljyä oikea määrä, onko näkyviltä osin kaikki kunnossa ja alkoiko auto toimia normaalisti, vai vieläkö vika on päällä...Toistaiseksi diagnoosin teko satojen kilometrien takaa tyyliin "se on rikki, missä vika?" on ainakin minulle mahdotonta.
Öljyä on ja ne ovat uudet. Aijemmin kuulemma ei ollut vaihtanut kunnolla ja kajaanissa oli laatikkoa remontoitu.
Kuopiossa sanoi Delta-autolla, että joku tiiviste pitäisivaihtaa ja taisi puhua jotain suodattimesta.
Auttaako tämä mitään?
Kyllähän sitä itsekkin joskus tulee heitettyä ylimääräistä näillä foorumeilla


En tiedä onko tästä apua, mutta omaa jorinaani: Joskus oireet katoavat ja syy jää ikuisesti hämärään. Itselläni Borg-Warner teki pari päivää öljynvaihdon jälkeen pakkovaihdon kakkoselle ja kohta sen perään ykköselle nopeatahtisessa moottoritieajossa kuumana kesäpäivänä kolmostiellä. Peläten täystuhoa nilkutin levähdyspaikalle, käytin P-asennossa tyhjäkäynnillä vartin ja sitten alkoivat vaihdot toimia taas, tosin nykien. Seuraavanakin päivänä vaihdot nykivät vähän, mutta sittemmin laatikko on toiminut todella nätisti ja kauniisti jo yli puoli vuotta.
Syyksi epäilen joko ylikuumenemista (miksi?), ilmakuplaa tai -taskua öljynvaihdon jäljiltä tai roskaa (esim. tiivisteliiman krämmäle) öljynvaihdon jäljiltä. Jos oli roska, niin päätyi kaiketi suodattimeen.
Syyksi epäilen joko ylikuumenemista (miksi?), ilmakuplaa tai -taskua öljynvaihdon jäljiltä tai roskaa (esim. tiivisteliiman krämmäle) öljynvaihdon jäljiltä. Jos oli roska, niin päätyi kaiketi suodattimeen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Kaverin 2.8 v6 audin aut.laatikko ei pelannut, kun pakkasta -35 astetta. Pakki vain löytyi! Vei korjaamoon yöksi ja vaihtoivat laatikon öljynsuodattimen ja sen jälkeen toiminut. Eli laatikko jäässä? ( kosteutta öljyissä ja venttiilit menny jäähän?)
Oman tontun automaatti pelas yllättävänkin hyvin pakkasilla, vaikka eka vaihto oli nihkeä ja piitkä....
Suodatin kantsii uusia ja ihme, jos ei sitä ole öljyn vaihdon yhteydessä uusittu.
Muistaakseni metallinen hässäkkä, putsauskin vois auttaa....
Ja eikös noi kelit tossa lämpene ja murheet vähene!
Aja tänne se oma tonttus, saat vajaa 400 tkm ajetun cs saapin
tilalle ja välirahana laskiaspullan!!!! ( mamma teki viikolla pullia ja kermaa ja hillookin löytyis)
Oman tontun automaatti pelas yllättävänkin hyvin pakkasilla, vaikka eka vaihto oli nihkeä ja piitkä....
Suodatin kantsii uusia ja ihme, jos ei sitä ole öljyn vaihdon yhteydessä uusittu.
Muistaakseni metallinen hässäkkä, putsauskin vois auttaa....
Ja eikös noi kelit tossa lämpene ja murheet vähene!

Aja tänne se oma tonttus, saat vajaa 400 tkm ajetun cs saapin
tilalle ja välirahana laskiaspullan!!!! ( mamma teki viikolla pullia ja kermaa ja hillookin löytyis)

Kyllähän tuo vaihto onnistuisikin, mutta kun olen laihdutuskuurilla, niin pitää jättää väliinjara kirjoitti:Kaverin 2.8 v6 audin aut.laatikko ei pelannut, kun pakkasta -35 astetta. Pakki vain löytyi! Vei korjaamoon yöksi ja vaihtoivat laatikon öljynsuodattimen ja sen jälkeen toiminut. Eli laatikko jäässä? ( kosteutta öljyissä ja venttiilit menny jäähän?)
Oman tontun automaatti pelas yllättävänkin hyvin pakkasilla, vaikka eka vaihto oli nihkeä ja piitkä....
Suodatin kantsii uusia ja ihme, jos ei sitä ole öljyn vaihdon yhteydessä uusittu.
Muistaakseni metallinen hässäkkä, putsauskin vois auttaa....
Ja eikös noi kelit tossa lämpene ja murheet vähene!![]()
Aja tänne se oma tonttus, saat vajaa 400 tkm ajetun cs saapin
tilalle ja välirahana laskiaspullan!!!! ( mamma teki viikolla pullia ja kermaa ja hillookin löytyis)
