Automaatti loota temppuilee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kölli

Automaatti loota temppuilee

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Hei!

Ajelin moottoritiellä noin satasta tasakaasulla ja automaatti yhtäkkiä pykälsi paripykälää pienemmälle kierrokset punaiselle missä vika?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Automaatti loota temppuilee

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kölli kirjoitti:Hei!

Ajelin moottoritiellä noin satasta tasakaasulla ja automaatti yhtäkkiä pykälsi paripykälää pienemmälle kierrokset punaiselle missä vika?
Moi!

Konehuoneeseen eksynyt rotta veti kick-down vaijerista?
Joo...mutta onko öljyt sun muut perusjutut ratsattu (letkut ja putket paikoillaan ja sitä rataa)?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ja eihän syylärin paisuntasäiliöstä tunge lootaöljyt ulos. :?: :(
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Ei taida tällä foorumilla olla asiantuntioita ainoastaan arvailijoita ja näsäviisaita.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kölli kirjoitti:Ei taida tällä foorumilla olla asiantuntioita ainoastaan arvailijoita ja näsäviisaita.
Antamillasi lähtötiedoilla ei voi kuin arvailla. Näsäviisastelu tulee kaupan päälle :)
Vieläkään et ole kertonut, että onko laatikossa öljyä oikea määrä, onko näkyviltä osin kaikki kunnossa ja alkoiko auto toimia normaalisti, vai vieläkö vika on päällä...Toistaiseksi diagnoosin teko satojen kilometrien takaa tyyliin "se on rikki, missä vika?" on ainakin minulle mahdotonta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

V.J.S kirjoitti: diagnoosin teko satojen kilometrien takaa tyyliin "se on rikki, missä vika?"
Ja ihmistä, joka tuohon pystyy, en kutsuisi 'asiantuntijaksi' - ehkä sopivampi titteli silloin olisi selvännäkijä. Sitten jos pystyy vielä auttamaankin, on jo kaukoparantaja. En tiedä löytyykö foorumilta, mutta sanomalehdissä näillä ammattiryhmillä on joskus lehdissä ilmoituksia :)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

mulla kun meni runkolaakeri, niin moottorin kuorma luonnollisesti kasvoi ja loota joutui vaihtamaan pienemmälle.

Sulla ilmeisesti kone nyt pelaa kuitenkin normaalisti?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

V.J.S kirjoitti:
Kölli kirjoitti:Ei taida tällä foorumilla olla asiantuntioita ainoastaan arvailijoita ja näsäviisaita.
Antamillasi lähtötiedoilla ei voi kuin arvailla. Näsäviisastelu tulee kaupan päälle :)
Vieläkään et ole kertonut, että onko laatikossa öljyä oikea määrä, onko näkyviltä osin kaikki kunnossa ja alkoiko auto toimia normaalisti, vai vieläkö vika on päällä...Toistaiseksi diagnoosin teko satojen kilometrien takaa tyyliin "se on rikki, missä vika?" on ainakin minulle mahdotonta.
Teki tuon tempun kerran eli pykälsi pienemmälle nyt ei kuulema ole temppuillut vika ilmeni kylmän yön jälkeen.
Öljyä on ja ne ovat uudet. Aijemmin kuulemma ei ollut vaihtanut kunnolla ja kajaanissa oli laatikkoa remontoitu.
Kuopiossa sanoi Delta-autolla, että joku tiiviste pitäisivaihtaa ja taisi puhua jotain suodattimesta.

Auttaako tämä mitään?

Kyllähän sitä itsekkin joskus tulee heitettyä ylimääräistä näillä foorumeilla :wink: :oops:
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

En tiedä onko tästä apua, mutta omaa jorinaani: Joskus oireet katoavat ja syy jää ikuisesti hämärään. Itselläni Borg-Warner teki pari päivää öljynvaihdon jälkeen pakkovaihdon kakkoselle ja kohta sen perään ykköselle nopeatahtisessa moottoritieajossa kuumana kesäpäivänä kolmostiellä. Peläten täystuhoa nilkutin levähdyspaikalle, käytin P-asennossa tyhjäkäynnillä vartin ja sitten alkoivat vaihdot toimia taas, tosin nykien. Seuraavanakin päivänä vaihdot nykivät vähän, mutta sittemmin laatikko on toiminut todella nätisti ja kauniisti jo yli puoli vuotta.

Syyksi epäilen joko ylikuumenemista (miksi?), ilmakuplaa tai -taskua öljynvaihdon jäljiltä tai roskaa (esim. tiivisteliiman krämmäle) öljynvaihdon jäljiltä. Jos oli roska, niin päätyi kaiketi suodattimeen.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Kaverin 2.8 v6 audin aut.laatikko ei pelannut, kun pakkasta -35 astetta. Pakki vain löytyi! Vei korjaamoon yöksi ja vaihtoivat laatikon öljynsuodattimen ja sen jälkeen toiminut. Eli laatikko jäässä? ( kosteutta öljyissä ja venttiilit menny jäähän?)
Oman tontun automaatti pelas yllättävänkin hyvin pakkasilla, vaikka eka vaihto oli nihkeä ja piitkä....

Suodatin kantsii uusia ja ihme, jos ei sitä ole öljyn vaihdon yhteydessä uusittu.
Muistaakseni metallinen hässäkkä, putsauskin vois auttaa....
Ja eikös noi kelit tossa lämpene ja murheet vähene! :wink:

Aja tänne se oma tonttus, saat vajaa 400 tkm ajetun cs saapin
tilalle ja välirahana laskiaspullan!!!! ( mamma teki viikolla pullia ja kermaa ja hillookin löytyis) :lol:
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

jara kirjoitti:Kaverin 2.8 v6 audin aut.laatikko ei pelannut, kun pakkasta -35 astetta. Pakki vain löytyi! Vei korjaamoon yöksi ja vaihtoivat laatikon öljynsuodattimen ja sen jälkeen toiminut. Eli laatikko jäässä? ( kosteutta öljyissä ja venttiilit menny jäähän?)
Oman tontun automaatti pelas yllättävänkin hyvin pakkasilla, vaikka eka vaihto oli nihkeä ja piitkä....

Suodatin kantsii uusia ja ihme, jos ei sitä ole öljyn vaihdon yhteydessä uusittu.
Muistaakseni metallinen hässäkkä, putsauskin vois auttaa....
Ja eikös noi kelit tossa lämpene ja murheet vähene! :wink:

Aja tänne se oma tonttus, saat vajaa 400 tkm ajetun cs saapin
tilalle ja välirahana laskiaspullan!!!! ( mamma teki viikolla pullia ja kermaa ja hillookin löytyis) :lol:
Kyllähän tuo vaihto onnistuisikin, mutta kun olen laihdutuskuurilla, niin pitää jättää väliin :twisted:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin